Posts | Comments | E-mail /

جلسه کابینه: محرکین و عاملین حادثه منطقه پل سوخته، شناسایی و به پنجه قانون سپرده شوند

Posted by on Sep 10th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- جلسه امروزی شورای وزیران تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، برخورد افراد بی بندوبار در روز بزرگداشت از شهادت قهرمان ملی و هفته شهید در منطقه پل سوخته شهر کابل را که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد گردید، مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این جلسه معاونین ریاست جمهوری در مورد این حادثه صحبت کردند و معین امنیتی وزارت امور داخله گزارش خویش را در مورد چگونگی وقوع این برخورد که باعث بر هم زدن نظم عامه گردید، ارائه کرد.

وی افزود که بررسی و تحقیقات هیات تعیین شده از سوی ریاست جمهوری در جریان است.

جلسه کابینه پس از غور و بررسی حادثه متذکره فیصله نمود تا محرکین و عاملین آن شناسایی و به پنجه قانون سپرده شوند.

در بخش دیگر جلسه شورای وزیران، سروی اخیر سازمان ملل متحد در رابطه به افزایش واقعات سؤ تغذی در ولایات کندهار و هلمند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش گفته شده است که در حدود یک سوم اطفال پائین تر از پنج سال در جنوب افغانستان بخصوص ولایات کندهار و هلمند که تقریباً تعداد شان به یک میلیون تن میرسد، به سؤ تغذی شدید دچار می باشند.

جلسه کابینه پس از بحث و گفتگوی همه جانبه در این رابطه، فیصله نمود تا هیاتی تحت رهبری وزارت صحت عامه و متشکل از وزارت های اقتصاد، احیا و انکشاف دهات و کار و امور اجتماعی به ولایات هلمند و کندهار سفر نموده عوامل افزایش واقعات سؤ تغذی را در این ولایات بررسی نماید.

هیات متذکره وظیفه دارد تا فیصدی کمبود شیر و غذا و همچنان عدم توانایی مردم ولایات هلمند و کندهار را در خرید شیر برای اطفال شان به طور دقیق در مدت یکماه سروی نمایند و گزارش خویش را به شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان ارائه کند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree