Posts | Comments | E-mail /

تغییرات گسترده در کابینه حامد کرزی

Posted by on Aug 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- رئيس‌جمهور افغانستان پس از برکناری رحمت‌الله نبیل از ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که وی به زودی سفیر افغانستان در یکی از کشورها خواهد شد.  حامد کرزی در توضیح این برکناری گفته که از این پس، دوره کاری رییس اداره امنیت ملی  افغانستان  بیش از دو سال نخواهد بود.

به گزارش گران افغانستان، براساس گزارش شبكه خبري دويچه وله، محافل نزدیک به دولت افغانستان از اسدالله خالد،‌وزير امور سرحدات افغانستان به عنوان جانشین احتمالی نبیل نام برده‌اند.

قابل یاد آوریست که سایت ملی گران افغانستان دیروز برای اولین بار خبر تقرر اسد الله خالد به حیث رئیس امنیت ملی افغانستان را انتشار داد.

برکناری نبیل با واکنش پارلمان افغانستان همراه بود و نمایندگان لویه جرگه از کرزی خواسته بودند که او را در مقام خود نگهدارد. برخی نمایندگان پارلمان افغانستان گفته‌اند که دلیل کنار گذاشته شدن نبیل، اظهارات آشکار نبیل علیه سازمان امنیت پاکستان “آی.اس.آی” بوده است.

در چارچوب همین تغییرات در آغاز ماه اگست عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع و بسم‌الله محمدی، وزیر  داخله افغانستان نیز برکنار شدند، اما قرار شد تا تعیین جانشین به انجام وظایف خود ادامه بدهند. پارلمان این دو وزیر را به کوتاهی در مقابله با شورشیان طالبان و حل اختلافات  سرحدی با پاکستان متهم کرد و به آن‌ها رای‌عدم اعتماد داد.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده است که مجتبی پتنگ مرد مورد اعتماد وزیر  داخله پیشین جای او را در این

مقام خواهد گرفت. وردک وزیر دفاع نیز به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شده و مسئولیت اصلاح نیروهای نظامی افغانستان را به‌عهده خواهد گرفت. مسئولیت وزارت دفاع به بسم‌الله محمدی وزیر داخله پیشین سپرده شده است.

ترمیم کابینه حامد کرزی در شرایطی انجام می‌شود که وزارت های  داخله و دفاع باید پولیس و اردو را برای پذیرش مسئولیت امنیت داخلی در غیاب نیروهای بین‌المللی آماده کنند. نیروهای ایساف تا پایان سال ۲۰۱۴ خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree