Posts | Comments | E-mail /

بعد از افشا شدن شبکه جاسوسی ایران؛رئیس جمهور یمن فرستادهٔ خاص احمدی نژاد را برای ملاقات نپذیرفت

Posted by on Jul 31st, 2012 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- منابع دیپلوماتیک در یمن اعلام کردند عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور فرستاده ویژه احمدی نژاد را نپذیرفت.
مسعود حسینی وزیر انرژی ایران پس از مطرح شدن کشف شبکه جاسوسی ایرانی در یمن به صنعا سفر کرد اما منصور هادی او را نپذیرفت. ای کاش رئیس جمهور ما جناب حامد کرزی نیز با افشا شدن فعالیت های استخباراتی ایران  دست از دوستی با این کشور شریر و فتنه انگیز بر می داشت و سفیر این کشور را روزانه در ارگ دیدار و ملاقات نمی کرد.
منابع دیپلوماتیک در گفتگو با  تلویزیون العربیه تاکید کردند حسینی سه روز در صنعا ماند اما نتوانست با رئیس جمهور این کشور دیدار کند و در پایان پیام کتبی احمدی نژاد را به ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن تقدیم کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی یمن”سبا” در دیدار القربی با فرستاده ویژه احمدی نژاد دعوتنامه ای از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت همتای یمنی خود در اجلاس سران عدم تعهد تقدیم شد.
یک منبع مطلع به العربیه گفت:” تلاش نماینده احمدی نژاد برای کنترول خشم مقامات یمن در مورد مداخله ایران در امور داخلی این کشور با شکست مواجه شد.”
یمن اخیرا اعلام کرد یک شبکه جاسوسی را که از هفت سال پیش به رهبری یک قوماندان سابق سپاه در این کشور فعالیت می کرد توسط سازمان امنیت این کشور کشف کرده است.
عبدالباسط الشمیری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با العربیه نت گفت:” ایران به خطر مسئله کشف شبکه جاسوسی پی برد و بر همین اساس نماینده ای به یمن فرستاد.”
او تاکید کرد اقدام ایران ثابت می کند این کشور به شکل آشکار در امور داخلی یمن غوطه ور شده و از طریق این شبکه جاسوسی به  مداخله می پردازد.
وی تاکید کرد مقامات ایران در پوشش دعوتنامه برای حضور رئیس جمهور یمن در اجلاس سران عدم تعهد وارد عمل شدند اما این اقدام با اصل مسئله متناقض است.
الشمیری همچنین گفت ایران در حال حاضر احساس می کند مهم ترین وسیله دخالت در منطقه یعنی رژیم اسد را از دست می دهد و بر همین اساس تلاش می کند حضور خود در یمن را گسترش دهد تا در این کشور و شاخ آفریقا مداخله کند.
این کارشناس یمنی افزود”: ایران در موقعیت بحرانی قرار دارد و هشدار شدید اللحنی که رئیس جمهور یمن به طرف ایرانی داد و تهدیدهای او ممکن است از فراخواندن سفیر و توقف روابط دیپلوماتیک بیشتر باشد.”
او تاکید کرد یمن ممکن است به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند و ایران را به کارشکنی و سنگ اندازی در اجرای “طرح کشورهای خلیجی برای حل بحران یمن” متهم کند.
گفتنی است جیرالد وایرستن سفیر امریکا در صنعا اخیرا اعلام کرده بود که  مداخله ایران به حمایت از حوثی ها و گروه های افراطی در جنوب این کشور منحصر نمی شود و این کشور از برخی عملیات القاعده نیز پشتیبانی می کند.
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree