Posts | Comments | E-mail /

ما به مشارکت همه افغان‌ها در دولت افغانستان براساس موازین و اصول اسلامی پایبندیم: ملا عمر

Posted by on Aug 6th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کویته :-رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر با رد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان این انتخابات را “ضایع شدن وقت” دانست.

به گزارش ګران افغانستان، ملا عمر، رهبر طالبان با انتشار یک اعلامیه اعلام کرد: مردم مسلمان ما در نمایشنامه شکست خورده‌ای به نام انتخابات 2014 خود را به زحمت نخواهند انداخت و در آن شرکت نمی‌ کنند.

در این اعلامیه آمده است: مردم مجاهد و دیندار ما می‌دانند که انتخاب قبلا در واشنگتن انجام شده حاکمان ما از طریق صندوق‌های رای و مردم انتخاب نمی‌شوند بلکه آنها بنا به مصلحت واشنگتن انتخاب می‌شوند. شرکت در چنین انتخاباتی تنها اتلاف وقت است و نه بیشتر.

ملا عمر در خصوص روند صلح افغانستان و دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است: تحولاتی که پس از بازگشایی دفتر سیاسی “امارت اسلامی طالبان” رخ داد ثابت کرد که امارت اسلامی مستقل و قوی است و در تصمیمات خود خلل ناپذیر است.

رهبر طالبان تاکید کرده است که این دفتر ثابت کرد که امارت اسلامی صداقت و تعهد خود را به حل و فصل مشکلات مردم در سایه قوانین و اصول اسلامی و در جهت منافع ملی نشان داده است اما متجاوزین و متحدان آنها موانعی را بر سر راه حل و فصل مشکلات با اعلام بهانه‌های مختلف ایجاد کردند.

ملا عمر تاکید کرد: ما اعلام می‌داریم که “امارت اسلامی” درصدد انحصار طلبی و انحصارگرایی نیست بلکه ما به مشارکت همه افغان‌ها در دولت افغانستان براساس موازین و اصول اسلامی پایبندیم. البته امارت اسلامی ضرورت‌های ملی و مذهبی را برای آزادی کشور از دست اشغالگران مد نظر قرار می دهد. زمانی که اشغالگری به پایان برسد دستیابی به تفاهم با مردم افغان کار دشواری نخواهد بود چرا که افغان‌ها با داشتن فرهنگ و اصولی مشترک به راحتی به درک مشترک می‌رسند.

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “ما به مشارکت همه افغان‌ها در دولت افغانستان براساس موازین و اصول اسلامی پایبندیم: ملا عمر”

  1. Vote -1 Vote +1جهان says:

    یه امید اینکه ملا محمد عمر روزی روی به صلح آورد و از جنگ همراهان خود را منع نماید چون جنگ به جز از ویرانی و بد بختی چیزید یگر ببار نمی آورد. مملکت ما از دست این جنگ ها و خانه جنگی ها ویران شده و مردم ما نیاز به آرامی دارند، اطفال مملکت ما نیاز به آرامش رویی دارند تا بتوانند که درس بخوانند و مسدر خدمت به وطن و جامعه خود شوند . به امید آن روزیکه در افغانستان صلح سر تا سری در همه ولایات افغانستان حکمفرما گردد تا ما دیگر صدای دلخراش توپ و تفنگ را نشنویم .

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • کشته شدن یک تن از قوماندانان طالبان در وزیرستان شمالی
    • توافق قریب‌الوقوع واشنگتن و بغداد برای تاسیس پایگاه نظامی در عراق
    • قوماندان کندک اول پولیس ملی ولایت هلمند از یک حمله انتحاری جان سالم بدر برد
    • در سیلاب های اخیر چین بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده اند
    • سياسي ګوندونونه د ائتلافونو په درشل کې
    • کشته و زخمی شدن ۲۰ نفر در نتیجهٔ حمله انتحاری در مقابل ریاست امنیت ملی ولایت فراه
    • افشاگر اطلاعات محرمانه اردوی امریکا به ۳۵ سال زندان محکوم شد
    • خروج نیروهای سلواک از افغانستان
    • حامد کرزی با تیم های ملی فوتبال افغانستان و پاکستان دیدار کرد
    • آغاز جنگ پیاز در هندوستان