Posts | Comments | E-mail /

وزیر دفاع تاجكستان از همكاری مردم برای بازگشت آرامش به ولایت بدخشان قدردانی كرد

Posted by on Jul 31st, 2012 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

دوشنبه ـ وزیر دفاع تاجكستان  امروز سه شنبه در نشستی با اعضای كمیته 20 نفری متشكل از مقام های دولتی و معتمدین محلی، از همكاری مردم و تلاش های مسوولان برای تامین امنیت و بازگشت آرامش به ولایت بدخشان قدردانی كرد.

به گزارش  گران افغانستان به نقل از خبرگزاری ‘اوستا’، ‘شیرعلی خیراللهف’ همچنین از نمایندگان ‘ كریم آقاخان’رهبر فرقه اسماعیلیان برای تشویق شورشیان و مردم به تحویل اسلحه های خود و معرفی افراد شورشی تشكر كرد.

طبق اعلام وزارت داخلهٔ تاجكستان، حدود 140 هزار نفر از پیروان فرقه اسماعیلیه در این ولایت زندگی می‌كنند.

وزیر دفاع تاجكستان كه برای بررسی آخرین وضعیت  ولایت بدخشان به شهر ‘خاروغ ‘سفر كرده، افزود: ‘امام علی رحمان’رییس جمهور برای ابراز همدردی با مردم این منطقه اوایل ماه سنبلهٔ سال جاری در هشتادمین سال تاسیس این شهر شركت خواهد كرد.

وی با ابراز تاسف از كشته شدن تعدادی غیرنظامی در حوادث اخیر خاروغ، گفت: به عنوان یك مقام دولتی و نظامی از كشته شدن عده ای افراد بیگناه در حوادث اخیر منطقه رنج می برد.

خیراللهف با اشاره به تلاش زیاد دولت برای كاهش خسارات جانی و مالی این حادثه، گفت: دولت برای نشان دادن حسن نیت خود نه تنها چندین بار آتش بس وضع شده را تمدید كرد ،بلكه از معتمدین محلی و افراد سرشناس ولایت خواست تا شورشیان را ترغیب به تحویل سلاحهای خود كنند.

وزیر دفاع تاجكستان افزود: دولت برای تحقق این امر حتی به جز تاكید بر دستگیری و محاكمه سه نفر عامل اصلی ترور جنرال ‘عبدالله نظرف’رییس كمیته امنیت ولایت بدخشان، بقیه افراد را از پیگیرد قانونی منع كرد تا سلاح های خود را تحویل مقام های امنیتی دهند.

تاجكستان برای دستگیری شورشیان مظنون به ترور ‘نظراف’، گروه هایی از واحدهای گارد ریاست جمهوری، واكنش سریع، كمیته امنیت ملی و وزارت  داخله تاجكستان را برای حل این معضل روانه منطقه كرد كه این امر منجر به درگیری شدید میان نیروهای نظامی دولتی و شورشیان شد كه در این درگیری ها تعدادی زیادی از دو طرف و مردم عادی كشته و زخمی شدند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree