Posts | Comments | E-mail /

سربازان فرانسوی ولسوالی سروبی را ترک کردند

Posted by on Jul 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

پاریس – سربازان فرانسه در اجرای  تقسیم اوقات مورد نظر ‘فرانسوا اولاند’ رییس جمهور این كشور بخش  ولسوالی سروبی’  را ترك و ماموریت تامین امنیت منطقه را به نیروهای افغان واگذار كردند.

گزارش  گران افغانستان به نقل از منابع آگاه فرانسوی حاكی است كه در اپریل سالجاری مقدمات واگذاری تامین امنیت این منطقه به نیروهای افغان را انجام داده بودند.

اولاند درچارچوب اجرای وعده مبارزات انتخاباتی خود در سال 2012، اعلام كرده بود كه بخش اعظمی از سه هزار و 500 نیروی فرانسوی حاضر درافغانستان تا پایان سالجاری میلادی همراه تجهیزات وادوات نظامی سنگین خود خاك این كشور را را ترك می كنند.

براساس آخرین تقسیم اوقات  تصویب شده، قرار است که دو هزار تن از نیروهای فرانسوی امسال خاك افغانستان را ترك كنند كه زودتر از تقیسم اوقات امریكایی می باشد كه سال 2014 را تعیین كرده است.

منطقه  سروبی نزدیك كابل،  ولایت كاپیسا و ولایت كابل محل حضور نیروهای فرانسوی است.

فرانسوی ها پیش از این نیز امنیت منطقه كاپیسا را به نیروهای افغان واگذار كرده بودند.

این درحالی است كه از 87 تن نظامی كشته شده فرانسوی درافغانستان از سال 2001 تاكنون ، 53 تن در دره مرگبار كاپیسا جان باخته اند.

براین اساس، 650 تن از نظامیان فرانسوی در منطقه سروبی حضور داشتند كه قرار است تنها یكصد تن در اجرای  تقسیم اوقات تعیین شده از خاك افغانستان خارج شده و بقیه نیز تا تصمیم بعدی به عنوان یك نیروی ضربت در كابل استقرار یابند.

براساس این گزارش ، دهها تن از نظامیان فرانسوی و افغان امروز (سه شنبه)  بیرق فرانسه را پایین آورده و بیرق افغانستان را در سروبی نصب كردند.

همچنین قرار است یك هزار و500 نظامی فرانسوی باقیمانده در افغانستان تا سال 2014 خاك این كشور را ترك كنند.

خروج زودهنگام نیروهای فرانسوی از افغانستان ظرف سال 2012 میلادی از جمله وعده های انتخابات ریاست جمهوری فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست بود.

در همین حال با توجه به تجهیزات و ادوات جنگی سنگین نظامیان فرانسوی، برخی صاحبنظران به امكان خروج این تعداد از نیروها ظرف سال جاری میلادی درحالیكه چند ماهی بیشتر باقی نمانده با تردید می نگرند.

فرانسه در شرایطی تصمیم به خروج زودهنگام گرفته كه رفته رفته برشمار حملات انتحاری به صفوف نیروهای این كشور افزوده شده است و تنها در سال 2011 میلادی، 24 نظامی فرانسوی در خاك افغانستان كشته شدند كه سبب شده نیكلا ساركوزی ریییس جمهور پیشین و فرانسوا اولاند در تقسیم اوقات امریكایی خروج نیروهای خارجی برای سال 2014بازبینی كرده و در اجرایبرنامه خروج تسریع كنند.

این درحالی است كه ‘ژان ایو لودریان ‘ وزیر دفاع فرانسه نیز به دنبال سفر چندی پیش خود به افغانستان و دیدار با مقامات محلی ، اخیرا نیز سفری را به كشورهای ازبكستان و قزاقستان جهت فراهم كردن مقدمات و تمهیدات لازم برای خروج نیروهای فرانسوی از طریق خاك این كشورها انجام داد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree