Posts | Comments | E-mail /

عملیات نیروهای خارجی در افغانستان مورد بازنگری قرار می‏گیرد

Posted by on Nov 30th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل: به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در عملیات‏  نیروهای خارجی، دولت افغانستان این عملیات‌ها را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

به گزارش  گران افغانستان دفتر مطبوعاتی ریاست  جمهوری افغانستان امروز با انتشار اعلامیه یی  گزارش داد که “جان آلن”  قوماندان عمومی  نیروهای خارجی در افغانستان در نامه ای به حامد کرزی نوشت: حفاظت از جان غیرنظامیان در اولویت کاری نیروهای خارجی در این کشور قرار دارد.

در این اعلامیه  آمده است که برنامه ‏های نظامی ناتو در افغانستان مورد بازنگری قرار گرفته و نتایج آن تا پنجم دسمبر سال جاری میلادی ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این اعلامیه قوماندان نیروهای  خارجی همچنین در این نامه نوشت با تأسف باید پذیرفت که در یک هفته گذشته بر اثر عملیات‏هایی که نیروهای “آیساف” در افغانستان انجام داده‌اند تلفاتی از غیرنظامیان نیز دیده می‌شود.

در این  اعلامیه به نقل از آلن آمده است: “من به تمامی نظامیان آیساف و ادارات مربوطه دستور داده‏ ام تا وقوع چنین حوادثی را بررسی کرده و تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار آن اتخاذ کنند”.

کشتار افراد ملکی بیشتر در نتیجه عملیات‏  هوایی نیروهای خارجی صورت می‏گیرد و دولت افغانستان نیز بارها از ادامه این روند، اظهار نگرانی کرده است.

در 2 هفته اخیر حملات  نیروهای خارجی تلفات زیادی را برای  افراد ملکی به خصوص کودکان و زنان در پی داشته است و این نامه جان آلن نوعی جلوگیری از واکنش‌های بیشتر است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree