Posts | Comments | E-mail /

بالاخره پاکستان رسما کنفرانس بن را تحریم کرد

Posted by on Nov 29th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- بالاخره  بعد از انتشار آوازه ها، دولت پاکستان اعلام کرده که در نشست بین المللی هفته آینده در مورد افغانستان که قرار است در شهر بن آلمان برگزار شود، شرکت نمی کند.

این تصمیم در یک نشست کابینه که به ریاست یوسف رضا گیلانی،  صدر اعظم پاکستان برگزار شد، اتخاذ شده است.

قابل یاد آوری است که گران افغانستان دیروز عدم اشتراک پاکستان در کنفرانس بن را انتشار داد

پاکستان از حمله اخیر ناتو به خاک این کشور که منجر به کشته شدن حد اقل  بیست و چهار سرباز پاکستانی شد، عصبانی است و اعلام کرده که تمامی روابط خود را با امریکا مورد بازنگری قرار می دهد.

نشست هفته آینده در شهر بن آلمان یکی از مهم ترین نشست های بین المللی در مورد افغانستان در سالهای اخیر است.

پیش از این، پاکستان گفته بود که وزیر خارجه خود را به این نشست می فرستد، اما بدنبال تحولات اخیر، وزارت خارجه این کشور گفت که در حال بررسی شرکت و یا عدم شرکت خود در این نشست است.

قرار است پیشرفت های افغانستان در ده سال اخیر، در این نشست بررسی شده و همچنین روی برنامه ای برای توسعه افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال 2014 توافق صورت گیرد.

علاوه بر متحدان بین المللی افغانستان، شرکت همسایه های این کشور، از جمله ایران و پاکستان در این نشست برای افغانستان مهم است.

وزارت خارجه افغانستان اخیرا گفت که پاکستان نقش مهم در منطقه دارد و ابراز امیدواری کرد که تیره شدن مناسبات پاکستان با امریکا بر سر حمله اخیر ناتو، منجر به عدم شرکت این کشور در نشست بن نشود.

قرار است این نشست به تاریخ پنجم دسامبر در شهر بن آلمان برگزار شود.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree