Posts | Comments | E-mail /

جنرال پترائوس امروز رسما كناره‌ گيري مي‌‌كند

Posted by on Aug 31st, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

واشنگتن:  قوماندان امريكايي نيروهاي  بین المللی در افغانستان امروز  طی مراسمي رسمي از مقام خود تقاعد می کند و بتاریخ 6 سپتمبر سالجاری وظیفهٔ جدید خود را به حیث رئیس سازمان استخبارات این کشور آغاز می کند.

به گزارش گران افغانستان به نقل از خبرگزاري “اسوشيتدپرس”، “ديويد پترائوس” قوماندان نيروهاي امريكايي و ناتو در افغانستان امروز (چهارشنبه) در طی مراسم  خداحافظي رسمي با اردوی امريكا  از مقام خود تقاعد می کند  و فصل جديدي را به عنوان رياست سازمان استخبارات مريكا (سيا) آغاز مي‌كند.

پترائوس در سيا تلاش خواهد كرد تا فشارها بر توطئه حملات القاعده و ساير گروه‌هاي تروريستي از پناهگاه‌هاي پاكستان و فراتر از آن را حفظ كند.

قوماندان عمومی نيروهاي خارجي در افغانستان پس از 37 سال خدمت در اردوی امريكا قرار است  بتاریخ 6 سپتمبر سال جاري ميلادي و به عبارتي كمتر از يك هفته قبل از دهمين سالگرد حملات تروريستي 11 سپتامبر در نيويارك، واشنگتن و پنسيلوانيا كه به كشته شدن حدود 3 هزار نفر منجر شد، سمت جديد خود در سيا را عهده‌ دار شود.

با تقاعد پترائوس  از مقام   قوماندانی عمومی نیروهای بین المللی  در افغانستان جنرال “جان آلن” جانشين وي مي‌شود.

انتظار مي‌رفت پترائوس كه سابقه 6 دورهٔ ماموريت قوماندانی از جمله سه دوره  قوماندانی در عراق را دارد، به بالاترين  مقام اردوی  امريكا يعني به رتبهٔ لوی درستیز اردوی امریکا  ترفيع  كند اما “باراك اوباما” رئيس‌جمهور امريكا از پترائوس خواست تا به عنوان بخشي از تغيير كابينه مقامات عاليتربه امنيت ملي امريكا از جمله كناره‌ گيري لئون پانتا” از رياست سازمان  استخبارات و جانشيني وي به جاي “رابرت گيتس” رئيس سابق  اردوی امریکا (وزیر دفاع) ، رياست سيا را بر عهده بگيرد.

پترائوس 58 ساله در جلسه تائيد خود به سناتورهاي  مشرانو جرگهٔ امریکا گفته است: من اين سمت را مي‌خواستم و ماه‌ها براي گرفتن پست سيا با دولت اوباما وارد بحث شده بودم.

بعضی  اوقات نام پترائوس به  حیث نامزد بالقوه حزب جمهورخواه برای مقام رياست‌جمهوري امريكا  زمزمه شده است گرچه او مكررا اعلام كرده است كه تمايل و علاقه‌اي به سياست ندارد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree