Posts | Comments | E-mail /

گزارش تفصیلی در مورد سفر رئیس جمهور فرانسه به افغانستان

Posted by on Jul 12th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- رئيس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) در جريان سفر خود به افغانستان اعلام كرد كه فرانسه تا پايان سال 2012 هزار تن و تا پايان سال 2014 تمامي سربازان خود از افغانستان خارج خواهد كرد.

به گزارش  گران افغانستان، به نقل از خبرگزاري رويترز، نيكولا ساركوزي، رئيس جمهور  فرانسه امروز در سفر غير منتظره‌اي به مدت پنج ساعت به افغانستان رفت تا با حامد كرزي، رئيس جمهور افغانستان و ديويد پترائوس، قوماندان  نيروهاي  ایتلافی در اين كشور ديدار كرده و از  نیروهای نظامي فرانسه در منطقه سروبی ديدار كند.

وي بلافاصله پس از ورود به افغانستان به ديدار سربازان فرانسوي در پايگاه نظامي پيشرفته “تورا ” در ساحهٔ سروبي در شرق كابل رفت.

ساركوزي پس از آن در شهر كابل ديويد پترائوس را ملاقات كرد و نان چاشت را با حامد كرزي، رئيس جمهور افغانستان صرف كرد.

وي در سخنراني خطاب به سربازان فرانسوي گفت: ما از هم اكنون تا پايان سال 2012 يك چهارم از نيروهاي خود در افغانستان معادل 1000 سرباز را خارج خواهيم كرد.

رئيس جمهورفرانسه خاطرنشان ساخت: نيروهاي فرانسوي باقي مانده در افغانستان در ولايت كاپيسا در شمال شرق كابل تمركز پيدا خواهند كرد و همه نيروهاي جنگي فرانسه تا پايان سال 2014 از افغانستان خارج خواهند شد. بايد بدانيم چطور به يك جنگ پايان دهيم.

وي كمي پس از آن در كابل و در محل سفارت فرانسه در اين شهر اظهار داشت: پايان سال 2014 ديگر هيچ سرباز جنگي فرانسوي در افغانستان حضور نخواهد داشت.

ساركوزي با وجود اين اطمينان داد كه فرانسه به مردم افغانستان متعهد است كه همكاري‌هاي غير نظامي بيشتري انجام داده و تشكيل نيروهاي افغان را تعقیب كند.

از طرف ديگر، فرانسوا فيون،  صدر اعظم فرانسه در مصاحبه با شبكه راديويي اروپا يك گفت كه تعدادي از سربازان فرانسوي پس از سال 2014 در افغانستان باقي خواند ماند تا تشكيل نيروهاي امنيتي افغان را تعقیب  كنند.

نيكولا ساركوزي از طرف ديگر گفت كه مي‌خواهد به حامد كرزي امضاي يك پيمان مشاركت پنج ساله را به طور خاص در راستای تحصيلات پيشنهاد کند.

وي در عين حال همكاري در  قسمت هاي زراعتی، حمل و نقل، آب،  معدن  و صحت و همين طور همكاري اختصاصی براي مناطق سروبي و كاپيسا را كه سربازان فرانسوي به طور عمده در آنها استقرار دارند، ضروري دانست.

قرار است پايان تابستان جاري نسبت به چگونگي واگذاري كنترول منطقه سروبي به نيروهاي افغان تصميم گيري شود كه اين مي‌تواند به حیث نخستين بخش از خروج فرانسوي‌ها از افغانستان تلقي شود.

در پايگاه نظامي تورا، امانوئل مورن، قوماندان نظامي اين پايگاه نسبت به وضعيت حال حاضر در مناطق محل استقرار فرانسوي‌ها در افغانستان به ارائه توضيحات پرداخت.

وي اظهار داشت: مردم از جنگ به ستوه آمده‌اند آنها به  شورشیان نپيوسته‌اند اما  شورشیان افراطي‌تر شده‌اند.

رئيس جمهور فرانسه گفت كه مرگ رهبر القاعده به دست نيروهاي  امريكايي تروريست‌ها را به شدت ضعيف كرده است. مرگ اسامه بن لادن سازش در افغانستان را امكان پذير مي‌سازد.

سفر رئيس جمهورفرانسه به افغانستان دو روز پيش از  جشن ملي فرانسه در 14 جولای انجام مي شود كه قرار است در  جشن امسال از سربازان فرانسوي كه در عمليات‌هاي خارجي شركت مي‌كنند تجليل شود.

ساركوزي همچنين امروز در پايگاه نظامي تورا به ياد سربازان فرانسوي كشته شده در افغانستان يك دقيقه سكوت كرد.

 

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree