Posts | Comments | E-mail /

ناتو از روند آشتی با طالبان و مخالفان مسلح حمایت کرد

Posted by on May 30th, 2010 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

بروکسل:-نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان از تلاشهای حکومت دولت افغانستان برای آشتی با طالبان و مخالفان مسلح حمایت کرده است.

این اظهارات در آستانه برگزاری جرگهء مشورتی صلح در کابل صورت می گیرد. قرار است این جرگهء سه روزه، چهارشنبه این هفته آغاز شود.

حکومت افغانستان از حدود  یک هزار و ششصد نفر از نمایندگان مردم، بزرگان اقوام و مقامات دولتی دعوت کرده تا در این جرگه شرکت کرده و چگونگی آشتی با مخالفان مسلح را مورد ارزیابی قرار دهند.

مارک سدول، فرستاده غیرنظامی ناتو در افغانستان گفت که برگزاری این اجلاس، “آغاز خوبی” برای روند آشتی با طالبان خواهد بود.

آقای سدول، برگزاری جرگهء مشورتی صلح را برای افغانها “مهم” خواند و گفت که جامعه جهانی و ناتو از هر تلاشی برای تامین صلح در افغانستان حمایت می کند.

او گفت: “افغانستان هفته مهمی را پیش رو دارد. در این هفته، جرگهء مشورتی صلح برگزار می شود که در نوع خود، از مهم ترین تلاشهای سیاسی در افغانستان در سالهای اخیر است.”

حکومت افغانستان می گوید، در مشوره با نمایندگان مردم و بزرگان قومی، برنامه برخورد با طالبان را طراحی می کند.

مسئولان برگزاری جرگهء مشورتی صلح می گویند، آنها در مشوره  با مردم، تلاش خواهند کرد بدانند که با کدام بخش از طالبان می جنگند و با کدام بخش از آنها آشتی خواهند کرد.

تلاشها برای برگزاری این جرگه همزمان با تشدید درگیری ها و خشونت در مناطق مختلف افغانستان  ادامه دارد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree