Posts | Comments | E-mail /

مرحلۀ دوم ثبت نام انتخابات آغاز شد

Posted by on Jul 28th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل: کميسيون مستقل انتخابات اعلام کرد که مرحله دوم پروسه ثبت نام راى دهندگان انتخابات سال آينده، دیروز شنبه رسماً در سراسر کشور آغاز گرديد.

اين کميسيون ميگويد که مرحلۀ اول ثبت نام از تاریخ ۵ جوزاى سالجارى در مراکز تمام ولايات آغاز شده است و اينک مرحله دوم آن به سطح ولسوالى ها توسعه يافته است.

به گفتۀ منبع، تاکنون  بيش از ١٣١ هزار تن از واجدین شرایط رای دهی ثبت نام نموده اند که شامل اضافه از يکصد هزار مرد و ٣٠ هزار زن و ٦٩٠ تن کوچى ميباشند.

کميسيون مستقل انتخابات چهار ميليون تن را واجد شرايط راى دهى خوانده است.

دراعلاميه  کميسيون مستقل انتخابات آمده است است که کميسيون مرحلۀ دوم را بر اساس پلانهای عملياتی خويش امروز در سطح ولسوالی ها ونواحی شهرهای بزرگ کشور آغاز نموده است.

کميسيون انتخابات ميگويدکه این روند برای دو ماه ادامه خواهد داشت. در این مرحله کمیسیون (۴۴۰) مرکز که شامل (۴۴۰) محل برای طبقه اناث و (۴۴۰) محل برای طبقه ذکور میباشد در نظر گرفته است.

پروسه ثبت نام راى دهندگان تا دو هفته قبل از روز انتخابات ادامه خواهد یافت.

 به گفته کميسيون، طبق طرزالعمل مربوط به ثبت نام رای دهندگان اتباع افغانستان که ۱۷ سال داشته و در ۱۶ حمل سال ۱۳۹۳، ۱۸ ساله خواهند شد و اتباع افغانستان که سن شان ۱۸ ساله و یا بالاتر از آن بوده و در پروسه های قبلی ثبت نام رأی دهندگان، ثبت نام ننموده اند، واجدین شرایط ثبت نام ميباشند.

منبع مى افزايد که اتباع افغانستان که در پروسه های قبلی ثبت نام نموده اما از محل سکونت یا حوزه انتخاباتی قبلی ( ولایت) شان که در آن ثبت نام نموده بودند، نقل مکان نموده اند و اشخاصی که در پروسه های قبلی ثبت نام رأی دهندگان، ثبت نام نموده اند اما کارت ثبت نام شان مفقود شده یا تخریب گریده است وآنعده از مهاجران افغان که جدیداً به کشور عودت نموده اند، نيزواجدشرايط ميباشند.

کميسيون انتخابات ميگويدکه به منظور اشتراک بيشترمردم دراين پروسه، کمپاين وسيع آگاهى عامه را در سراسرکشور آغاز نموده که دراين کمپاين ازشيوه هاى مختلف چون پخش و نشر پیام های رادیویی و تلویزیونی، نصب بلبورد ها، ترتیب اوراق معلوماتی، ایجاد مرکز معلومات انتخاباتی (شماره ۱۹۰ تماس رایگان) و تدویر سیمینار ها  و ورکشاپها به راه مى اندازد.

کميسيون انتخابات ميگويد که با توجه به اینکه حضور مشاهدین و ناظرین انتخاباتی در پروسه های مختلف انتخاباتی برای حصول اطمینان از شفافیت روند لازمی میباشد، کمیسیون پروسه صدور اعتبار نامه را به منظور فراهم آوری تسهیلات حضور مشاهدین و ناظرین از تاریخ (۷ ثور سال جاری) آغاز نموده که تا حال (۴۸) نهاد نزد کمیسیون اعتبارنامه دریافت نموده و (۳۹۲) تن از نمایندگان این نهاد ها نزد کمیسیون ثبت شده است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree