Posts | Comments | E-mail /

عدم ذکر نام قوم درتذکره های جدید ذکر، باعث ایجاد تفرقه در افغانستان می شود!!!!!: عطا محمد نور

Posted by on May 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

 
مزارشریف:- آقای عطا محمد  نور والی بلخ امروز شنبه  در شهر مزار شریف به خبرنگاران گفت: ” درج نام قوم  اتباع افغانستان در تذكره های الکترونیکی حق مسلم همه اتباع كشور است و هيچ قانوني اين صلاحيت را به وكلای پارلمان نداده تا هويت قومی مردم افغانستان را ناديده بگيرند.”
اعضای ولسی جرگه،  پس از بحث بر سر تصویب “قانون ثبت احوال نفوس”، مشخصات تذکره های الکترونیکی را نهایی کردند.
 عطا محمد نور می گوید، درصورتی که نام قوم  اتباع افغانستان درتذکره های جدید ذکر نشود، زمینه برای ایجاد تفرقه و بحران در افغانستان فراهم می شود.
او  می گوید که اعضای  ولسی جرگه این حق  را ندارند که تا هویت اتباع افغانستان را نادیده بگیرند و از رییس جمهور خواست تا جلو این حرکت به گفته عطا محمد نور، “مغرضانه” را بگیرد.
او هشدار داد در صورت که نام قوم در تذکره های الکترونیکی ذکر نشود، افغانستان به سمت تجزیه پیش خواهد رفت.

والی بلخ همچنان برخی حرکات و اعتراض ها در کابل را توهین آشکار به شخصیت های جهادی و مجاهدین خواند.عطامحمد نور، تظاهرات روز گذشته در کابل را دسیسه از سوی برخی حلقات خاص خواند اما او در این مورد از کدام گروه و یا فردی خاصی نام نبرد.

روز گذشته، ده ها تن در کابل با راه اندازی تظاهرات، علیه ایران و برخی از شخصیت های جهادی و اعضای ولسی جرگه افغانستان، شعار دادند.

تظاهرکنندگان، عطامحمدنور والی بلخ، محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور، محمد محقق، لطیف پدرام و احمد بهزاد را مذدوران ایران خطاب کردند.

والی بلخ، مشخصا از تلویزیون محلی “ژوندون” نام گرفت که به گفته او این تلویزیون به رهبران جهاد و شخصیت های جهادی توهین کرده است.
او، محتوای برخی از برنامه های این تلویزیون را توهین آمیز خواند و گفت که در برخی موارد این تلویزیون به احمد شاه مسعود و استاد برهان الدین ربانی توهین کرده است.
نور می گوید که رییس جمهور باید جلو دسیسه سازی های این تلویزیون را بگیرد.

.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree