Posts | Comments | E-mail /

فردا شنبه یک سیاره از اطراف زمین عبور خواهد کرد

Posted by on May 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- گزارش ها حاکی از آن  است که فردا شنبه یک سیاره از اطراف زمین عبور خواهد کرد.

محققین ناسا با بررسی مجموعه‌ای از تصاویر راداری دریافته‌اند که سیاره 1998 QE2 که در حال نزدیک شدن به زمین است، از یک قمر یا شاید سیاره دیگری که در اطراف آن گردش کرده، برخوردار است.

 این تصاویر روز پنج‌شنبه (9 جوزا) توسط یک آنتن 70 متری شبکه فضای عمیق در کلیفورنیا بدست آمده‌اند که در آن زمان، این سیاره در فاصله حدود شش میلیون کیلومتری از زمین قرار داشت. برآوردهای اولیه برای اندازه قمر این سیاره حدود 600 متر است. خود سیارک 1998 QE2 از قطر حدود 2.7 کیلومتری برخوردار بوده و دوره گردش آن کمتر از چهار ساعت است.

یافته‌های محققین نشان داده که 1998 QE2 یک سیاره دوتایی است؛ بدین معنی که از دو بخش تقریبا مساوی که اطراف مرکز جرم مشترک خود گردش می‌کنند، برخوردار است.

در میان  اجسام نزدیک زمین، تقریبا 16 فیصد سیاره هایی که حدود 200 متر یا بزرگتر هستند، جزء سیستم های دوتایی یا سه‌تایی محسوب می‌شوند.

این تصاویر همچنین چندین ویژگی تاریک سطحی را نمایش داده که نشان‌دهنده فرورفتگی‌های بزرگ است.

این سیاره  صبح فردا  شنبه (11 جوزا) در ساعت 1:00 به وقت افغانستان در نزدیکترین جایگاه خود به زمین قرار گرفته که فاصله‌ای در حدود 5.8 میلیون کیلومتری یا 15 برابر فاصله زمین تا ماهتاب است. این نزدیکترین جایگاهی است که یک سیاره در حداقل دو قرن آینده نسبت به زمین خواهد داشت.

سیاره 1998 QE2 در ماه اگست سال 1998 توسط برنامه لاینیر موسسه تکنالوژی ماساچوست کشف شد.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree