Posts | Comments | E-mail /

ایران به عنوان بدترین کشور در فهرست سیاه حامیان تروریزم در جهان معرفی شد

Posted by on May 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

12

واشنگتن :- وزارت خارجه امریکا، در گزارش سالانه این کشور درباره تروریزم در جهان که روز پنجشنبه 30-05-2013 منتشر شد، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که در سال گذشته میلادی حمایت خود از تروریزم را به شکل بی‌ سابقه ای در مقایسه با ۲۰ سال گذشته افزایش داده است.

وزارت خارجه امریکا از حزب‌الله لبنان، نیروی قدس سپاه پاسداران و وزارت استخبارات، به عنوان عوامل ایران در افزایش حمایت از تروریزم، نام برده است.

در این گزارش به چندین عملیات تروریستی که در سال ۲۰۱۲ اجرا شده‌اند یا برنامه‌ریزی شده‌ بودند، از جمله انفجار موتر سرویس  سیاح های اسرائیلی در بلغاریا در تابستان سال گذشته که موجب کشته شدن چند تبعه اسرائیلی و یک  تبعه  بلغاری شد، اشاره شده است.

گزارش وزارت خارجه امریکا دامنه عملیات تروریستی ایران را از قاره آسیا تا آفریقا و اروپا، دانسته و از کشورهایی مانند هند، تایلند، گرجستان و کینیا در سیاهه کشورهایی‌ نام برده است که ایران در آنها “عملیات تروریستی” انجام داده یا قصد انجام آن را داشته است.

این گزارش در ادامه به حمایت ایران و حزب‌الله لبنان از رژیم بشار اسد در سوریه و نقش آنها در کشته شدن  اتباع سوری پرداخته است..

گزارش وزارت خارجه امریکا ایران را بدترین کشور در فهرست سیاه کشورهای حامی تروریزم معرفی کرده و از کوبا، سودان و سوریه نیز به عنوان دیگر کشورهای باقی مانده در این فهرست نام برده است.

این گزارش همچنین پاکستان، عراق و افغانستان را بدترین کشورها از لحاظ حملات تروریستی عنوان کرده است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree