Posts | Comments | E-mail /

بیش از ۵۰ تن مواد مخدر در افغانستان ذخیره شده است: رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدره

Posted by on May 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

مسكو – ‘ویكتور ایوانف’ رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدره روسیه اعلام كرد: در افغانستان حدود ۵۰ هزار تن مواد مخدر تولید و انبار شده است.

رئیس دفتر روابط عمومی سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه، ایوانف روز پنجشنبه در نشستی  خاص مقابله با قاچاق مواد مخدر در شهر سوچی گفت: از نظر قاچاق مواد مخدر، افغانستان بیشترین تهدید را برای روسیه در بر دارد.

وی با اشاره به حضور نیروهای امریكایی در افغانستان و همكاری روسیه با امریكا برای مقابله با قاچاق مواد مخدر در این كشور اظهار داشت: مسأله قاچاق مواد مخدر همواره در مركز توجه ما قرار دارد و گروه كاری روسیه و امریكا هم كه به دستور رؤسای جمهوری دو كشور تشكیل شده است به مسأله قاچاق مواد مخدر از افغانستان می پردازد.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه گفت: از آغاز اقدامات نظامی غرب در افغانستان در سال ۲۰۰۱، تولید هرویین در این كشور ۴۰ برابر افزایش یافته و ابعاد فاجعه آمیزی به خود گرفته است به طوری كه سالانه ۵۰۰ تن هرویین در این كشور تولید می شود.

ایوانف افزود: حجم مواد مخدر تولید شده در افغانستان بقدری بزرگ است كه فقط ۳۰ فیصد مواد مخدر تولید شده در این كشور عرضه می شود.

وی افزود: مواد مخدر از افغانستان از مسیرهای مختلف به كشورهای اروپایی، پاكستان، چین و روسیه قاچاق می شود.

ایوانف با بیان این كه بخش عمده مواد مخدر در افغانستان انبار می شود، اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۰ هزار تن مواد مخدر در انبارهای افغانستان به صورت قاچاق نگهداری می شود.

وی اضافه كرد در زمان حاضر سه میلیون نفر از  دهقانان به كشت  کوکنار می پردازند كه حدود ۱۰ فیصد جمعیت این كشور را تشكیل می دهد.

این مقام روس با بیان این كه در افغانستان حدود یكهزار مركز تولید و فرآوری مواد مخدر فعالیت می كند، اظهار داشت: نیروهای امنیتی روسیه با همكاری امریكا و سهم  دولت افغانستان، هفت مركز خاص تولید مواد مخدر را در این كشور نابود كردند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree