Posts | Comments | E-mail /

ایاد آغ غالی رهبر گروه انصار الدین؛ تروریست جهانی معرفی شد

Posted by on Feb 27th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- دولت بارک اوباما رهبر شورشیان افراطی در مالی را که نواحی بسیاری در شمال مالی را تصرف کرده‌اند، تحریم کرد.

به گزارش  آژانس خبری اسوشیتدپرس، وزارت خارجه امریکا “ایاد آغ غالی”، رهبر گروه انصارالدین را تروریست جهانی معرفی کرده است.

این اقدام تمامی سرمایه‌های او در امریکا را منجمد  کرده و انجام معاملات تجارتی امریکایی‌ها با وی را ممنوع می‌کند. سازمان ملل متحد نیز آغ غالی را به لیست تحریم‌های جهانی خود اضافه کرده است.

گروه نظامی آغ غالی پس از کودتای نظامی به کمک شاخه القاعده در شمال آفریقا، اکثر مناطق شمال این کشور را تصرف کرده است.

وی در “تیمبکتو” قوانین سخت‌ شریعت را اعمال کرده است و باعث آوارگی هزاران تن و همچنین شکنجه و مجازات تعداد زیادی شده است، اما مداخله نظامی فرانسه در ماه جنوری جریان اتفاقات را تغییر داده و گروه آغ غالی را وادار به عقب‌نشینی و پنهان شدن در کوه‌های نزدیک مرز الجزایر کرده است.

در روز یکشنبه امریکا همچنین گروهی نظامی در پاکستان و یکی از رهبران آن را تروریست معرفی کرده است.

به گفته یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا، از سال 2006، گروه قوماندان ملا نذیر  کمپ های آموزش نظامی دایر کرده است و  افراد انتحاری را به ماموریت اعزام می‌کند و همچنین پناهگاه امنی برای مبارزین القاعده فراهم کرده و اقداماتی بر ضد نیروهای امریکایی در افغانستان انجام داده است.

این تحریم‌ها قوماندان کلیدی دیگر “ملنگ وزیر” را نیز در بر می‌گیرد. نام این گروه از اسم “مولوی  نذیر”، عضو گروه طالبان گرفته شده است که گروه وی در سال 2009 تصمیم به آتش‌بس با پاکستان گرفته بود و اهداف داخلی را مورد حمله قرار نمی‌داد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree