Posts | Comments | E-mail /

موافقت افغانستان و پاکستان برای ایجاد یک کمیسیون مشترک برای مذاکرات صلح با طالبان

Posted by on Jul 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- گزارش ها حاکی از آن است ک افغانستان و پاکستان در یک پیشرفت مهم دو جانبه توافق کردند تا برای مذاکره با طالبان افغان مستقر در “وزیرستان شمالی” پاکستان، یک کمیسیون مشترک صلح تشکیل دهند.

به گزارش  گران افغانستان، انتظار می‌رود که این مذاکرات در طول سفر “صلاح‌الدین ربانی” رهبر شورای عالی صلح افغانستان به پاکستان که قرار است ماه آینده میلادی صورت  گیرد انجام شود.

“عمر داوودزی” سفیر افغانستان در پاکستان   دیروز دوشنبه تأیید کرد که کابل و اسلام‌آباد در حال نهایی کردن جزئیات طرح تشکیل کمیسیون مشترک صلح در سطح سیاسی و دیپلوماتیک هستند.

به گفته وی، صلاح‌الدین ربانی فرزند “برهان‌الدین ربانی” رهبر فقید شورای صلح، مذاکرات مهمی با رهبران سیاسی و نظامی پاکستان خواهد داشت تا بتواند موارد پیش‌بینی شده در زمان سفر سال گذشته پدرش به اسلام‌آباد را بار دیگر احیا کند.

پاکستان پس از اینکه صلاح‌الدین جایگزین پدرش شد وی را به اسلام‌آباد دعوت کرد اما وی پس از سفر اخیر “راجا پرویز اشرف”  صدر اعظم  پاکستان به کابل این دعوت را پذیرفت.

به گزارش  سایت خبری “تریبون” پاکستان به نقل از مقامات وزارت خارجه، اعضای شورای عالی صلح، نماینده افغانستان در کمیسیون مشترک صلح بوده و رهبران قبایلی و سیاستمداران پشتون نیز به نمایندگی از پاکستان در این کمیسیون حضور خواهند داشت.

پاکستان به منظور تدوین یک ستراتبژی مشترک برای صلح با طالبان، با افرادی که در لویه جرگه افغانستان در  ماه اگست  سال 2007 در کابل حضور داشتند تماس خواهد گرفت.

“آفتاب احمد خان” وزیر  داخلهٔ سابق، “اسفندیار ولی خان” رهبر “حزب ملی عوامی” و “محمود خان اڅک‌زی” رهبر شجاع و خردمند پشتون‌ها در ایالت بلوچستان از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای هستند که به عنوان نمایندگان پاکستان در این رویداد مهم در کابل حضور داشتند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree