Posts | Comments | E-mail /

در اثر بی برقی؛ پاكستاني‌هاي خشمگين به ادارات برق حمله كردند

Posted by on Jul 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- ساعت‌های قطعي برق در روزهاي گرم تابستان، خشم پاكستاني‌ها را برانگيخته و باعث شد تا مردم اين كشور در اكثر نقاط پاكستان دست به راهپيمايي اعتراضي زده و به ادارات برق حمله كنند.

به گزارش  گرا ن افغانستان، به نقل از خبرگزاري شينهوا، پاكستان با پنج هزار ولت كمبود برق مواجه است و اين امر باعث شده تا دولت براي مقابله با اين روند روزانه 12 ساعت برق را در اكثر شهرهاي اصلي اين كشور چون اسلام آباد، پايتخت قطع كند. در شهرها و روستاهاي كوچك و كم  نفوس هم برق تا 18 ساعت قطع مي‌شود.

قطعي برق بر سيستم آب آشاميدني هم تاثير گذاشته به طوري كه چاه‌‌هاي آب در اين زمان قابل استفاده نيستند.

در راهپيمايي اعتراضي روز دوشنبه تاجران هم به جمع معترضان پيوسته و عليه اين قطعي‌ برق گسترده در برخي مناطق پاكستان دست به اعتراض زدند.

پليس براي متفرق كردن افراد معترض كه به دفاتر توزيع برق و  موتر هاي دولتي در برخي از مناطق كشور حمله كرده بود، از گاز اشك‌آور و تيراندازي هوايي استفاده كرد.

قمرالزمان كايرا، وزير اطلاعات و کلتور پاكستان اعلام كرد كه توفان اخير بر تعدادي از نيروگاه‌هاي توليد برق اثر گذاشته و باعث بروز اين بحران شده است. وي متعهد شد كه اوضاع را طي روزهاي اخير  بهبود بخشد.

مقام‌هاي پاكستاني اعلام كردند كه رعد و برق و توفان و باران‌هاي سيلاب آساي اخير بر خطوط انتقال برق 1750 مگاواتي نيروگاه پنجاب اثر نامطلوب بر جاي گذاشته و باعث قطعي گسترده برق در كشور شده است.

در جريان راهپيمايي معترضان، راه بندان‌هاي طولاني‌ مدت در ابيت آباد واقع در شمال غرب پاكستان و چند ولايت ديگر به وقوع پيوست كه با مداخله پليس رفع شد. در برخي از شهرها،  افراد فرصت طلب اقدام به آتش زدن تیر های موتر كرده و باعث بروز ترافيك شدند. تصاوير پخش شده در تلويزيون هم نشان داد كه معترضان شعارهايي را در مورد بي‌كفايتي مقام‌هاي پاكستاني در حل و فصل اين بحران در ماه رمضان سر مي‌دهند.

آصف علي زرداري، رئيس جمهور نيز براي حل اين بحران نشستي ترتيب داد تا اوضاع را مورد بازبيني قرار دهد. كارشناسان معتقدند كه دولت‌هاي پيشين و كنوني پاكستان براي حل اين بحران هميشگي اين كشور كه به ويژه در فصل تابستان گريبان مردم را مي‌گيرد، هيچ گاه سياستي اثرگذار پيش نگرفته‌اند.

تقاضا براي انرژي برق در پاكستان روز به روز در حال افزايش است، در حاليكه دولت اين كشور هيچ راه حل و سياست كلاني براي مقابله با اين قطعي‌هاي گسترده در نظر نمي‌گيرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree