Posts | Comments | E-mail /

خروج نیروهای امریکایی از ولایت میدان وردگ اشتباه است: معین سابق وزارت داخله

Posted by on Feb 28th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- معین سابق  وزارت داخله ٔ  افغانستان معتقد است که دستور جدید حامد کرزی مبنی بر خروج فوری نیروهای امریکایی از برخی ولایت‌های افغانستان نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش صدای روسیه، حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان پس از انتشار اطلاعاتی در خصوص دزدی، تجاوز و شکنجه مردم توسط نیروهای  خاص امریکا این دستور را صادر کرد.

جنرال “عبدالله هادی خالد”، معین سابق وزارت داخلهٔ افغانستان گفت: حتی اگر این اطلاعات درست هم باشد، خروج این نیروها از ولایت وردک کار اشتباهی است. وردک یکی از بی‌ثبات‌ترین ولایت‌های افغانستان است. طالبان و شورشیان دیگر در این ولایت فعالیت می‌کنند و تنها نیرویی که می‌تواند در مقابل آنها مقاومت و پایداری کند همین نیروهای  خاص هستند. ثبات کمابیشی که در ولایت‌های وردک، لوگر و غزنی به وجود آمده به خاطر اقدامات نیروهای مشترک افغانستان و امریکا است.

وی افزود: استدلالی که پشت این دستور حامد کرزی وجود دارد احتمالا این است که افغان‌ها باید خودشان بدون کمک امریکایی‌ها ثبات را به کشور بازگردانند.

این در حالی است که در بسیاری از روستاها موقعیت  شورشیان آنقدر قوی است که اردو افغان بدون کمک‌های خارجی از عهده آنها برنمی‌آیند. به نظر می‌آید که مقامات ولایت وردک تنها می‌خواهند ناتوانایی خودشان را در برقراری ثبات در این ولایت به گردن نیروهای  خاص امریکایی بیندازند.

با این حال اگر مردم نگرش و تفکری منفی نسبت به این نیروهای ویژه دارند تنها مقصرش شورشیان هستند. در حال حاضر تهدید جدی وجود دارد که اگر نیروهای ناتو و امریکا از ولایت وردک خارج شوند، شورشیان این ولایت را تصرف کرده و زمام امور را به دست می‌گیرند.

وی تاکید کرد: من معتقدم که باید در افغانستان یک نهاد نظامی عالی متشکل از نیروهای افغان و امریکایی تشکیل شود که بتواند عملکردها را در میان نهادهای نظامی پایین‌تر تقسیم کند. حامد کرزی باید چند تن از افراد بی‌کفایت را که در دولت‌های ولایت‌های افغانستان مشغول به کار هستند، برکنار کند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree