Posts | Comments | E-mail /

. طالبان هم‌چنان فعال است و از شمار حملات آن مطلقا کاسته نشده است: ایساف

Posted by on Feb 28th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- نیروهای ایساف به اشتباه خود در گزارش کاهش 7 فیصدی حملات طالبان طی سال گذشته میلادی در افغانستان اعتراف کرد

به گزارش  شبکه خبری ای.بی.سی، بیل روجیو، قوماندان امور نظامی در افغانستان تاکید کرد که اشتباه آماری اعلام شده قصدی نبوده و تلاشی برای تقلب و دادن  ارقام نادرست نبوده است.

در گزارشی در ویب سایت ایساف درباره وضع امنیتی افغانستان آمده است: حملات طالبان در سال ۲۰۱۲ هفت فیصد کم‌تر از قبل شده است. اشتباهی که حالا باید تصحیح شود. طالبان هم‌چنان فعال است و از شمار حملات آن مطلقا کاسته نشده است.

 قوماندانی ایساف به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: ما در این باره اشتباه کرده‌ایم.

به گفته سخنگوی پانه‌تا، وزیر دفاع سابق امریکا “عقب‌نشینی طالبان” که بارها از سوی وی مژده داده شده بود، یک خطای گمراه کننده است. پانه‌تا دسامبر گذشته ادعا کرده بود که خشونت در افغانستان درحال کاهش است و طالبان شکست خواهد خورد.

با این حال یک سخنگوی ایساف گفته است که اشتباهی که در مورد کاهش حملات طالبان رخ داده، در نگرش ارتش به جنگ با آن تغییری نمی‌دهد چراکه هم‌زمان با خروج اردوی امریکا و متحدانش، شاهد پیشرفت در افغانستان هستیم!

روجیو گفت: آنچه ما شاهد بودیم حملات پیش از افزایش نیرو بوده که شورشیان را وادار به کاهش حملات کرد اما ایساف می‌خواست نشان دهد که این حملات تا حدود زیادی کاهش داشته که در این میان موفق هم بوده است. من نمی‌توانم آنها را به ارائه ارقام اشتباه به  قصد متهم کنم.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree