Posts | Comments | E-mail /

مذاکرات طالبان و دولت در ناروی؛ پیشنهاد وزارت عدلیه و لوی څارنوالۍ برای طالبان

Posted by on Feb 28th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلو:- منابع خبری در ناروی اعلام کردند یک هئیت از طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان  روز سه شنبه وارد اسلو شده است.
بر اساس گزارش  گران افغانستان به نقل از روزنامه “برگنز تیدنده” طالبان برای رها شدن از فشارهای منطقه ای ، هئیتی را برای مذاکره با دولت افغانستان، از دوحه به اسلو، پایتخت  ناروی فرستاده است.
مقامات وزارت خارجه ناروی در این مذاکرات به دولت کرزی پیشنهاد داده اند طالبان را در قدرت شرکت دهند.
روزنامه  برگنز تیدنده  تاکید کرد کرزی به طالبان پیشنهاد داده است وزارت عدلیه و  لوی څارنوالۍ افغانستان را برعهده بگیرد.
این منبع به واکنش طالبان به این پیشنهاد اشاره ای نکرده است و وزارت خارجه ناروی نیز از توضیح در این زمینه خودداری کرده است.
کتیل السه بوتانگن، سخنگوی وزارت امور خارجه ناروی گفت:” ما در مورد پروسه های صلح و آشتی که ناروی در آنها نقش دارد، قبل از حصول نتیجه اظهار نظر نمی کنیم”.
نمایندگان طالبان از حدود یک سال پیش در دوحه مستقر شده اند. آنها در صدد گشایش یک دفتر برای این گروه برای پیگیری مذاکرات در دوحه هستند.
یکی از این نمایندگان که نخواست نامش فاش شود می گوید که آنها  از ملاعمر و شورای کویته  برای انجام مذاکرات صلح نمایندگی می کنند.
در هفته های اخیر این هئیت طالبان در آلمان با مقامات آن کشور و بریتانیا گفتگوهای فشرده ای داشته اند. به گفته یکی از اعضای این هئیت آنها برای فرار از فشارها ، به اسلو رفتند.
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree