Posts | Comments | E-mail /

اردوی پاکستان به صدر اعظم این کشور هشدار شدید داد

Posted by on Jan 11th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد – اردوی پاكستان امروز چھارشنبه در یک اعلامیه به اتھامات مطرح شده از سوی صدر اعظم این كشور علیه  قوماندان عمومی اردو و رییس سازمان  استخبارات اردو واكنش جدی نشان داد و نسبت به عواقب این اقدامات ھشدار داد.

به گزارش گران افغانتسان به نقل از منابع خبری محلی پاكستان، قبلا ‘سید یوسف رضا گیلانی’  صدر اعظم این كشور روز دوشنبه گذشته در اظھاراتی دربارہ موضوع نامه محرمانه رئیس جمهور زرداری به لوی درستیز اردوی امریكا، گفت:  پاسخ ارسالی جنرال ‘اشفاق پرویز كیانی’  قوماندان عمومی اردو و ‘احمد شجاع پاشا’ رییس سازمان استخبارات اردوی پاكستان (ISI) به  ستره محکمهٔ این كشور غیر قانونی است.

بر اساس  اعلامیه امروز دفتر روابط عمومی اردوی پاکستان (ISPR)، اظھارات گیلانی علیه سران ارشد این ارگان نظامی عواقب بسیار جدی برای حكومت پاكستان در بر خواهد داشت.

 دفتر روابط عمومی اردوی  پاكستان اتھامات گیلانی علیه كیانی و پاشا را بی اساس و غیر محترمانه توصیف كرده است.

در این اعلامیه افزوده شده: با كمال تاسف، گیلانی قوماندانان ارشد اردوی كشور خود را به نقض قانونی اساسی متھم كردہ است در صورتیكه كیانی و پاشا بنا به دستور ستره محکمهٔ برای این مرجع قضایی جوابیه ارسال كرده اند.

این  دفتر روابط عمومی در ادامه به ارسال پاسخ های  قوماندان اردو و رییس سازمان  استخبارات اردوی پاكستان به لوی څارنوالی و ستره محکمهډ این كشور پس از بررسی آن از سوی وزارت دفاع پاكستان اشارہ كرده است.

در این بیانیه امده است كه: كیانی و پاشا در نامه ارسالی خود به  ستره محکمه نسبت به تحقیقات در مورد حقیقت داشتن موضوع نامه محرمانه تاكید بسیاری داشته اند.

در پایان این بیانیه آمده: اظھارات بیان شدہ علیه قوماندانی اردو بر اساس قانون اساسی و استنادات حقوقی اعلام نشده، اما ارتش كماكان به وفاداری خود به قانون اساسی و دولت ادامه می دھد، البته گیلانی هم در چنین مواضعی باید با دقت كامل نظرات خود را اعلام كند.

گفتنی است، اعتراض شدید اردو نسبت به اظھارات گیلانی علیه مقامات ارشد نھاد نظامی پاكستان بار دیگر تنش میان اردو و دولت را افزایش داده است.

این در حالی است كه گیلانی با بركناری قائم مقام وزارت دفاع پاكستان معتقد است: وی نیز بر خلاف قانون اساسی و ھماھنگی با مسوولان عالی این كشور جوابیه خود را در خصوص نامه محرمانه به ستره محکمه ارسال كردہ است.

ھمزمان رسانه ھای خبری در كنار انعكاس خبر بركناری جنرال خالد نعیم لودھی قائم مقام وزارت دفاع این كشور، از فعالیت ھایی در کمیسیون مركزی اردو در شھر راولپندی به منظور عزل و نصب افسران ارشد این نھاد نظامی خبر دادند.

بر این اساس، اردو بلافاصله پس از انتشار خبر بركناری خالد نعیم از سوی گیلانی، با حكم جنرال كیانی  ، ډګروال ‘سرفراز علی’ را به عنوان فرماندهی نیروھای امنیتی اردو در شھرهای راولپندی و اسلام آباد تعیین كرد.

 قوای سه گانه نیروھای امنیتی ارتش پاكستان در زمان كودتای نظامی وظیفه تحت كنترول در آوردن مكان ھای مھمی از جمله مقر رادیو تلویزیون، قصر های ریاست جمهوری و  صدارت اعظمی و ساختمان پارلمان و مجلس سنای این كشور را در زمان كوتاهی بر عھدہ دارد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید