Posts | Comments | E-mail /

ماه مبارک رمضان در سرزمین خون و آتش

Posted by on Jul 10th, 2013 and filed under تحلیل, سرمقاله. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

نویسنده:- دوکتور احمد فرید ثمین
رفته رفته باز ماه مبارک ، ماه نزول قرآن ، ماه عبادت و ماه تقرب به درگاه ایزد متعال فرا رسید و مسلمانان در اطراف و اکناف گیتی آنرا با مسرت و شادمانی تمام استقبال می کنند لیکن صد بار افسوس و دریغا که افغان های مظلوم چون سالیان پارین این رمضان  را نیز در سیلاب خون و وحشت خوش آمدید می گویند. همین دیروز در  ولایت  هرات در نتیجهٔ حملهٔ انفجاری برادران ناراضی  بیش از ۲۵ تن از هموطنان مظلوم ما کشته و زخمی شدند. الحق آنها نمی دانستند که دشمنان دین مبین اسلام چنان قصی القلب خواهند بود که آنها را یک روز قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان با خاک و خون یکسان خواهند کرد،‌ آنها نمی دانستند که روز اول ماه مبارک رمضان امسال را در خانه های خود نه بلکه در قبرستان سپری خواهند کرد و آنها نمی دانستند که رمضان سال قبل آخرین رمضان آنها در این دنیای دون بود.  تاکنون معلوم نیست که تا اختتام  ماه رمضان امسال به چه تعداد از هموطنان  مظلوم ما  در مجمر وحشت و دهشت طالب صاحبان خواهند سوخت   و تاکنون معلوم نیست که تا رمضان سال آینده کی ها با ما نخواهند بود.
آوانیکه متعلم صنف نهم در لیسه مولانا جلال الدین بلخی در شهر پیشاور بودم  ، قاری عبد الله معلم تجوید ما همیشه قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان این شعر بی قافیه  را با خود زمزمه می کرد و ما نیز آنرا با موصوف زمزمه می کردیم :
چندین رمضان آید و با ما گذرد
چندین رمضان آید و بی ما گذرد
.
آری! این دنیا بی وفاست و  با  هیچ کس هم وفا نمی کند، همهٔ ما مهمانان موقتی این کرهٔ  خاکی هستیم، کسی به مثل امیر المومنین طالبان آنرا در فرعونیت سپری می کند و کسی هم آنرا در عبادت و پیروی از  ایزد متعال می گذراند، کسی به مثل خامنه ای آنرا در شرارت و منافقت سپری می کند و کسی هم آنرا در محبت و الفت با بندگان ایزد متعال  می گذارند، کسی به مثل جنرال حمیدگل آنرا در بسیج و تجهیز انتحارکنندگان برای افغان های مظلوم سپری می کند، کسی آنرا در  تاراج بیت المال سپری خواهد کرد، کسی آنرا در نبش قبر علم و دانش سپری خواهد کرد  و کسی هم آنرا در تلاش برای استقرار  صلح و سلم می گذراند، کسی آنرا در خدمت به مخلوقات ایزد متعال سپری می کند و کسی هم آنرا در خیانت و جنایت می گذراند، کسی آنرا در فروغ مشعل علم و  عرفان سپری می کند و کسی آنرا در عداوت و دشمنی با علم و دانش می گذارند. خلاصه این دنیا برای هیچ کس هم بقا ندارد، یگانه چیزئیکه از انسان باقی می ماند کارنامه هایش است و بس
.
بدیهی است که چندین رمضان خواهد آمد لیکن ما در این دنیای دون حضور نخواهیم داشت و به روی ما نقاب خاک کشیده خواهد بود، جهانیان آنرا استقبال خواهند کرد لیکن ما توانایی خیر مقدم گفتن آنرا نخواهیم داشت به همین ملحوظ خوشبخت کسی خواهد بود که این ایام پرفیض را در عبادت ایزدمتعال و دوری از ابلیس سپری کند و بدبخت کسی خواهد بود که شب و روز این ماه مبارک را در تاسی از خواهشات نفسانی و ابلیسی سپری و بدیل الفت و صمیمت با بندگان ایزد متعال،  آنها را  طی حملات ناجوانمردانهٔ انتحاری از بین خواهد برد، بدبخت کسی خواهد بود که در این روز های پر فیض چون روز های دیگر جنازهٔ ملت را در فساد اداری بر خواهد داشت، بدبخت کسی خواهد بود که در این روز های مبارک، لجام امور کشور را به جنگسالاران خواهد سپرد، بدبخت کسی خواهد بود که سیلاب خون این ملت برایش هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت و فقط بخاطر استمرار قدرت خود بهانه تراشی خواهد کرد . بدبخت کسی خواهد بود که در ماه مبارک رمضان مکاتب ما را آتش خواهد زد، بدبخت کسی خواهد بود که در این روز های پرفیض سرک های ما را با ماین های کنار سرک فروش خواهد کرد، بدبخت کسی خواهد بود که در این ایام مغفرت دست به حملات انتحاری در داخل مساجد خواهد زد، بدبخت کسی خواهد بود که در این ایام بجای عبادت شرارت خواهد کرد، بدبخت کسی خواهد بود که در این روز ها بجای تاسی از احکام الهی،  موازین اسلامی را با وقاحت و سماجت تمام با سم ستوران خود لگد مال خواهد کرد،  بدبخت کسی خواهد بود که در این ایام  بدیل شفقت بر کودکان، آنها را اعدام خواهد کرد، بدبخت کسی خواهد بود که در این روزها  بدیل خدمت به این خاک به بیت المالش خیانت خواهد کرد، بدبخت کسی خواهد بود که در ماه مبارک رمضان  بدیل احسان و ترحم بر گرسنگان، پول آنها را تاراج خواهد کرد و سر انجام بدبخت کسی خواهد بود که  در ماه مفغرت و رحمت  تحت شعار حریت و آزادی افغانستان، طوق بردگی ایران و پاکستان را به گردن خواهد آویخت.
.
آری! امروز رمضان است مگر در دیارم کما فی السابق خون می بارد و از گوشه و کنار میهنم نالهٔ یتیمان و گرسنگان به گوش طنین می اندازد. رمضان ماه  نزول قرآن کریم است مگر در سرزمینم قرآن کریم توسط طالبان قرآن سوز شهید می شود، رمضان ماه وحدت و اخوت مسلمانان است مگر  متاسفانه طالبان طی این ماه قتل عام مسلمانان را آغاز می کنند، رمضان ماه  ختم قرآن کریم است مگر متاسفانه قاریان و حافظان ما حین ادای نماز ترور می شوند.
.
آري! رمضان است مگر نه برای افطاری و نه هم برای سحری یک لقمهٔ نان خشک داریم، رمضان است مگر فرزندان خورد سال ما از جوع و گرسنگی ناله و گریه می کنند،  رمضان است مگر چون سالیان پارین در گوشه و کنار این جهان آواره و بیچاره هستیم، رمضان است مگر خانه های گلی و خیمه های پاره پارهٔ   ما توسط راکت های پاکستان ویران می شوند، رمضان است مگر هموطنان  بیگناه ما در ایران اعدام می شوند، رمضان است مگر گوش ها و بینی ما توسط برادران ناراضی بریده می شوند،   رمضان است مگر رمضان شکنان   ما را  به استقبال نیک این ماه رها نمی کنند، ایام صیام و قیام است مگر دشمنان ما را در مساجد گلوله باران می کنند و بالاخره  روز های عبادت و رستگاری فرا رسیده اند مگر متاسفانه    مساجد ما با خاک و خون یکسان می شوند.
.
الهی! دیگر به برکت ماه مبارک رمضان، به عظمت شب لیله القدر و به حکمت قرآن مجید بر حالت فلاکتبار ونکبتار ما رحم کن ، دیگر ما استطاعت و توانایی تحمل جنگ و خونریزی را نداریم. رویهمرفته اگر دولتمردان ما به راه راست هدایت می شوند، رهنمایی شان کن و اگر از ارشادات الهی طغیان و نا فرمانبرداری می کنند، و اگر کما کمان در دریای فساد اداری و اخلاقی شنا می کنند، به عظمت و برکت همین ماه نابود شان  کن، هکذا اگر  طالبان قصی القلب به راه راست هدایت می شوند، رهنمایی شان کن و اگر هدایت نمی شوند به مثل قوم لوط محو و نابود شان کن.
امین یا رب العالمین
فرستادن/حفظ کردن

2 Responses for “ماه مبارک رمضان در سرزمین خون و آتش”

  1. Vote -1 Vote +1امان الله عمر says:

    به مناسبت فرا رسیدن ما مبارک رمضان
    ماه مبارک رمضان اخوت و ماه دوستی است، خداوند متعال و توانا فرموده که در ماه مبارک رمضان از هر نوع جنګ و جدال خود داری شود حتی جنګ علیه مشرکین منع شده پس کسانیکه در جامه اسلام بر ضد اسلام عمل می کند شطیان است . خداوند ج په پغمبر اسلام محمد ص فرموده که در ماه مبارک رمضان به مشرکین بګویند که ما در این ماه جنک نمی کنیم و این ماه عبادت و محبت است پس طالبان به کدام رکن اسلام علیه مردم بی کناه ما شمشیر می کشد و با حملات انتحاری و با ماین های کشنده مردم ما را در این ماه پر برکت که قران شریف در این ماه نازل شده به خون و خاک می ګشاند , و از طرف دیګر اداره فاسد کرزی مردم ما را در فقر و تنکدستی نګاه داشته و ظلم روا می دارند. یګانه راه کامیابی افغانها این است تا روی یک برنامه ملی تشکل جدید سیاسی را بوجود اورند تا کسانیکه در جنایت و خیانت دست نداشته با هم متشکل شوند
    در اخر به مناسبت فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان به استاد و دانشمند نامور وطن محترم دوکتور احمد ثمین و از طریق یګانه سایت ملی و وزین ګران افغانستان به همه مردم افغانستان ارزوهای نیک تمنا دارم خداوند به ملت شریف و قهرمان و لیکن دربدر برکت داده و صلح را در کشور عزیز ما به برکت ماه رمضان حکمفرما نماید

  2. Vote -1 Vote +1Hamed Ghafori says:

    پیام تبریکیه بمناسبت حلول ماۀ مبارک رمضان

    جنرال الن قوماندان نیروهای ایساف در افغانستان در پیام تبریکیه یی به مردم افغانستان فرمودند ” ماۀ رمضان یک ماۀ تعهد دوباره به عقیده وماۀ تجلیل با دوستان و فامیل و ماۀ عبادت و تعمق است”. تیم دیجیتال فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ آمریکا هم به توبۀ خود بمناسبت فرا رسیدن این ماۀ مبارک آرزوهای نیک و صمیمانۀ خود را به افغان ها و تمام مسلمانان جهان در ساعت نیک تقدیم می دارد. خداوند به شما و فامیل های تان برکت داده و طاعات و عبادات شما دراین ماۀ مبارک قبول گردد.
    بااحترام
    حامد غفوری
    دی – ای – تی – سنتکام

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree