Posts | Comments | E-mail /

اظهارات رئیس جمهور ارمنستان جنجال آفرید

Posted by on Jul 31st, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- سخنگوي وزارت خارجه آذربايجان، سخنان سرژ سارکسيان، رئيس جمهور ارمنستان را “شرم آور” خواند.

به گزارش  گران افغانستان، الخان پلوخوف سخنگوی وزارت خارجهٔ آذربایجان افزود: کسي که دستهايش به خون مردم آلوده  بوده  و به خاطر منافع شخصي خود، ارمنستان را به بن بست مواجه کرده است ، هم از لحاظ سياسي و هم از نظر اقتصادي در مورد مشکلات ملت خود هيچ گونه نگران به نظر نمی رسد، بايد  خود را از یک زاویهٔ دیگر نگاه کند. .

رئيس جمهور ارمنستان در مصاحبه مطبوعاتي مشترکي با برونيسلاو کوماروفسکي، رئيس جمهور  پولند که در ارمنستان به سر مي‌برد در پاسخ به سوالي که آيا انتظار مي رود در آينده ارمنستان غربي به شمول کوه “آرارات” به اين کشور ضميمه شود، گفت: تمام اين مسایل  به جوانان ارمني  ارتباط دارد، فکر مي‌کنم نسل من مسئوليت‌هايي را که در برابرش گذاشته شده بود انجام داده است، در دهه نود بخشي از وطن ما يعني قره باغ را که ضرورت دفاع در برابر دشمن  محسوب میشد حفظ کرديم، ما توانستيم اين کار را انجام دهيم.

رئيس جمهور پولند نيز گفت: بايد دو اصل يعني تماميت ارضي و حق تعيين سرنوشت ملل رعايت شود.

در پي اظهارات رئيس جمهور ارمنستان، وزارت امور خارجه ترکيه اين سخنان را به عنوان “دعوت به اشغال غرب ترکيه” ارزيابي کرد.

در بيانيه منتشر وزارت امور خارجه ترکيه آمده است: اين سخنان خط مشي بسيار بي مسئولانه است که جوانان را دعوت به چنين  مسایلی مي‌کنند که مي‌تواند باعث دشمني و انزجار ميان ملتها شود.

همچنين رجب طيب اردوغان،  صدر اعظم ترکيه، رئيس جمهور ارمنستان را به توطئه براي تحريک جوانان متهم کرد.

وي گفت:کاشتن بذر کينه و نفرت در ميان نسلهاي بعدي شايسته شخصيت دولتي و رييس جمهور ارمنستان نيست. سرکيسيان اشتباه بزرگي را مرتکب شده و بايد اشتباهش را اصلاح نموده و معذرت خواهي کند.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree