Posts | Comments | E-mail /

مطبوعات و ملت همزمان عروج و افول می کنند “”

افغانستان د افغانانو لپاره “”

امروز بارک اوباما پلان خروج تدریجی چهار سالهء سربازان ناتو را در اجلاس لیزبون تشریح خواهد کرد

Posted by admin on Nov 20th, 2010 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لیزبون:- بارک اوباما می گوید رهبران ناتو، برای نخستین بار، در مورد یک سیستم دفاع راکتی که تمام کشورهای عضو راخواهد پوشاند، به توافق رسیده اند.

آقای اوباما این خبر را در نخستین روز اجلاس ناتو در لیزبون، پایتخت پرتگال ، اعلام کرد.

رهبران ناتو همچنین از پیمان جدید استارت با روسیه ، که رییس جمهور امریکا روز پنجشنبه آنرا یک« ضرورت امنیت ملی» نامید، حمایت کردند.

دفاع  راکتی یک عنصر اصلی « مفهوم ستراتیژیک» جدید ناتو است که رهبران آنرا روز جمعه تصویب کردند.

آندرس راسموسن سرمنشی عمومی  ناتو تصویب  اعلامیهء ماموریت جدید ناتو را یک « لحظه تاریخی» برای اتحادیه نامید. اعلامیه انواع راه هایی را که ناتو برای مقابله با چالش های قرن بیست و یکم در نظر دارد، در بر می گیرد.

راسموسن در  اظهاراتش در هنگام گشایش اجلاس، خواستار اتحادیه ای کارآمد تر ، با توانایی های مدرن برای دفاع در برابر تهدید های مدرن شد.

او گفت ناتو با مجموعه ای از چالش های جدید قرن بیست و یکم، از جمله تروریزم، گسترش  راکت ها، و امنیت انترنتی روبرو است.

پیش از گشایش جلسه، رهبران ناتو به احترام سربازان کشته و مجروح اتحادیه لحظه ای سکوت کردند.

انتظار می رود خروج نهایی سربازان ناتو از افغانستان، در راس مذاکرات اجلاس دو روزه قرار داشته باشد.

احتمال می رود بارک اوباما طرح خروج تدریجی چهارساله، یک صد وسی هزار سرباز ناتو در افغانستان را فاش کند.

او گفت اجلاس لیزبون فرصتی مهم برای رهبرانی است که روی طرح بازگرداندن تدریجی کنترول افغانستان به نیروهای امنیتی از سال آینده توافق کنند.

بارک اوباما  قبلا در روز جمعه، گردهمایی را فرصتی برای احیای اتحادیه در حالی که با چالش های امنیتی جدید در قرن بیست و یکم روبرو است، نامید.

او که در یک کنفرانس خبری همراه با آنیبال کاواکو سیلوا رییس جمهور پرتگال سخن می گفت، اظهار داشت اجلاس همچنین فرصتی برای تقویت مشارکت امریکا با اتحادیه اروپا فراهم می آورد..

او گفت اجلاس لیزبون به امریکا و  متحدین اصلی آن در اتحادیه اروپا فرصت خواهد داد در باره چگونگی پیشرفت در مسائل امنیتی و اقتصادی بحث کنند.

آقای اوباما قرار است روز شنبه در حاشیه اجلاس با مقانات اتحادیه اروپا ملاقات کند.

انتظار می رود امروز شنبه بارک اوباما  پلان خروج سربازان در یک دوره چهار ساله را تشریح کند. قرار است اجرای این برنامه سال آینده ، در حالی که نیروهای بین المللی انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان را آغاز می کنند، شروع شود.

او روز جمعه هنگام ورود به لیزبون تاکید کرد امریکا بعد از پایان ماموریت نظامی ناتو در افغانستان در سال ۲۰۱۴، در کنار آن کشور باقی خواهد ماند.د.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های مورد پسند تان را در ((ویسا)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب