Posts | Comments | E-mail /

امنیت ملی: از دو حمله بزرگ به کابل و قندهار جلوگیری شد

Posted by on Aug 5th, 2013 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- با دستگیری دو گروه بزرگ از تروریستان،‌ از حمله بر شورای ملی، وزارت مالیه، هوتل کابل سرینا و یکی از ادارات ریاست امنیت ملی در کابل و مقر ولایت قندهار و میدان هوایی این ولایت جلوگیری شد.

 مقام ها در ریاست امنیت ملی بیان داشتند که با دستگیری دو گروه ۱۰ نفری و ۷ نفری تروریستان، از حمله بر چندین اداره مهم کشور جلوگیری به عمل آمد.

شفیق الله طاهری یکی از سخنگویان ریاست امنیت ملی در یک نشست خبری اظهارداشت: ” اخطاریه هایی بسیار جدی با آغاز ماه رمضان داده شد که گویا حملات تروریستی در این ماه تشدید می یابد؛ اما با تلاش منسوبین ریاست امنیت ملی، طالبان، برنامه هایشان ناکام شد”.

وی گفت: در جریان این ماه مبارک، از دو حمله انتحاری بزرگ جلوگیری شده و دو والسوال نام نهاد طالبان در ولایت های تخار و جوزجان نیز در ولایت ننگرهار بازداشت شدند.

آقای طاهری افزود: ” یک گروه ۷ نفری از طالبان که وابسته به گروه سراج الدین حقانی بوده و تعلیمات را در میرامشاه پاکستان فرا گرفته اند؛ از ناحیه ۷ کابل منطقه چهلستون که قصد انجام حملات تروریستی را بالای شورای ملی،‌ وزارت مالیه،‌ هوتل کابل سرینا و یکی از ادارات ریاست امنیت ملی را داشت،‌ بازداشت گردید”.

به گفته وی؛ گروه ۱۰ نفری دیگر در ولایت قندهار که قصد حمله بر میدان هوایی و مقر ولایت را داشتند؛ دستگیر شدند که این برنامه، از سوی شخصی به نام ملاکاتب عضو شورای کویته مربوط به گروه طالبان طرح ریزی شده بود.

سخنگوی ریاست امنیت ملی تصریح نمود: ” در جریان ۴ ماه گذشته،‌ ۵۲ تبعه پاکستانی که قصد انجام حملات تروریستی یا جاسوسی را داشتند، بازداشت و هم چنین ۱۲۰۰ میل سلاح ثقیله و خفیفه نیز از نزد آنها به دست آمده است”.

این دستاوردها در شرایطی مطرح می گردد که مردم ولایت ننگرهار دو روز متوالی، با حملات انتحاری و انفجاری روبرو بوده اند.

در حمله دیروز و امروز بر نمایندگی سیاسی کشور هند در شهر جلال آباد، نزدیک به ۵۰ تن کشته و زخمی شدند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree