Posts | Comments | E-mail /

چالش جدید افغانستان، مبارزه با مواد مخدر پس از خروج نیروهای خارجی

Posted by on Aug 4th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، با توجه به تردید نسبت به توانایی و تعهد نیروهای داخلی این کشور، آینده مبارزه با مواد مخدر با چالش‌های متعددی رو به رو است.

به گزارش  روزنامه گلوبال تایمز، براساس  تقسیم اوقات، نیروهای امریکا و متحدانش تا پایان سال 2014 به طور کامل از افغانستان خارج می‌شوند. جنگ برای امریکا در افغانستان در حال رسیدن به نقطه پایان است، اما برای افغانستان مبارزه با مواد مخدر همچنان در کنار درگیری با طالبان ادامه دارد.

براساس گزارش سال 2013 دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ازمان ملل با نام گزارش جهانی مواد مخدر، افغانستان مدت‌هاست که بزرگترین کشور منبع تولید تریاک در جهان است و حدود 74 فیصد از تولید جهانی تریاک را به خود اختصاص داده است.

همچنین افغانستان با حدود یک میلیون نفر معتاد به مواد مخدر که بیش از سه درصد از جمعیت این کشور است و میزان رو به افزایش اعتیاد در بین زنان و کودکان، در حال تبدیل شدن به یک بازار بزرگ مواد مخدر است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree