Posts | Comments | E-mail /

دولت افغانستان از انتشار ویدیوی توهین آمیز، عمیقاً متاثر گردیده است

Posted by on Jan 12th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- بر اساس اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری، دولت افغانستان از انتشار ویدیویی که در آن از سوی چهار تن از عساکر امریکایی بالای اجساد سه تن افغان بی حرمتی و اهانت صورت گرفته، عمیقاً متاثر گردیده است

اعلامیه می افزاید، این عمل عساکر امریکایی واقعاً غیر انسانی بوده و به شدیدترین الفاظ قابل محکومیت می باشد.

اعلامیه می افزاید، جمهوری اسلامی افغانستان صریحاً از حکومت ایالات متحده امریکا خواستار بررسی و تحقیق هر چه عاجل در مورد ویدیویی نشر شده می باشد و خواهان مجازات شدید آنانی است که در این جرم مقصر شناخته می شوند.

به گزارش گران افغانستان به نقل از راشاتودی، بر اساس ویدئوی مزبور، سربازان امریکایی در اقدامی وقیحانه اجساد کشته‌شدگان افغان را به نجاست آلوده کرده‌اند.

این ویدئو چهار سرباز امریکایی را نشان می‌دهد که بر سر جنازه چند کشته شده افغان ایستاده و اجساد قربانیان را به نجاست آلوده می‌کنند. پیش از این نیز در یک مورد دیگر روشن شده بود که سرباز امریکایی انگشتان اجساد افغان‌ها را می‌برید و به عنوان غنیمت جنگی نزد خود نگاه می‌ دارد

در این ویدئوی 40 ثانیه‌ای یکی از سربازان در حین ارتکاب این عمل زشت می‌گوید: “روز خوبی داشتیم.” در واکنش به این اقدام، یکی از بینندگان این ویدئو در یوتیوب خشم خود را چنین بیان داشته است: “شما با این کار در واقع هرآنچه را که من و پسرانم به خاطر آن جنگیدیم، به مسخره گرفتید.”

در یک اعلامیه ارسالی وزارت دفاع امریکا( پنتاگون) آمده است که تحقیقات در مورد این ویدیو آغاز شده است.

گران افغانستان با در نظر داشت قباحت این ویدیو از نشر آن خود داری می کند

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید