Posts | Comments | E-mail /

خشم اردوی پاکستان نسبت به تلاش دولت این کشور برای بازگشایی مسیر اکمالاتی ناتو

Posted by on Jan 12th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- به دنبال افزایش تنش بین اردو و دولت پاکستان،  قوماندان عمومی اردوی این کشور امروز قوماندانان خود را به جلسه اضطراری فرا خواند.

به گزارش  گران افغانستان، این اقدام اردو واکنشی در قبال موضع نرم و انعطاف‌پذیر دولت در قبال باز کردن مسیر اکمالاتی ناتو می‌باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت پاکستان برای جلب حمایت امریکا در قضیه نامه محرمانه “آصف علی زرداری” رئیس جمهور پاکستان به لوی درستیز وقت اردوی امریکا (که در آن خواهان کمک امریکا به دولت پاکستان برای مهار اردوی این کشور شده بود)، تلاش دارد تا مسیر اکمالاتی ناتو که پس از حمله مرگبار سرحدی ناتو در 26 نومبر سال گذشته به خاک پاکستان مسدود شده بود را تحت شرایطی بازگشایی کند.

به گزارش روزنامه “نیشن” پاکستان، اردو بر این باور است که انعطاف دولت در این باره باعث تشویق امریکا به از سرگیری حملات  طیارات بدون پیلوت خود در خاک پاکستان شده است.

امریکا که پس از حمله ناتو به  سرحد پاکستان و تنش به وجود آمده بین 2 کشور، حملات  طیارات بدون پیلوت  خود به پاکستان را به حال تعلیق درآورده بود، روز گذشته پس از یک وقفه حدوداً 2 ماهه بار دیگر این حملات را از سر گرفت.

“عبدالله خان” رئیس “مرکز مانیتورینگ درگیری” در پیامی که به روزنامه نیشن ارسال کرده است می‌نویسد: سکوت دولت در قبال حملات  طیارات بدون پیلوت امریکایی اثبات می‌کند که توافقنامه محرمانه‌ای بین دولت پاکستان و امریکا برای ازسرگیری حملات  طیارات بدون پیلوت و نیز بازگشایی مسیر  اکمالاتی ناتو انجام شده است.

وی از دولت خواست تا موضع شفاف خود را در قبال این حملات مشخص کند.

این در حالی است که “یوسف رضا گیلانی” صدر اعظم پاکستان روز گذشته معاون وزیر دفاع پاکستان را به علت بی کفایتی و انجام اقدامات غیر قانونی از کار برکنار کرد.

وی همچنین چند روز پیش،  قوماندانان اردوی پاکستان را به نقض قانون اساسی متهم کرد که این اقدام وی با واکنش تند اردو مواجه شد و مقامات ارتش به وی هشدار دادند که این اظهارات پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید