Posts | Comments | E-mail /

تاسیسات اردوی ملی افغانستان در سطح منطقه بی نظیر است: ظاهر عظیمی

Posted by on Jan 30th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل – سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می ګوید : تامین امنیت در مناطقی که از  سربازان خارجی به افغان ها واگذار شده، 20 فیصد بهبود یافته است.

جنرال ˈمحمد ظاهر عظیمیˈ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل، گفت: اکنون 76 فیصد مردم افغانستان تحت پوشش امنیتی سربازان کشور قرار دارند.

عظیمی گفت: اوضاع امنیتی مناطقی که مسوولیت تامین امنیت آن از نظامیان خارجی به نظامیان افغان سپرده شده 20 فیصد بهبود یافته است.

عظیمی با تاکید بر توانمندی اردوی افغانستان برای تامین امنیت این کشور گفت: تاسیسات اردوی ملی افغانستان اکنون در حد ستندردهای بین المللی قرار دارد و در سطح منطقه بی نظیر است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود: سربازان و نیروهای اردو در  پوهنتون نظامی و 20 مکتبی که برای آموزش آنان ساخته شده است، آموزش های لازم را می بینند و از توانمندی بالایی برخوردارند.

جنرال عظیمی اطمینان داد که با خروج کامل سربازان خارجی از افغانستان، نظامیان افغان به خوبی قادر خواهند بود امنیت را در کشورشان تامین و از حاکمیت ملی افغانستان حفاظت کنند.

وی گفت: هم اکنون هشتاد فیصد عملیات های نظامی توسط وزارت دفاع افغانستان رهبری می شود، که این میزان هر روز در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان شمار تلفات سربازان اردوی ملی افغانستان را در شش ماه تابستان و خزان امسال 463 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته در همین مدت 472 نفر بود.

عظیمی همچنین گفت: در سه ماه اخیر امسال تلفات سربازان اردوی ملی افغانستان به 160 نفر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 179 نفر بود، که 1.9 فیصد کاهش را نشان می دهد و این امر ناشی از افزایش توان رزمی نظامیان افغانستان است.

عظیمی در عین حال با ابراز خشنودی از کاهش تلفات غیر نظامیان در افغانستان گفت: این کاهش، چشمگیر بوده که در گزارش سازمان ملل متحد نیز منعکس شده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در پایان این نشست خبری یکبار دیگر ادعای شکنجه زندانیان را در زندانهای تحت کنترول دولت افغانستان را رد کرد و از نظامیان خارجی خواست برای ادعای خود اسنادی ارایه کنند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد
    • طالبان نیز خشونت های اخیر مصر را تقبیح کردند
    • حامد کرزی با وارث شهدای حادثه اخیر انفجار ماین در ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، اظهار همدردی کرد
    • حامد کرزی حملات تروریستی در ولایات هرات« فراه، و هلمند را شدیدا محکوم کرد
    • حامد کرزی حمله تروریستی بالای خانم نجما حنیف یکی از رهبران عوامی نشنل پارتی را شدیداً محکوم کرد
    • د خوست ولایت د صبريو قومي مشرانو په دغه ولسوالۍ کې د بيارغونې د پروژو غوښتنه وکړه