Posts | Comments | E-mail /

خشونت‌ها در افغانستان در سال میلادی جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است

Posted by on Dec 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- خشونت‌ها در افغانستان در سال میلادی جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

 بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیتیدپریس،  با این حال این بررسی‌ها نشان داد، تعداد تلفات نیروهای افغان که اکنون مسئولیت تامین امنیت بسیاری از مناطق افغانستان را برعهده گرفته‌اند، افزایش یافته است.

در همین حال نتایج این بررسی‌ها نشان داد: تعداد نیروهای بین‌المللی که به دست سربازان افغان یا افرادی با لباس مبدل کشته شدند، در سال 2012 به شدت افزایش یافته است. این مساله مهر تاییدی بر عدم اطمینان میان نیروهای بین‌المللی و نیروهای افغان در این کشور جنگ‌زده است.

“لستر تی کارول”، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: در مجموع می‌توان گفت که وضعیت افغانستان رو به بهبود و پیشرفت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای افغان با موفقیت توانسته‌اند رهبران شبه نظامی را در میدان‌های نبرد از میان ببرند.

در همین حال محمد ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در حال حاضر نیروهای افغان مسئولیت تامین امنیت بیش از 80 فیصد مناطق این کشور را برعهده دارد و این در حالی است که تجهیزات آنها در مقایسه با نیروهای بین‌المللی کمتر است.

این سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اشاره به کمبود تجهیزات نیروهای افغان که یکی از دلایل افزایش آمار تلفات این نیروها در درگیری‌های این کشور است، خاطرنشان کرد: نیروهای ما در میدان‌های نبرد حضور دارد و بیش از هر زمان دیگری به مبارزه با شورشیان می‌پردازد.

در سال جاری تعداد تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش یافت. این رقم که در سال 2011 دست کم 404 تن اعلام شده بود، در سال میلادی جاری به 295 تن کاهش یافت.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است: 1701 تن از نیروهای آمریکایی از آغاز حمله نظامی امریکا به افغانستان در 26 دسامبر سال 2001 تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت دفاع امریکا،  حد اقل 18 هزار و 154 نیروی نظامی امریکایی در درگیری‌های افغانستان زخمی شدند.

براساس بررسی‌های خبرگزاری اسوشیتدپرس، در مجموع 394 نیروی نظامی بین‌المللی در سال 2012 در افغانستان کشته شدند.

این در حال است که این رقم در سال میلادی گذشته 543 تن اعلام شده بود. انگلستان که بعد از امریکا بیشترین حضور نظامی را در افغانستان دارد اعلام کرده است که در سال 2012 دست کم 43 تن از نیروهای انگلیسی در افغانستان جان خود را از دست دادند.

همچنین تعداد تلفات ناشی از حملات نیروهای افغان یا افراد با لباس مبدل به نیروهای بین‌المللی در سال 2012 افزایش یافته و به 61 تن رسیده است. این در حالی است که در سال میلادی گذشته تعداد تلفات ناشی از حملات نیروهای اردو و پولیس افغان یا افرادی با لباس مبدل به نیروهای بین‌المللی 35 تن اعلام شده بود.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • وقوع انفجار شدید در شاهراه کابل-مزارشریف
    • وزیر اطلاعات و کلتور تونس توسط یک هنرمند لت و کوب شد
    • هشدار های طالبان را بطور جدی تحت بررسی داریم: سخنگوی ریاست جمهوری مصر
    • عمر داوودزى راتلونکو ولسمشريزو ټاکنو ته کانديد دى
    • مصر
    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد