Posts | Comments | E-mail /

فقیر ترین رئیس جمهور جهان! حاشیه نشینان دربار ما باید از موصوف بیآموزند

Posted by on Oct 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش کردن حقوق ماهانه خود ، خودداری می کنند ، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوای نه تنها مبلغ  معاش خود را فاش کرد بلکه اعلام کرد ماهانه 90 فیصد از معاش خود را به موسسه های خیریه ، اهدا می کند.
وی به همین دلیل لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئيس جمهور جهان گرفت.
ای کاش! رئیس جمهور ما و حاشیه نشینان دربار وی نیز چنین می کردند و از کاخ های فولادین و حصار های آهنین خود بیرون شده و بدیل گشت و گذار در موتر های ضد گلوله همراه با مردم فقیر ما در گوشه  و کنار کشور زندگی می کردند . ای کاش رئیس جمهور ما نیز به مثل جان ایف کیندی در میان مردم قدم می زند، ای کاش شاهزادگان ما نیز به مثل پسران رهبران جهان در میان مردم رهایش می کردند. ای کاش آنهایی که اکنون بدیل عمامه و محاسن ریشی فرانسوی و نکتایی های ایتالیایی را برگردن می نهند، اندکی از اسپ تکبر و غرور خود فرو می شدند  و بجای دالر و یورو در تکاپوی تحت سیطره در آوردن قلب های شکستهٔ هموطنان گرسنه و آواره ما می شدند، ای کاش رهبران بیسواد ما اندکی به علم و دانش ارج احترام می گذاشتند، ای کاش رهبران و آنهایی که داد از دموکراسی و آزادی را می زنند اندکی به حصول دموکراسی ارج احترام می گذاشتند و به مثل خوزه موخیکا زندگی شاهانه را به زندگی فقیرانه ترجیح میدادند.
به گزارش روزنامه اماراتی البیان خوزه موخیکا که اکنون 76 سال سن دارد با همسر خود لوسیا توپولانسكی که عضو سابق  مشرانو جرگهٔ این کشور بود از سال 2010 در یک  قریه زندگی می کند.
لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا 90 درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می کند.
خوزه در مصاحبه با روزنامه “ال موندو” اعلام کرد حقوق ماهانه او 12 هزار و پنجصد  دالر است که 11 هزار و دوصد و پنجاه دالر آن را اهدا می کند و تنها با یکهزار و دوصد و پنجاه دالر زندگی خود را می گذراند.
به گفته روزنامه “ال موندو” گرانترین چیزی که خوزه در اختیار دارد  موتری فولکس واگن مادل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور تنها 1945  دالر است.
رئیس جمهور سابق اروگوای می گوید مبلغی که برای او باقی می ماند برای یک زندگی مناسب و شرافتمندانه کافی است بویژه اینکه تعداد زیادی از مردم کشورم با  معاشی کمتراز این زندگی می کنند.
در همین حال “یاهونیوز” در گزارشی از خوزه به عنوان فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان یاد کرده است.در گزارش یاهونیوز آمده است خوزه قرض بانکی ندارد و از زندگی خود لذت می برد.
او پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش گفته بود ، آرزو می کند که کشورش در صلح و آرامش بسر ببرد. وی گفته بود با پایان دوره ریاست جمهوریش به قریه خواهد رفت و با همسرش در آنجا زندگی آرامی ار خواهد گذراند.
خوزه می گوید:” بهترین الگو برای یک رهبر نمونه این است که اول خود به انجام امور خیریه مبادرت کند تا دیگران با مشاهده او عملی کردن آن کار خیر را آسان بیابند.”
گفتنی است که سازمان شفافیت بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود در مورد فساد اداری در امریکای لاتین نوشته بود که کشور اروگوای در دوران خوزه به پایین ترین سطح فساد اداری و مالی در تاریخ خود رسیده بود.
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د بندونو او ملا درد ته نوی درمل وموندل شو
    • د اسد دانش صيب ځواني مرګ زوی حسيب الله په مرګ کې!
    • دستگیری ۹ تروریست در ولایت بدخشان
    • طالبان پاکستانی به دولت نواز شریف هشدار دادند
    • صدر اعظم ناروی بخاطر درک بهتر وضعیت کشورش؛ در کوچه های اسلو تکسی رانی کرد
    • اعلام آمادگی هند برای کمک نظامی با افغانستان
    • د قطر د دفتر لړي په ترکیه او سعودی عربستان کښې
    • بان کی مون وارد اسلام آباد شد
    • نیروهای اسپانیایی تا اواخر تابستان امسال بطور کامل ولایت بادغیس را ترک خواهند کرد
    • احزاب افغانستان نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کنند: احمد ضیا مسعود