Posts | Comments | E-mail /

تحت ریاست حامد کرزی جلسهء به منظور چگونگی پیشرفت های تصفیه و حصول قرضه های کابل بانک دایر گردید

Posted by on Oct 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

 

کابل:- تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسهء به منظور چگونگی پیشرفت های تصفیه و حصول قرضه های کابل بانک دایر گردید.

در این جلسه که شام امروز در ارگ دایر گردید، در آن معاون دوم ریاست جمهوری،  قاضی القضات و سر پرست ستره محکمه، وزرای مالیه، تجارت و اقتصاد، لوی څارنوال، رئیس دافغانستان بانک، رئیس کمیسیون انتقال مسئولیت ها و مسئولین مربوط امور تصفیه کابل بانک اشتراک داشتند، ابتدا گزارش هیات تصفیه کابل بانک ارائه گردید.

به اساس این گزارش تا حال ۱۳۸ میلیون دالر بصورت نقدی حصول شده است، به ارزش ۱۸۵ میلیون دالر جایداد های مختلف در داخل و خارج کشور بدست آمده است، بالای ۲۱۸ میلیون دالر قرضه از جانب قرضداران اعتراف صورت گرفته است . در نتیجه  مبلغ ۵۲۹ میلیون دالر باقیمانده پولیست که مورد منازعه می باشد.

جلسه تصفیه و حصول قرضه های کابل بانک پس از بحث و بررسی نکات ذیل را مورد تصویب قرار داد:

۱-  به هیات تصفیه وظیفه سپرده شد که در ظرف یکماه جایداد های حصول شده در داخل و خارج را به فروش رسانیده و پول آنرا به دولت انتقال دهد.

۲- به وزارت مالیه و دافغانستان بانک وظیفه سپرده شد تا با شرکت انگلیسی “کراول” که کار تفتیش کابل بانک را انجام داده است به صورت جدی پول های را که به کشور ها و بانک های خارجی از کابل بانک انتقال داده شده است، نشاندهی نموده و به دولت افغانستان رسماً و کتباً گزارش دهد.

۳-  ادارات مربوطه همکاری آن کشور ها را که پول کابل بانک به آنها انتقال داده شده بود جلب کرده و در بر گرداندن پول های مذکور اقدام جدی نموده و این کار را به صورت دوامدار پیگیری نمایند.

۴- به وزارت امور خارجه و لوی څارنوالی وظیفه سپرده شد تا موضوع استرداد عبدالقدیر فطرت را که متهم مهم قضیه کابل بانک است با دولت ایالات متحده امریکا پیگیری نموده آنرا به نتیجه برسانند.

۵- در پایان به محکمه اختصاصی رسیده گی به قضیه کابل بانک خاطر نشان گردید تا در حل آن قسمت قضیه که به آن ارگان محول گردیده است هر چه زودتر اقدام نموده، در زمینه فیصله خود را مطابق قانون صادر نماید.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • حامد کرزی بتاریخ ۲۶ اګست به پاکستان سفر می کند
    • نواز شریف جانشین پرویز اشفق کیانی را تعیین می کند
    • د خوست ولایت د سیلاوونو او بارانونو په اړه ددې ولايت مقام د ژورې خواشينۍ او ډاډګیرنې پيغام
    • له هیواده بهر میشتو افغانانو د اختر ورځ ولمانځله
    • آلمان اطلاعات بی سیم افغانستان را در اختیار امریکا قرار داده است
    • حامدکرزی د پغمان او شکردرې په ولسوالیوکې د وروستیو سیلاوونو له امله پر رامنځته شویو ځاني تلفاتو او مالي زیانونو خواشینی شو
    • مهاجرین غیر قانونی در یونان دست به اعتراضات خشونت آمیز زدند
    • رهبر القاعده به زندانیان این گروه در عربستان سعودی وعده آزادی داد
    • د کونړ په ولایت کې د “ناموسي وژنو” په اړه خبرداری
    • وزارت خارجهٔ امريكا عاملان كشتار مردم عراق در روز عيد فطر را دشمنان اسلام قلمداد کرد