Posts | Comments | E-mail /

دستگیری یک انتحاری با لباس پولیس

Posted by on Oct 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- پولیس افغانستان با دستگیری یک  فرد انتحاری همراه با یک واسکت انفجاری توانست یکی از توطئه‌های تروریستی را خنثی کند.

به گزارش  ګران افغانستان، به نوشته روزنامه میل، این جوان  شورشی که یونیفورم پولیس افغانستان و یک واسکت انفجاری به تن داشت، در ولایت بغلان دستگیر شد. این عامل انتحاری بالقوه می‌توانست باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان شود.

دستگیری این جوان  شورشی روز جمعه درپی حمله انتحاری در مسجدی در منطقه میمنه در ولایت فاریاب صورت گرفت. در این حمله انتحاری 41 تن کشته و 56 تن دیگر نیز زخمی شدند.

اسدالله شیرزاد، رئیس امنیت ولایت بغلان اعلام کرد، در طی سه روز اخیر این دومین عامل انتحاری است که در این منطقه دستگیر شده است.

افسران پولیس مانع از اقدام انتحاری این جوان شدند. آنها پیراهن وی را باز کرده و  واسکتی را که به تن داشت، در‌آوردند تا بتوانند این بمب‌ را بررسی کنند.

لعل محمد احمدزی، سخنگوی پولیس در شمال افغانستان اعلام کرد، بیش از نیمی از کشته‌شدگان در انفجار میمنه جزو نیروهای پولیس بودند.

وی افزود: هنگامی که هموطنان ما در مراسم عید قربان که روز جمعه برگزار شد، شرکت داشتند، این فرد انتحاری خود را منفجر کرد.

این مقام مسئول پولیس افغانستان با اعلام اینکه جنرال عبدالخالق اقصای، رئیس پولیس ولایت فاریاب نیز مورد هدف این عملیات انتحاری بوده، گفت: به محض اینکه رئیس پولیس سوار وسیله نقلیه خود شد، این فرد انتحاری خود را منفجر کرد.

این حمله انتحاری درست قبل از آنکه حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان درخواست خود مبنی بر ملحق شدن  شورشیان طالبان به دولت این کشور را بار دیگر تکرار کند، در ساعت 9 صبح به وقت محلی روز جمعه مصادف با عید قربان رخ داد.

با وجود اینکه 11 سال از حضور نیروهای ناتو در افغانستان می‌گذرد اما همچنان خشونت‌ها در این کشور در حال افزایش است و این امر نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد که 350 هزار نیروی امنیتی افغان که اغلب مورد هدف طالبان هستند، چگونه می‌توانند پس از خروج نیروهای ناتو امنیت این کشور را به دست بگیرند.

این حمله جدیدترین رویداد از سری حمله‌های انتحاری در هفته‌های اخیر علیه ارتش، مقام‌های دولت و پولیس افغانستان محسوب می‌شود.

این نوع حملات درحالی که ائتلاف ناتو تصمیم گرفته تا سال 2014 نیروهای خود را از افغانستان خارج کند نشان دهنده این است که  شورشیان طالبان اهداف خود را به سمت مقام‌های افغان و نیروهای امنیتی این کشور معطوف کرده‌اند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • حامد کرزی بتاریخ ۲۶ اګست به پاکستان سفر می کند
    • نواز شریف جانشین پرویز اشفق کیانی را تعیین می کند
    • د خوست ولایت د سیلاوونو او بارانونو په اړه ددې ولايت مقام د ژورې خواشينۍ او ډاډګیرنې پيغام
    • له هیواده بهر میشتو افغانانو د اختر ورځ ولمانځله
    • آلمان اطلاعات بی سیم افغانستان را در اختیار امریکا قرار داده است
    • حامدکرزی د پغمان او شکردرې په ولسوالیوکې د وروستیو سیلاوونو له امله پر رامنځته شویو ځاني تلفاتو او مالي زیانونو خواشینی شو
    • مهاجرین غیر قانونی در یونان دست به اعتراضات خشونت آمیز زدند
    • رهبر القاعده به زندانیان این گروه در عربستان سعودی وعده آزادی داد
    • د کونړ په ولایت کې د “ناموسي وژنو” په اړه خبرداری
    • وزارت خارجهٔ امريكا عاملان كشتار مردم عراق در روز عيد فطر را دشمنان اسلام قلمداد کرد