Posts | Comments | E-mail /

در چهار ماه گذشته، نیروهای پولیس ملی ، در بیش از هفت صد عملیات مستقل و مشترک ضد تروریستی اشتراک نموده اند:صدیقی

Posted by on Jul 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:-  بر اساس اعلامیه مطبوعاتی وزارت داخله، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان امروز در یک نشست خبری، در حالی که از پیشرفت های پولیس ملی کشور در چهار ماه گذشته، در عرصه های گوناگون سخن می گفت، تاکید کرد که در این مدت، نیروهای پولیس ملی افغانستان با راه اندازی 68 عملیات مستقل و646 عملیات مشترک، 1730 تن از تروریستان را به هلاکت رسانیده و 330 تن دیگر شان را زخمی ساخته اند.
سخنگوی وزارت امور داخله کشور تصریح کرد که این عملیات ها، به هدف مبارزه با تروریزم، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با جرایم جنایی به راه انداخته شده اند.
به گفته ی سخنگوی وزارت امور داخله، در عملیات هایی که به هدف مبارزه با تروریزم در چهار ماه گذشته به راه انداخته شده، نزدیک به دوهزار حلقه ماین، بیش از سه هزار میل سلاح مختلف النوع و پنجاه عراده واسطه نقلیه دشمن توسط نیروهای پولیس کشف و ضبط گردیده است.
آقای صدیقی، افزود که بازداشت، هفت قاچاقبر بزرگ مواد مخدر، از ده قاچاقبر خطرناکی که شامل فهرست سیاه نیروهای پولیس بوده اند، بازداشت 505 تن در پیوند به فروش و قاچاق مواد مخدر، کشف و ضبط 82 تن مواد مخدر، و 34 تن مواد کیمیاوی مورد نیاز برای تولید هیرویین، تخریب 22 دستگاه تولید مواد مخدر؛ و کشف و نابود سازی نزدیک به بیست هزار بوتل مشروبات اللکولی، از دست آورد های پولیس ملی افغانستان در بخش  مبارزه با مواد مخدر در چهار ماه گذشته به شمار می روند.
سخنگوی وزارت امور داخله، همچنان تاکید کرد که در بخش مبارزه با جرایم جنایی، در چهار ماه گذشته، بیش از چهار هزار تن در پیوند به ارتکاب جرایم جنایی شامل: قتل دزدی، آدم ربایی، رشوه ستانی، مفاسد اخلاقی و جعل و تذویر بازداشت و به مراجع عدلی و قضایی سپرده شده اند.
آغاز موفقانه ی مرحله ی سوم انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغانستان، انتقال 2300 زندانی از زندان نیروهای بین اللملی در بگرام به زندان های کشور، اعزام 400 تن از افسران پولیس جهت فراگیری آموزش های مسلکی به کشور مصر، انحلال شماری از شرکت های خصوصی امنیتی، سفرکاری ستر جنرال بسم الله محمدی وزیر امور داخله به 15 ولایت کشور، برگزاری کنفرانس بین المللی پولیس ملی در کابل، فراغت هفتمین دور افسران جوان از آکادمی پولیس و اخیرا ایجاد لوای مشترک ویژه ی هوایی 777  به هدف اجرای عملیات های ویژه ی شبانه، از دست آورد های  دیگری در چهار ماه گذشته اند که سخنگوی وزارت امور داخله از آنان یاد آوری کرد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، در همین حال، از شکست یک گروه سه صد نفری طالبان تروریست در حمله به ولسوالی گومل ولایت پکتیا خبرداده تصریح کرد که حوالی ساعت 12 شب گذشته سه صد تن از طالبان تروریست به ولسوالی گومل ولایت پکتیکا حمله نمودند که در اثر جانباری و شهامت نیروهای پولیس، این حمله با شکست روبرو شده و 35 تن از طالبان تروریست از سوی نیروهای پولیس کشته شدند.
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • در یک عملیات مشترک ، سه طالب مسلح بشمول ولسوال نام نهاد طالبان بهلاکت رسیدند
    • افراد مسلح در ولایت بغلان؛ چهار عضوی یک فامیل را هدف گلوله قرار دادند
    • محلي پولیس که حزبي داړه مار
    • دحرمينوهندار دحج يونليک اوه شپیتمه برخه
    • په خوست کې دښاري نظم پاکۍ او چاپيريال ساتنې عمومي کمپاين پيل شو
    • پاکستان بايددرعمل نقش بازى نمايد تا زمينه گفتگوهاى بين الافغانى مساعد شود
    • کشته شدن ۲ تن از نیروهای خارجی در شرق افغانستان
    • جعل کاری صدها میلیون دالری غضنفر گروپ در همکاری با وزارت تجارت و صنایع
    • تحریک طالبان کاملاً بی اختیار است و این بی اختیاری در موضوع قطر به وضاحت به مشاهده رسید: کرزی
    • د غمشريکی او ډاډګيرنې پيغام