Posts | Comments | E-mail /

جلو واردات سگرت باید گرفته شود: شورای امنیت ملی

Posted by on Jul 29th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:-بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در ارگ تشکیل جلسه داد.

در این جلسه سترپاسوال بسم الله محمدی وزیر امور داخله و رحمت الله نبیل رئیس عمومی امنیت ملی گزارش سفر شان به تاجکستان و دیدار با امام علی رحمان رئیس جمهور آن کشور را به جلسه ارائه نموده گفتند که نا آرامی های اخیر در بعضی مناطق بدخشان تاجکستان و احتمال دست داشتن بعضی از گروه ها و افراد غیر مسئول در سرحدات، اجندای گفتگو های آنها با مقامات بلند پایه تاجکستان بوده است.

شورای امنیت ملی پس از استماع گزارش آنها، امنیت کشور دوست و برادر تاجکستان و ثبات در سرحدات دو کشور را مهم و حیاتی خواند و به نیروهای امنیتی دستور داد تا از هیچ  تلاشی در جهت از بین بردن باندهای تبهکاری که در سرحد میان افغانستان و تاجکستان دست به قاچاق و بد امنی می زنند، فرو گذاشت نکنند.

شورای امنیت ملی به همینگونه به وزارت مالیه هدایت داد تا جلو واردات بی رویه سگرت را بگیرد. در این جلسه گفته شد که محصول اندک سگرت در گمرکات کشور باعث واردات سرسام آور آن گردیده است که نه تنها زیان های جدی به سلامتی افراد جامعه وارد کرده، بلکه باعث قاچاق آن به کشور های دیگر نیز شده است.

شورای امنیت ملی در این جلسه تصویب کرد تا وزارت مالیه کشور اقداماتی عاجلی در بلند بردن مالیات  بر واردات سگرت، روی دست گیرد.

به همین ترتیب در جلسه، سترجنرال شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع ملی گزارش خویش را در مورد حملات راکتی و توپخانه یی از پاکستان به اراضی افغانستان ارائه کرد و با مشخص ساختن محلات آن گفت که از یک سال بدینسو انداخت سلاح سنگین از آن طرف خط دیورند بالای خانه ها و مزارع ما ادامه دارد که باعث خسارات جانی، مالی و مهاجرت مردم گردیده است.

در بخش دوم جلسه شورای امنیت ملی، رئیس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه حضور یافتند و موضوع آماده گی برای ثبت نام رای دهنده گان انتخابات، مورد بحث قرار گرفت.

فضل احمد معنوی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات به شورای امنیت ملی کشور پلان تفصیلی آماده گی برای ثبت نام رای دهنده گان را تشریح کرد.

در این جلسه قرار شد تا در رابطه به چگونگی تحقق پلان کمیسیون مستقل انتخابات برای آغاز ثبت نام و اقداماتی را که باید حکومت بخاطر سهولت و ایجاد فضای مطمئن برای برگزاری انتخابات رویدست گیرد، طی نشست های بعدی مورد غور و بررسی قرار گیرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • در یک عملیات مشترک ، سه طالب مسلح بشمول ولسوال نام نهاد طالبان بهلاکت رسیدند
    • افراد مسلح در ولایت بغلان؛ چهار عضوی یک فامیل را هدف گلوله قرار دادند
    • محلي پولیس که حزبي داړه مار
    • دحرمينوهندار دحج يونليک اوه شپیتمه برخه
    • په خوست کې دښاري نظم پاکۍ او چاپيريال ساتنې عمومي کمپاين پيل شو
    • پاکستان بايددرعمل نقش بازى نمايد تا زمينه گفتگوهاى بين الافغانى مساعد شود
    • کشته شدن ۲ تن از نیروهای خارجی در شرق افغانستان
    • جعل کاری صدها میلیون دالری غضنفر گروپ در همکاری با وزارت تجارت و صنایع
    • تحریک طالبان کاملاً بی اختیار است و این بی اختیاری در موضوع قطر به وضاحت به مشاهده رسید: کرزی
    • د غمشريکی او ډاډګيرنې پيغام