Posts | Comments | E-mail /

نیروهای امنیتی ایران ۲۳ تن از هموطنان مظلوم ما را در سرحد ایران-ترکیه کشته و زخمی نمودند

Posted by on Jun 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- گزارش ها حاکی از آن است که  18  تن از هموطنان مظلوم ما  که قصد عبور از خاک ایران به ترکیه را داشتند در پی تیراندازی نیروی  امنیتی ایران کشته شدند.
سایت ایرانی هرانا که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کند،  دیروز جمعه 29-6-2012 گزارش داد که این رویداد روز سه شنبه گذشته رخ داد.
در ادامه این گزارش آمده است، حادثه یادشده در نواحی  سرحدی قریهٔ چهارستون مربوط ولسوالی سلماس   ایران رخ داده که در پی آن 18 نفر کشته و 5 نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.
این در حالی است که مقامات ایرانی هنوز هیچ واکنشی نسبت به خبر کشته شدن این 18  فرد افغان نشان نداده اند.  هکذا دولت کابل  که طوق بردگی ایران را به گردن آویخته نیز در قبال این حادثه مهر سکوت بر لب نهاده است.
در این گزارش آمده است که در این رابطه 25 نفر از  باشندگان،  قریه های دشوان و چهارستون از  مربوطات ولسوالی  سلماس نیز توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند.
 مردم مظلوم ما   سال هاست که به دلیل بیکاری ، جنگ  و بدبختی  کشور جنت نشان  خود را ترک کرده جهت رسیدن زندگی بهتر رهسپار به سوی کشورهای همسایه و اروپایی می شوند.
فرستادن/حفظ کردن

4 Responses for “نیروهای امنیتی ایران ۲۳ تن از هموطنان مظلوم ما را در سرحد ایران-ترکیه کشته و زخمی نمودند”

  1. +1 Vote -1 Vote +1ahmad zia says:

    خداوند ج این شهدای هردم شهید را جنت فردوس عطا فرماید و به بازماندګان و ملت مظلوم افغانستان صبر جمیل استدعا می نمایم.
    شیطان ملعون هم مانند اخندان ایرانی تکبر کرد که در نتیجه از دربار خداوند رانده شد . استکبار ایرانی هم امروز تمام ارزش های انسانی ، اسلامی و همسایګی را فراموش کرده است و غرق در نیشه ای قدرت و بلند پروازی خود هست که انشا الله روزی خواهد رسید تا این متکبرین هم به جهنم رانده خواهند شد و از شر این شیطان صفتان هم ملت نجیب و مسلمان و همزبان و همسایه ایران در امان خواهند شد و هم همسایه های شان.
    نظامیان ایرانی با این عمل شنیع خود چهره واقعی خود را به تمام بشریت نشان دادند
    دیدی که خون ناحق پروانه شمع را چندان امان نداد که شب را سحرکند
    چراغ ظالم تا روز قیامت نسوزد اګر شبی سوزد شبی دیګر نسوزد

  2. -3 Vote -1 Vote +1Shir Hazhir شیر هژیر says:

    با سلام به دوستان
    به نظر بنده همان طور که گفته اند وقتی یک انگشت را به طرف کسی نشانه میروی پنج انگشت دیگر به سوی خودت بر میگردد . منظور من اینست که درست است که حکومت های ایران و پاکستان هیچ وقت دوست ما نبوده اند. اما آیا گاهی به این فکر کرده اید که آن 18 افغان در سرحد ایران ترکیه چه میکردند ؟ مسوول آوارگی و مهاجرت افغان ها غیر از خود ما کیست؟ اگر این 18 تن را حکومت ایران کشت آنهاییکه چندی پیش در نزدیکی آسترالیا غرق شدند مسوول غرق شدن شان کی بود غیر از بدبختی و بی عدالتی ونبود کار و امنیت در وطن خود شان که آنها را آواره و مهاجر و مجبور به ترک وطن کرده است. باییدپیش از ملامت کردن دیگران خود وحکومت خود را یعنی مسوولین واقعی را اول ملامت کنیم.

  3. +4 Vote -1 Vote +1جمال شاه says:

    لعنت به ایران و لعنت به آنهایی که ایران را دوست افغانستان قلمداد می کنند.

    سایت وزین گران افغانستان واقعا سایت زیبا و ملی است. یکی از ویژگی های گران افغانستان نشر اخبار دست اول و به وقت می باشد. مبالغه نخواهدبود اگر گران افغانستان را سی ان ان افغانستان قلمداد کنیم، برای مسئولین وطن دوست این سایت موفقیت مزید را خواستار هستیم. هکذا از مسئولین گران افغانستان صمیمانه تقاضا می شود که این بخش نظریات را در طرف راست صفحه مطلب نگاه دارد تاخوانندگان با یک دیگر تبادلهٔ نظر نموده بتوانند.

  4. +4 Vote -1 Vote +1فرهاد says:

    اگر دولت بی غیرت و بی همت افغانستان احتجاج کند، این کار بار دیگر تکرار نخواهد شد. (آن افغانهای که کشته میشوند نه برادر و فرزند کرزی اند و نه از اقاربش، ورنه عکس العمل او و دولت نوکرش طور دیگری خواهد بود). چرا دولت افغانستان اتباع ایرانی را با جنایات معلوم شان در خاک ما اعدام کرده نمیتواند ؟ از چی هراس دارند ؟ مگر بادار شان آمریکا در پی بهانه جویی برای ایران نیست ؟ این بهانه را افغانها میتوانند به ایالات متحده بدهند که از شر آخوند ها بیغم شویم. قسم است که اگر دولت آخوندی ایران از بین برود، به زودی کمر پاکستان میشکند و افغانستان از شر این پارازیت ها بیغم خواهد شد و پای بیگانه نیز از آنجا بیرون خواهد گردید.

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • مهاجرین غیر قانونی در یونان دست به اعتراضات خشونت آمیز زدند
    • رهبر القاعده به زندانیان این گروه در عربستان سعودی وعده آزادی داد
    • د کونړ په ولایت کې د “ناموسي وژنو” په اړه خبرداری
    • وزارت خارجهٔ امريكا عاملان كشتار مردم عراق در روز عيد فطر را دشمنان اسلام قلمداد کرد
    • پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان عید فطر را به مسلمانان جهان تهنیت عرض داشت
    • کشته شدن دو تن از اعضای ایرانی گروه طالبان در ولایت فراه
    • افغانستان خواهان ایجاد دفتر مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان است: وزارت خارجه
    • دخوست ولایت د پنځه کلن ستراتيژيک پلان په چوکاټ کې د١٣٩٢ او ١٣٩٣کالونو انکشافي پلانونه وڅيړل شول
    • خروج عساکر بلغاریا از افغانستان
    • تنزیل نیروهای امریکائی از 68000 به 60000 طی یک ماه گذشته