Posts | Comments | E-mail /

داکتر پاکستانی به جرم همکاری با گروه های اسلامی زندانی است

Posted by on May 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- گزارش های رسیده از اسلام آباد حاکی از آن است که  شکیل افریدی، داکتر پاکستانی به جرم کمک به اسلامگرایان تندرو به زندان محکوم شده و محکومیت او به همکاری با سازمان سیا در تشخیص هویت اسامه بن لادن ارتباطی نداشته است.

قابل یاد آوریست که دیروز روزنامه های پاکستانی این داکتر را متهم به جرایم اخلاقی کرده بود

اوایل ماه جاری  یک محکمه  در منطقه قبایلی پاکستان داکتر افریدی را به اتهام خیانت به کشور از طریق همکاری با سازمان مرکزی  استخبارات امریکا – سیا – محاکمه و به سی و سه سال زندان محکوم کرد.

این داکتر پاکستانی با راه اندازی یک برنامه جعلی واکسیناسیون، نمونه دی ان ای اسامه بن لادن را به دست آورد و در اختیار سیا قرار داد و به این ترتیب، با این سازمان در برنامه ریزی حمله نظامی امریکا به مخفیگاه رهبر القاعده در شهر ابیت آباد، واقع در منطقه قبایلی پاکستان، همکاری کرده بود.

با این‌ همه، امروز چهارشنبه، ١٠  جواز (٣٠ می)، منابع خبری گزارش کردند که دلیل محکومیت شکیل افریدی همدستی و همآهنگی با رهبر یک گروه اسلامگرای مسلح بوده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس که به نسخه ای از رای  محکمه دست یافته نوشته است که اتهام منجر به صدور محکومیت سی و سه سال حبس برای شکیل افریدی به ارتباط او با منگل باغ افریدی، عضو قبیله افریدی و رهبر گروه موسوم به “لشکر اسلام” مربوط بوده است.

لشکر اسلام یک گروه مسلح اسلامگراست که در قسمت خیبر در منطقه قبایلی واقع در نواحی سرحدی پاکستان با افغانستان فعالیت می کند و گفته می شود با سایر گروه های تندرو اسلاگرا در منطقه نیز همکاری دارد.

در حکم  محکمه آمده است که در زمان خدمت شکیل افریدی در خیبر، بعضی از جلسات لشکر اسلام در  مهمانخانه او برگزار می شد و داکتر افریدی به تداوی زخمی های لشکر اسلام و کمک مالی به این گروه می پرداخت.

براساس حکم محکمه ظاهرا انگیزه داکتر افریدی از همکاری با گروه منگل باغ، “احساس همبستگی عمیق” با آن بوده است.

حکم محکومیت شکیل افریدی حاکی از آن است که رای ” محکمه” توسط یک “مامور سیاسی” در مشوره با ریش سفیدان قبایل صادر شد که داکتر افریدی را در ارتباط با همکاری با رهبر لشکر اسلام مجرم شناختند.

در مورد اتهام “خیانت به کشور” از طریق کمک به یک سازمان جاسوسی بیگانه، اعضای  محکمه گفته بودند که رسیدگی به چنین اتهامی “در صلاحیت” آنان نیست.

محکومیت شکیل افریدی به سی و سه سال زندان با واکنش تند مقامات امریکایی مواجه شد. این مقامات، مجازات این  داکتر پاکستانی به جرم کمک به از میان بردن رهبر شبکه القاعده را مورد انتقاد قرار دادند.

مقامات دولت امریکا گفتند که همکاری داکتر افریدی به پیشبرد منافع مشترک ایالات متحده و پاکستان کمک کرد و نمایندگان  کانگریس امریکا نیز در واکنش به حکم  محکمه کمک مالی امریکا به پاکستان را سی و سه میلیون  دالر کاهش دادند.

با وجود این، مقامات پاکستانی از تکذیب خبر محکومیت شکیل افریدی به اتهام کمک در عملیات قتل اسامه بن لادن خودداری کرده‌اند، احتمالا به این دلیل که حمله کوماندویی امریکا به مخفیگاه بن لادن انتقاداتی را در داخل پاکستان در پی آورده بود.

حمله کوماندویی امریکا به مخفیگاه بن لادن در ماه می سال گذشته بدون اطلاع دولت پاکستان به اجرا در آمد و مقامات پاکستانی و برخی از گروه های سیاسی و تشکل های مخالف غرب، این عملیات را ناقض حاکمیت دولت پاکستان دانستند و آن را به شدت محکوم کردند.

هنوز مقامات امریکایی نسبت به خبر محکومیت شکیل افریدی به اتهام همکاری با یک گروه تندرو اسلامگرا واکنشی نشان نداده اند

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • مظاهرات خشمگین مصر
    • د درواغو نه ویلو ورځ
    • د خوست ولايت مقام دژورې خواشينۍ اوډاډګيرنې پيغام
    • ایجاد راه آهن ترکمنستان-تاجکستان افغانستان محور مذاکرات دوشنبه
    • کشته شدن ۱۷ تن از اعضای گروه طالبان در ولایت بغلان
    • رقص و پایکوبی سربازان افغان و خارجی در ولایت قندهار
    • زخمی شدن ۸ نفر در حمله انتحاری قندهار
    • تا نابودی کامل کودتاگران به مبارزهٔ خود ادامه میدهیم:- رهبر اخوان المسلیمن مصر
    • توفان و عمامه
    • وقوع حمله انتحاری در نزدیک میدان هوایی قندهار