Posts | Comments | E-mail /

محمد محقق رهبر حزب وحدت با عکس العملهای شدید در ایتالیا مواجه شد

Posted by on Mar 31st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

روم:-بتاریخ 16/ و 17 مارچ 2012 قرار بود محمد محقق رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، در یک اجتماع در شهر روم پایتخت ایتالیا شرکت نماید و تعدادی از مقامات ایتالیایی، سفیر افغانستان در روم و یک عده نویسندگان افغان مانند بصیر آهنگ، حمزه واعظی، حیدری، عبدالرازق اسماعیل و دیگران در آن اشراک نمایند.

محمد محقق به دعوت گیانا الیمانو شاروال روم به آن شهر دعوت شده بود که از چهره های مشهور نیو فاشستها حامی جنایت نسبت به پناهندهگان در ایتالیاست، تنظیم برنامه های محقق را اتحادیۀ پناه جویان افغانستان در ایتالیا بر دوش داشت که توسط فردی بنام قربانعلی اسماعیل گردانندگی میشد که برادرش عبدالرزاق سکرتر محقق است، قربانعلی اسماعیلی به ارتکاب جرایمی متهم است که هم اکنون دوسیۀ او در محاکم ایتالیا در حال گردش است.

حینی که خبر استقبال آقای محقق در ایتالیا از طریق رسانه ها به سازمانهای مدافع حقوق بشر و ضد جنگ رسید، سازمان حمایت کننده از زنان افغان (چیزدا) کمپاین وسیعی علیه او براه انداخت این سازمان اعلامیه یی نیز درین رابطه بدست نشر سپرد. این اعلامیه در مطبوعات ایتالیا و فیسبوکها انعکاس وسیعی پیدا کرد و ده ها مقاله بر علیه او در مطبوعات ایتالیا نوشته شد که از آن جمله بود مقاله جولیانا سگرینا ژورنالیست مشهور ایتالیا که در آن آمده است: در سال 2003 حزب وحدت در قریۀ بارگاه افغانی 36 غیر نظامی را بقتل رسانید و این بزرگترین قتل عام توسط افغانها بعد از سقوط طالبان بوده است.

هکذا روبوتو ویلاسیتا و فرانسسکو فیرانسی سناتوران حزب دموکراتیک طی اعلامیه یی بر سفر اقای محقق به ایتالیا اعتراض نموده اند.

هکذا مدافعان حقوق بشر ایتالیا نیز بر این سفر اعراض نمودند. درینحال سایت حزب وحدت اعلامیۀ شدید اللحنی درین رابطه در سایست خود پست نمود و سازمان راوا به تبعیض با حزب وحدت متهم نمود. گفته میشود سازمان راوا روابط نزدیکی به چیزدا دارد. سازمان که به سفر محقق به ایتالیا شدید ترین اعتراض را بنمایش گذاشت.

فرستادن/حفظ کردن

2 Responses for “محمد محقق رهبر حزب وحدت با عکس العملهای شدید در ایتالیا مواجه شد”

  1. Vote -1 Vote +1انگار وطنپال says:

    جو لیا نا بسیار خوب گفته ا ست ر استی جنا یات که حزب وحدت و محقق در افغا نستان انجا م داده اند برای تمام مردم جهان معلوم است

  2. Vote -1 Vote +1ahmad zia says:

    من راجع به سازمان های چیزدا و راوا معلومات ندارم
    اما محقق رهبر یک حزب قومی است که خلاف قانون اساسی افغانستان فعالیت می نماید
    احزاب سیاسی باید سراسری بوده و مربوط یک قوم خاص نباشند.
    محقق و شرکایش در زمان جنګ های غرب کابل در سالهای 90 جنایات بزرګ و نابخشودنی را انجام داده اند که بطورقطع قابل بخشش نبوده و باید که در داد ګاه ملی ویا بین المللی محاکمه ګردد.
    اقدام سناتوران و فعالان حقوق بشر ایتالیا وسازمان های افغانی مقیم ایتالیا قابل تقدیر است.
    جوانان عزیز جنایت کاران جنګی را در هرجا که هستید رسوا کنید و تا حد امکان به میز محاکمه و عدالت حاضر کنید تا دیګر نتوانند همچو جنایات علیه بشریت را انجام دهند و برای دیګران سرمشق ګردد

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • توافق حزب اسلامی و حزب وحدت اسلامی بریک نامزد مشخص برای انتخابات
    • مظاهرات خشمگین مصر
    • د درواغو نه ویلو ورځ
    • د خوست ولايت مقام دژورې خواشينۍ اوډاډګيرنې پيغام
    • ایجاد راه آهن ترکمنستان-تاجکستان افغانستان محور مذاکرات دوشنبه
    • کشته شدن ۱۷ تن از اعضای گروه طالبان در ولایت بغلان
    • رقص و پایکوبی سربازان افغان و خارجی در ولایت قندهار
    • زخمی شدن ۸ نفر در حمله انتحاری قندهار
    • تا نابودی کامل کودتاگران به مبارزهٔ خود ادامه میدهیم:- رهبر اخوان المسلیمن مصر
    • توفان و عمامه