Posts | Comments | E-mail /

انگلستان از آغاز خروج تجهیزات نظامی این کشور از افغانستان خبر داد

Posted by on Feb 28th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لندن:- انگلستان با امضاي يك معاهده دفاعي بسيار مهم با قزاقستان كه عبور  محفوظ ميلياردها پوند تجهيزات حياتي اين كشور را تضمين مي‌كند، از آغاز خروج تجهيزات نظامي اردوی این کشور  از افغانستان خبر داد.

به گزارش  گران افغانستان، به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، “فيليپ هاموند”، وزير دفاع انگلستان يك پيمان همكاري دفاعي جديد را با قزاقستان امضا كرد و دولت لندن اميدوار است كه اين پيمان سبب شود تجهيزات نظامي اين كشور شامل  تانک های زرهي و تانك‌ها كه مجموعا چهار ميليارد پوند ارزش دارند، بتوانند از  طریق شمال افغانستان  به خانه بازگردند.

پس از آنكه حمله هوايي نيروهاي ناتو باعث كشته شدن 24 سرباز پاكستاني در  سرحد افغانستان شد، دولت اسلام‌آباد مسيرهاي عبور اکمالات ناتو را مسدود کرد و كشورهاي ناتو به دنبال مسيرهاي جايگزين براي نقل و انتقال  اکمالات خود هستند.

انگلستان پس از آنكه پيماني دفاعي را با وزارت دفاع قزاقستان امضا كرد كه در آن حق ترانزيت هوايي انگلستان بر فراز اين كشور آسياي مركزي تضمين شده، اكنون اميد دارد تا راه‌هاي نقل و انتقال جديد ديگري را نيز در ديگر كشورهاي آسياي مركزي براي خود ايجاد كند.

وزير دفاع انگلستان اميدوار است تا پيمان نقل و انتقال معكوس در قزاقستان نتيجه دهد و همچنين اين اجازه را صادر كند تا تجهيزات نظامي همچون  موتر های نظامی و تانك‌ها از شمال افغانستان تا درياي بالتيك از طريق ریل منتقل شده و بالاخره به انگلستان وارد شوند.

فيليپ هاموند امروز (سه‌شنبه) در كشور ازبكستان كه همسايه قزاقستان است نيز مذاكراتي را با مقامات اين كشور به منظور ايجاد توافقاتي بر سر حقوق نقل و انتقال انجام خواهد داد.

همچنين “نيك هاروي”، وزير نيروهاي مسلح انگلستان نيز در چند روز آينده به قرقيزستان، تاجكستان و تركمنستان سفر مي‌كند تا امكان مذاكره بر سر پيمان‌هاي مشابهي در اين زمينه را نيز بيازمايد.

بر طبق برآورد وزارت دفاع انگلستان، اين كشور مجموعا سه هزار موتر زرهي و 11 هزار كانتينر تجهيزات نظامي به ارزش چهار ميليارد پوند در افغانستان دارد كه اين تجهيزات براي پايان دادن به جنگ افغانستان مي‌بايست در مدتي طولاني به انگلستان منتقل شود.

وزير دفاع انگلستان پس از مذاكرات در محل وزارت دفاع قزاقستان اظهار داشت: چالش نقل و انتقال يك چالش عظيم لوجستيكي است. راه‌هاي ارتباطي كنوني به شدت ما را با فشار مواجه مي‌سازد و به همين دليل براي ما مهم است كه از طريق شمال يك خط ارتباطي جديد را باز كنيم.

وي همچنين گزارش‌ها مبني بر اينكه وزارت دفاع انگلستان قصد دارد ميلياردها پوند تجهيزات نظامي خود در افغانستان را به سبب پرهزينه بودن نقل و انتقال آنها در اين كشور رها كند، رد كرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د هندوستان د آزادۍ ورځ په کندهار کې ولمانځل شوه
    • دخوست د ښار جوړونې رياست ته نوى ريس وروپېژندل شو
    • آغاز عملیات تصفیوی عقاب در ولسوالی امام صاحب ولایت قندز
    • القاعده از سرحد افغانستان- پاکستان نقل مکان می کند
    • امریکا و متحدانش باید فورا تعداد نیروهایی را که پس از سال 2014 در افغانستان حضور خواهند داشت، اعلام کنند: قوماندان سابق نیروهای ناتو
    • بهرنۍ عينكې!
    • بدون شرح
    • جان کری خشونت های اخیر مصر را به شدت محکوم کرد
    • د ټاکنو په اړه د استاد سياف له لوري “ملي اجماع” جوړېږي
    • در پی درگیری های خونین مصر معاون رئیس جمهور این کشور استعفا کرد