Posts | Comments | E-mail /

دولتمردان افغان تاکنون در مورد این ویدیو چشم پوشی می کنند: لطفا ویدیو را مشاهده کنید

Posted by on Feb 16th, 2012 and filed under خبرونه, د سترگو لیدلی حال. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- پخش ویدیوی بدرفتاری نیروهای  امنیتی ایران با مهاجرین افغان در این کشور که مدتی است بر روی شبکه یوتیوب قرار داده شده است، موجی از انتقادها را در میان  استفاده کنندگان  اینترنت بر انگیخته است.
در این فلم بازداشت شدگان افغان که ظاهرا به طور غیر قانونی وارد ایران شده اند در محوطه ای قرار داده شده و مجبور به کوبیدن سر و ضرب یکدیگر شده اند.
در این ویدیو یکی از نظامیان ایرانی بازداشت شدگان افغان را که صف کشیده شده بودند، وادار کرد که بر سر وصورت یکدیگر بکوبند.
دیگر سربازان ایرانی حاضر با خنده های  دوامدار خود این نظامی ایرانی را تشویق به ادامه برخورد غیر انسانی با مهاجرین افغان می کردند.
در قسمتی از فلم ارائه شده، نظامی ایرانی از این مهاجرین که به طور نشسته به صف کشیده شده اند می خواهد که بگویند ” ما دیگر به ایران نمی آییم”.
این درحالی است که هنوز هیچ واکنشی از سوی مقامات افغان و یا ایرانی نسبت به انتشار چنین فلم هایی نشان داده نشده است.
افغان های که به دلایل مختلف از جمله بیکاری و جنگ های پی در پی به ایران مهاجرت کرده اند بارها از ” بدرفتاری” نیروهای  امنیتی و  قوای سرحدی  ایران و گاهی هم از مردم عادی سخن گفته اند.
در مقابل ایرانی ها می گویند که برخی از افغان ها بارها مرتکب جرم های سنگین از جمله خرید و فروش مواد مخدر و گاهی قتل شده اند و موجب ناامنی در مناطق محل سکونت خود شده اند.
در واکنش به پخش این ویدیو “جبهه متحد جنبش سبز” و “انجمن همبستگی مهاجرین ایرانی” با صدور یک یادداشت مشترک ضمن اشاره به اینکه “در ادبیات و فرهنگ ایران، انساندوستی و احترام به همنوع، دارای جایگاهی ویژه و در تضاد کامل با چنین برخوردهای نا شایستی است” امضا کنندگان یادداشت، به عنوان گروهی از فعالان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ایران و همچنین باشندگان معمولی ایرانی با انتشار آن روی سایت ایران گلوبال تاکید کردند “از بابت چنین رفتارهای غیر انسانی نسبت به همسایگان افغان متاثر هستیم و آنرا به شدت محکوم می‌کنیم.
فرستادن/حفظ کردن

3 Responses for “دولتمردان افغان تاکنون در مورد این ویدیو چشم پوشی می کنند: لطفا ویدیو را مشاهده کنید”

  1. Vote -1 Vote +1Pardes says:

    هموطنان ګرامی
    حساب مردم ایران با دولت اخندی کاملا فرق دارد
    مردم مسلمان ایران همواره با مهاجرین و پناهنده ګان افغان رویه نیکو داشته
    و از ایشان دستیاری و همیاری نموده اند. اخند ها و نظامی های ایران هرجا خود را خوار و ذلیل احساس مینمایند هم شرمنده دنیا و هم مانند شیطان رجیم که نفرین ابدی بران باد اینګونه جنایات بشری اتش جهنم را برای خود ابدی می نمایدو
    سعدی شیرین زبان سالها قبل به این ګونه انسانها چه خوب فرموده است
    بنی ادم اعضای یکدیګرند که در افرینش ز یک جوهر اند
    چو عضوی بدرد اورد روزګار دیګر عضو ها را نماند برقرار
    توکو محنت دیګران بیغمی نشاید که نامت نهند ادمی
    پردیس

  2. Vote -1 Vote +1mariam says:

    دولت مردانیکه دهان شان پر آب است و سران شان هم خم پیش همه دشمنان این وطن چی میتوانند بګویند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. Vote -1 Vote +1ا ما ن الله صافی says:

    دوست های عزیز تا جایکه شما میدا نید اکثری افغا نان جوان به علت عدم در یافت کار وغریبی ونا ا منی در افغا نستان به ایران جهت در یافت کاروغریبی مها جرت میکنند تا یک مقدارمبلغی را جهت تکا فوی مصارف فا میل خویش تهیه و ارسال نما ید اما در ایران از طرف نظا می های خدا ناترس بی موجب شکنجه واذیت میشود که اینوع اعمال غیر اسلامی وغیر انسانی نظامی های ایرانی را ما همه افغان ها محکوم میکنیم وازطرف مقا مات افغانی هیچ وقت کدام عکسلعمل ویا واکنش در برابر اینوع اعمال ورفتار غیر انسانی ایرانی ها صورت نگرفته است ونمی گیرد بخاطر یکه اگر کدام واکنش در برابر اینوع اعمال نا جا یزصورت گیرد در ان صورت بوجی ها ی پول که به مقا مات افغانی واریز میشود قطع میگردد
    با احترام

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • هشدار های طالبان را بطور جدی تحت بررسی داریم: سخنگوی ریاست جمهوری مصر
    • عمر داوودزى راتلونکو ولسمشريزو ټاکنو ته کانديد دى
    • مصر
    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد
    • طالبان نیز خشونت های اخیر مصر را تقبیح کردند
    • حامد کرزی با وارث شهدای حادثه اخیر انفجار ماین در ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، اظهار همدردی کرد