Posts | Comments | E-mail /

خطر اخوان المسلمین کمتر از خطر ایران نیست: قوماندان پولیس دوبی

Posted by on Jan 21st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

دوبی:- گزارش های رسیده از کنفرانس “امنیت ملی و منطقه ای کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج” که در بحرین برگزار شد، حاکی از آن است که ضاحی خلفان  قوماندان پولیس دوبی، به شدت از سیاست های امریکا در منطقه انتقاد کرد و از امریکایی ها خواست که سیاست روشنی در تعامل با کشورهای خلیجی داشته باشند. این انتقادها باعث خروج سفیر امریکا در بحرین از سالون کنفرانس شد.
به گزارش گران افغانستان ، خلفان همچمین از گروه اخوان المسلمین انتقاد کرد و هشدار داد که خطر این گروه کمتر از ایران نیست.
جلسات کنفرانس همچنین شاهد خشم بسیاری از سخنرانان نسبت به سیاست های ایران در منطقه شد. آن ها خواستار جایگزینی کشور دیگری به غیر از امریکا برای  اتحاد شدند.
گزارش می افزاید که شیخ محمد بن مبارک آل خلیفه معاون  صدراعظم بحرین صبح  روز سه شنبه، کنفرانس “امنیت ملی و امنیت منطقه ای کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج” را افتتاح کرد. این کنفرانس به همت مرکز مطالعات ستراتیژیک، بین المللی و انرژی بحرین از 17 – 18  جنوری سالجاری  برگزار شد.
شاهزاده ترکی الفیصل رئیس  مرکز مطالعات اسلامی ملک فیصل در سخنان خود، به چالشهای امنیتی در منطقه خلیچ پرداخت و گفت: “چالش های امنیتی خطرناک ترین مسایلی است که در منطقه خلیج با آن مواجه هستیم. با وجود این که با توجه به منابع طبیعی موجود امنیت خلیج بخشی از امنیت جهانی است اما مسئولیت حفظ امنیت منطقه برعهده ما ملت ها و دولت های عرب و غیر عرب است. همه ما در تحقق این هدف ذی نفع هستیم.”
او ادامه داد: “همه ما امیدواریم که رهبری ایران در تعامل با مساله امنیت خلیج تعاملی مثبت از خود نشان دهد چرا که این قضیه به سود این کشور و ملت آن نیز هست.”
او تاکید کرد: “دستیابی ایران به سلاح اتومی ضامن امنیت و ثبات منطقه نیست بلکه انگیزه ای برای آغاز مسابقه تسلیحاتی در منطقه است. همچنین زمینه را برای  مداخلهٔ غیر ضروری خارجی در منطقه فراهم می کند چرا که بسیاری از کشورها منافع خود را در امنیت و ثبات منطقه می بینند. بنابراین مسئولیت بزرگ بر عهده ایران است چرا که این کشور تشکیل دهنده تهدید فعلی در منطقه است.”
الفیصل خواستار پایندی ایران به همکاری کامل با سازمان بین المللی انرژی اتومی، پابندی به قوانین بین المللی، حل و فصل مناقشه ها از راه های مسالمت آمیز و تلاش برای خالی نگاه داشتن منطقه به ویژه منطقه خلیج از سلاح کشتار جمعی شد.
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    څارنوالان امريكايي دست داشتن 5 سرباز اين كشور در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان را تاييد كردند

    March 3rd, 2012

    واشنګتن:-رسانه‌هاي امريكايي گزارش دادند:  څارنوالان ا�[...]

    ځوانيمرګ

    March 3rd, 2012

    لنډه کيسه:::::  سهراب سهار د ښوونځي له فراغت وروسته مې د[...]

    په امنيتي ارګانونو کې موجودې غټې ستونزې

    March 3rd, 2012

    علي عباس بدر دهېواد په تېر لس کلن تاريخ کې د پلازمينې س�[...]

    زموږ قومونه او بهرني استخبارات

    March 3rd, 2012

    رفيع الله زيار افغانستان هغه هېواد دى، چې د تاريخ په ا[...]

    تناقض در گفته های مقامات در نشست ایکو

    March 3rd, 2012

    کوهستانی مقامات دولتی در نشست ایکو در خصوص اوضاع مربوط[...]

2022 / Graan Afghanistan by Afghan Scholars