Posts | Comments | E-mail /

قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران: جنوب لبنان و عراق تحت تاثیر جمهوری اسلامی هستند

Posted by on Jan 21st, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

تهران: قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، در نشست مقدماتی کنفرانس  “جوانان و بیداری اسلامی” که ایران آن را برگزار کرده است، گفت: جنوب لبنان و عراق تحت تاثیر عملکرد و تفکر جمهوری اسلامی هستند. در این کنفرانس قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران در مورد نفوذ این گروه در افغانستان چیزی نگفت.
به گزارش گران افغانستان، قاسم سلیمانی با حضور در این کنفرانس طی سخنانی ضمن اشاره به آنچه “قابلیت های” جمهوری اسلامی ایران در سازماندهی حرکت ها در منطقه به هدف تشکیل حکومت های اسلامی برای مبارزه با “استکبارجهانی” نامید، گفت:” پس از وقوع حادثه 11 سپتمبر، کشورهای غربی به دنبال  کوبیدن  کشورهای اسلامی بودند.”
وی با اشاره به جنگ 33 روز حزب الله لبنان با اسرائیل چنین  گفت :” این پیروزی خارج از تصور امریکایی‌ها بود، در واقع حزب‌الله پس از این پیروزی از چارچوب تهدید‌ شونده به تهدید‌ کننده و بازدارنده تبدیل شد و به عبارتی دیگر جنگ 33 روزه در داخل اسرائیل اتفاق افتاد.”
این مقام ارشد نظامی ایران که واحد فعالیت های  خارجی مخفی  سپاه  پاسداران را از طریق  لشکر قدس رهبری می کند، در مورد اوضاع بحرانی سوریه ضمن اعلام حمایت کامل از رژیم بشار اسد افزود:” مردم سوریه به طور کامل طرفدار حکومت هستند و طرفداران معارضه هم نتوانسته اند یک تجمع میلیونی در اعتراض به حکومت بشار اسد ایجاد کنند و مرض سوریه، مرضی نیست که حکومت آن را از بین ببرد.”
وی همچنین در ادامه سخنان خود به نفوذ ایران در لبنان وعراق اشاره کرد و اظهار داشت:” جمهوری اسلامی در جنوب لبنان و عراق حضور دارد و این مناطق به نوعی تحت تاثیر عملکرد و تفکر ما هستند.”
پیشتر برخی کشورهای عربی و شخصیت های برجسته عراقی مخالف نفوذ ایران در عراق، تهران را به مداخله در امور داخلی عراق و لبنان متهم کرده بودند اما ایران همیشه این اتهام را رد کرده هرگونه  مداخله در امور داخلی این دو کشور را نادرست خوانده است .
امریکا سپاه قدس را به دلیل عملیات ترور و بمب گذاری در عراق به لیست گروه های تروریستی افزود است .
فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    څارنوالان امريكايي دست داشتن 5 سرباز اين كشور در سوزاندن قرآن کریم در افغانستان را تاييد كردند

    March 3rd, 2012

    واشنګتن:-رسانه‌هاي امريكايي گزارش دادند:  څارنوالان ا�[...]

    ځوانيمرګ

    March 3rd, 2012

    لنډه کيسه:::::  سهراب سهار د ښوونځي له فراغت وروسته مې د[...]

    په امنيتي ارګانونو کې موجودې غټې ستونزې

    March 3rd, 2012

    علي عباس بدر دهېواد په تېر لس کلن تاريخ کې د پلازمينې س�[...]

    زموږ قومونه او بهرني استخبارات

    March 3rd, 2012

    رفيع الله زيار افغانستان هغه هېواد دى، چې د تاريخ په ا[...]

    تناقض در گفته های مقامات در نشست ایکو

    March 3rd, 2012

    کوهستانی مقامات دولتی در نشست ایکو در خصوص اوضاع مربوط[...]

2022 / Graan Afghanistan by Afghan Scholars