Posts | Comments | E-mail /

صدر اعظم پاکستان حتی در محکمه نیز از آصف علی زرداری دفاع کرد

Posted by on Jan 20th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد:- صدر اعظم پاكستان با حضور در ستره محکمهٔ اين كشور تلاش كرد تنش‌هاي سياسي و بحران حقوقي در اين كشور را كاهش دهد.

به گزارش  گران افغانستان، به نقل از خبرگزاري اسوشيتدپرس، حضور يوسف رضا گيلاني، صدر اعظم  پاكستان در  ستره محکمه اين كشور تازه‌ ترين رويداد در رابطه با مناقشه ميان دولت، قضات و جنرال‌هاي اردوی پاكستان محسوب مي‌شود. اردوی پاكستان از سال 1947 تا به حال سه مرتبه با كودتاي نظامي قدرت را در دست گرفته است.

از سوي ديگر هم اكنون آينده رهبري پاكستان و روابط اين كشور با امريكا در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. پس از حمله يك جانبه امريكا به خاك پاكستان در ماه می و كشتن اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده روابط دو كشور بسيار تيره شده است.

دولت پاكستان همچنين به خاطر افشاي مسئله ارسال نامه محرمانه به امريكا براي درخواست از واشنگتن جهت مقابله با كودتاي نظامي احتمالي، با اردو دچار مشكل شده است.اردوی پاكستان به خاطر اين نامه محرمانه بسيار عصباني شد و از ستره محکمه خواست تا يك كميسيون براي انجام تحقيقات در اين خصوص تشكيل دهد. دولت پاكستان تاكيد دارد كه نامه‌اي به امريكا نفرستاده است.

روز پنجشنبه  ستره محکمه وارد مرحله‌اي ديگر از مناقشات شد و آن  دوسیه فساد مالي آصف علي زرداري، رئيس جمهور پاكستان بود. برخي معتقدند كه اردو از ستره محکمه براي سرنگوني دولت زرداري استفاده مي‌كند و برخي ديگر معتقدند بازگشايي دوسیه فساد مالي زرداري به خاطر روابط تيره وي با قضات محکمه است.

يوسف رضا گيلاني، موافقت كرد تا در محکمه حضور يابد و در خصوص اتهامات وارده مبني بر بي‌توجهي به درخواست  عدليه پاسخ دهد.

گيلاني متهم به اين است كه به درخواست  محکمه براي درخواست از مقامات سوئيس جهت بازگشايي دوسیه  فساد مالي زرداري بي‌اعتنايي كرده است.

 محکمهٔ سوئيس در سال 2003 زرداري را به طور غيابي محاكمه كرد و او را در انجام پول شويي و فساد مالي در رابطه با شركت‌هاي سوئيسي گناهكار اعلام كرد.

در سال 2009 بر اساس درخواست دولت پاكستان با  لوی څارنوالان سوئيسي  دوسیه زرداري را به حالت تعليق درآوردند.

گيلاني تاكيد كرد: زرداري داراي مصونيت قضايي است. نزديك به دو سال است كه دولت پاكستان به درخواست  محکمه اين كشور مبني بر بازگشايي دوسیه فساد مالي زرداري بي‌توجهي مي‌كند كه اين موضوع باعث عصبانيت عدلیه شده است.

وفاداران به زرداري مدت زمان طولاني است كه ادعا كردند محکمه به دنبال سرنگوني زرداري است.

گيلاني در سخنراني 10 دقيقه‌اي خود در محکمه اظهار داشت: زرداري در داخل و خارج از كشور داراي مصونيت قضايي كامل است. من به هيچ عنوان قصد بي‌احترامي به  محکمه را ندارم و بالاترين احترام را براي  محکمه قائل هستم. سپس “ايتزاز احسان”، وكيل گيلاني با درخواست  محکمه مبني بر صحبت در خصوص مساله مصونيت قضايي زرداري در جلسات آینده  محکمه كه از يكم  فبروری آغاز مي‌شود، بحث شود.

پيشتر دولت پاكستان اعلام كرده بود كه مساله مصونيت قضايي رئيس جمهور يك حق قانوني است و نيازي نيست در محکمه به آن پرداخته شود.

احسان به خبرنگاران گفت: من به حکم محکمه احترام مي‌گذارم و در خصوص مصونيت قضايي رئيس جمهور صحبت خواهيم كرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    ځوانيمرګ

    March 3rd, 2012

    لنډه کيسه:::::  سهراب سهار د ښوونځي له فراغت وروسته مې د[...]

    په امنيتي ارګانونو کې موجودې غټې ستونزې

    March 3rd, 2012

    علي عباس بدر دهېواد په تېر لس کلن تاريخ کې د پلازمينې س�[...]

    زموږ قومونه او بهرني استخبارات

    March 3rd, 2012

    رفيع الله زيار افغانستان هغه هېواد دى، چې د تاريخ په ا[...]

    تناقض در گفته های مقامات در نشست ایکو

    March 3rd, 2012

    کوهستانی مقامات دولتی در نشست ایکو در خصوص اوضاع مربوط[...]

    متن کامل مصوبه شورای سرتاسری علمای افغانستان

    March 3rd, 2012

    ۱۲حوت ۱۳۹۰    الحمد لله وحده والسلام علی من لا نبی بعده[...]

2022 / Graan Afghanistan by Afghan Scholars