Posts | Comments | E-mail /

آقای لویی گومرت! کمی سمال کنید

Posted by on Jan 17th, 2012 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

نجم الدین”صلاح”

اظهارات لویی گومرت، یکتن از اعضای کانگرس ایالات متحدهء امریکا در رادیوی آشنا مبنی بر اینکه «ما حکومتی را در افغانستان توصیه نمی کنیم که از طرف یک قوم تجویز شده» ، جز برنامه هائیست که برای ایجاد اختلافات قومی، سمتی و زبانی در افغانستان پی ریزی شده  است. 

بد ترین درد ورنجی را که افغانها در طول سه دهه جنگ و خونریزی در کشور شان متحمل شده اند، ناشی از درد نفاق بود.

مردم ما نفاق و برادر کشی را نتیجهء تجاوزات خارجی ها می دانند که در طول تاریخ از سوی آنها بخاطر رسیدن به اهداف آزمندانهء شان اعمال گردیده است.

نسل امروز ما نیز هر آنچه پیرامون اوضاع و جریانات کشور اتفاق می افتد در چهارچوب وحدت ملی، باور ها و حفظ هویت ملی شان به بر رسی گرفته و درین معادله به تفکیک دوست و دشمن می پردازند.

هموطنان ما حسن نیت و تلاشهای جامعهء جهانی را برای برقراری صلح و ثبات در  کشور بدیدهء قدر نگریسته و برعکس نگاهای خصمانه علیه ملت، اظهارات نفاق برانگیز را توسط مراجع خارجی و عمال داخلی، بخشی از توطئه علیه وحدت ملی خوانده آنر محکوم می نمایند.

اظهارات لویی گومرت، یکتن از اعضای کانگرس ایالات متحدهء امریکا در رادیوی آشنا مبنی بر اینکه «ما حکومتی را در افغانستان توصیه نمی کنیم که از طرف یک قوم تجویز شده» ، جز برنامه هائیست که برای ایجاد اختلافات قومی، سمتی و زبانی در افغانستان پی ریزی شده  است.

آقای گومرت از تمرکز قدرت و زمینهء فساد در افغانستان یاد نمود و این را هم گفت که باید به حرف های تمامی جناح ها در افغانستان گوش داده شود، زیرا قبلاً به حرف های آنان گوش داده نشده بود.

امروز در افغانستان حکومت مرکزی به میان آمده است و افغانها برای اولین بار صاحب نظامی شده اند که دران پایه های نظام دموکراسی با تصویب قانون اساسی نهادینه گردید.

به نظر آقای گومرت به حرف های آنانی باید گوش داد که از مجرا های قومی و زبانی پیش رفته و  به شهرت رسیده اند و با آنها یکجا جنگیده اند، نه آنانی که علیه آنها قیام کرده اند.

از سوی دیگر امریکایی ها، به حرف آنانی گوش می دهند که علیه آنان جنگیده وبر ادامه جنگ تاکید می کنند و در قطر هم برای آنان دفتر ایجاد کرده اند.

سوال اساسی اینست که چرا این آقایون دلسوز، افغانستان را کشور واحد ندانسته و به حرف های ملت آن گوش نمی دهند.

شاید آنها یک پارچگی مردم  را موانعی بر سر اهداف دراز مدت شان می دانند یا اینکه درک درستی از واقعیت ها و اوضاع حاکم بر افغانستان ندارند. زیرا ملت افغانستان که در طول تاریخ از هر قوم و تباری، برادر وار باهم زندگی نموده اند به هیچ قیمتی حاضر نیستند وحدت و یک پارچگی خود را به معامله بگیرند و حساب آنها از معامله گران قومی مجزا بوده و افغانستان را کشور تجزیه ناپذیر می دانند.

پس از سقوط طالبان و برقراری نظام جدید در افغانستان مردم ما نمونه ای خوبی از مشارکت سیاسی و ایجاد فضای دموکراسی را به تجربه گرفتند و به آینده بهتر امید وار گردیدند و آنرا نتیجهء همکاری جامعهء جهانی دانستند.

متأسفانه بحران اخیر در اوضاع افغانستان، مشکلات ونگرانی های موجود که توسط دوستان خارجی مطرح می گردد،  شک و تردید هایی را در اذهان عمومی مبنی بر مداخله خارجی و افغانستان ستیزی و تلاش های نفاق افگنانه در کشور افزایش داد، زیرا رهبری دولت افغانستان  همیشه بر وحدت ملی افغانها و یک پارچگی مردم تأکید نموده، و بر پروسه افغانی شدن  در تلاش های صلح و مذاکره با مخالفین اصرار دارد که مردم نیز ازین امر حمایت و پیروی می کنند  و هرگونه زد وبند های سیاسی بدون در نظرداشت خواستهای مشروع مردم و حاکمیت ملی افغانستان به ناکامی منجر خواهدشد و نتایجی را در قبال نخواهد داشت.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    ځوانيمرګ

    March 3rd, 2012

    لنډه کيسه:::::  سهراب سهار د ښوونځي له فراغت وروسته مې د[...]

    په امنيتي ارګانونو کې موجودې غټې ستونزې

    March 3rd, 2012

    علي عباس بدر دهېواد په تېر لس کلن تاريخ کې د پلازمينې س�[...]

    زموږ قومونه او بهرني استخبارات

    March 3rd, 2012

    رفيع الله زيار افغانستان هغه هېواد دى، چې د تاريخ په ا[...]

    تناقض در گفته های مقامات در نشست ایکو

    March 3rd, 2012

    کوهستانی مقامات دولتی در نشست ایکو در خصوص اوضاع مربوط[...]

    متن کامل مصوبه شورای سرتاسری علمای افغانستان

    March 3rd, 2012

    ۱۲حوت ۱۳۹۰    الحمد لله وحده والسلام علی من لا نبی بعده[...]

2022 / Graan Afghanistan by Afghan Scholars