Posts | Comments | E-mail /

با تیره شدن روابط واشنگتن -اسلام آباد؛ امضای پیمان ستراتیژیک در میان ایران و پاکستان

Posted by on Sep 29th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد – ‘مصطفي محمد نجار’ وزير  داخلهٔ ايران در حالی  از امضاي تفاهم نامه امنيتي ميان  پاكستان و ايران در آينده اي نزديك خبر داد  که روابط  اسلام آباد با گذشت روز با واشنگتن به وخامت می گرایید.

به گزارش گران افغانستان، وزير  داخلهٔ ايران اين خبر را شب گذشته در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با ‘رحمان ملك’ همتاي پاكستاني خود اظهار كرد.

وي گفت: اين تفاهم نامه امنيتي در حال تنظيم است و بزودي مقام هاي مسوول دو كشور ايران و پاكستان آنرا امضا خواهند كرد.

وي با اشاره به  روابط فرهنگي، تاريخي، ديني، جغرافيايي و همچنين  سرحدات و منافع مشترك دو كشور، سفر به پاكستان و مذاكره با رحمان ملك را بسيار مهم ارزيابي كرد.

محمد نجار با تاكيد بر با ارزش بودن همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف گفت: دو طرف قول توسعه و همكاري هاي مشترك را به يكديگر داده و براي ارتقاي سطح همكاري ها تلاش خواهند كرد.

وزير  داخلهٔ ايران سفر ‘آصف علي زرداري’ رييس جمهور و ‘يوسف رضا گيلاني’ صدر اعظم پاكستان به ايران را نقطه عطف در روابط دو كشور دانست و افزود: همكاري هاي دو كشور در بخش انرژي و گاز بسيار با ارزش و تاثير گذار است.

محمد نجار با بيان اينكه دشمنان مشترك دو كشور مي خواهند روابط خوب و حسنه ايران و پاكستان را خدشه دار كنند، تاكيد كرد: دو كشور اجازه نخواهند داد بيگانگان اقدامي عليه ايران و پاكستان داشته باشند.

وزير داخله ايران درباره اهداف اصلي نشست امنيتي با همتاي پاكستاني خود خاطر نشان كرد: همكاري هاي امنيتي، مبازره با قاچاق مواد مخدر و انسان، مبارزه با پولشويي و جرايم سازمان يافته از جمله مواردي بود كه در اين نشست در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

وي همچنين تصريح كرد: طبق توافق به عمل آمده، از اين پس تروريست ها به هيچ عنوان حق استفاده از خاك كشور پاكستان به منظور حمله به كشورهاي همسايه را نخواهند داشت.

محمد نجار در ادامه به همكاري ميان  ولایت ها و ايالت هاي همجوار دو كشور اشاره و خاطر نشان كرد كه مردم اين مناطق نقش مهمي در ارتقاي سطح روابط اقتصادي دو كشور خواهند داشت.

رحمان ملك وزير  داخلهٔ پاكستان نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي گفت: مبارزه با تروريزم يكي از اهداف اصلي  پاكستان است چرا كه در اين راه افراد بي گناه زيادي قرباني شده اند.

رحمان ملك درباره امنيت سرحدات مشترك دو كشور نيز يادآور شد: در مبارزه با اشرار و تروريزم همكاري هاي خوبي در حال انجام است و دو طرف در تلاش هستند تا براي امنيت  سرحدات خود بيش از گذشته فعاليت كنند.

وزير  داخلهٔ ايران بعداز ظهر چهارشنبه در راس هياتي بلند پايه وارد اسلام آباد شد و با رييس جمهور و مقامات اين كشور ديدار و گفتگو كرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د بندونو او ملا درد ته نوی درمل وموندل شو
    • د اسد دانش صيب ځواني مرګ زوی حسيب الله په مرګ کې!
    • دستگیری ۹ تروریست در ولایت بدخشان
    • طالبان پاکستانی به دولت نواز شریف هشدار دادند
    • صدر اعظم ناروی بخاطر درک بهتر وضعیت کشورش؛ در کوچه های اسلو تکسی رانی کرد
    • اعلام آمادگی هند برای کمک نظامی با افغانستان
    • د قطر د دفتر لړي په ترکیه او سعودی عربستان کښې
    • بان کی مون وارد اسلام آباد شد
    • نیروهای اسپانیایی تا اواخر تابستان امسال بطور کامل ولایت بادغیس را ترک خواهند کرد
    • احزاب افغانستان نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کنند: احمد ضیا مسعود