Posts | Comments | E-mail /

نیروهای امنیتی افغانستان کامیاب به نظر می رسند: مصاحبهٔ اختصاصی با دگروال دنیل آلین

Posted by on Aug 30th, 2011 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

ذره بین

بگرام – یک قوماندان امریکایی نیروهای ائتلاف در افغانستان می گوید، نیروهای امنیتی و نهادهای دولتی افغانستان در حال  گسترش توانمندی های خود و به دست آوردن اعتماد بیشتر مردم افغانستان هستند. او افزود نیروهای  تحت رهبری او نیز همچنان در حال اعمال فشار بر شورشیان و کمک به مقامات افغانستان برای ایجاد شرایط لازم در جهت تقویت ثبات و توسعه اقتصادی هستند.

دگروال دنیل آلین،  قوماندان مناطق شرقی، در میدان هوایی هوایی بگرام،  چنین گفت: “توانمندی ها و اعتماد به نفس مقامات دولت افغانستان و نیروهای امنیتی  در حال افزایش است، و این امر به ما امکان می دهد تا بر شرایط امنیتی تکیه کنیم و خدمات اساسی را برای مردم افغانستان فراهم آوریم.”

آلین گفت، هدف اصلی  قوماندانی مناطق شرقی ، “همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان و تقویت توانمندی های آنها برای دستیابی به برتری امنیتی و فراهم کردن زمینه های لازم در جهت توسعه و تقویت امنیت، حکومت داری و اقتصاد” در 14  ولایت شرقی افغانستان است که نفوسی برابر با 7.5 میلیون نفر در آن زندگی می کند.

او افزود: “تاکید کنونی تلاش های ما، دوش به دوش همکاران ما در نیروهای امنیتی افغانستان، گسترش منطقه امن کابل و جلوگیری از ورود شورشیان به افغانستان از طریق 450 کیلومتر سرحد مشترک افغانستان و پاکستان است.”

آلین گفت از سه ماه گذشته تا کنون که  قوماندانی مناطق شرقی  را بر عهده گرفته است، او و نیروهایش “شاهد تقویت توانمندی ها و  موثریت نیروهای امنیتی و موسسه های دولتی افغانستان بوده اند.”

 قوماندانی مناطق شرقی ، یکی از  قوماندانی های نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (آیساف) است که تحت فرماندهی جنرال جان آلن،  قرار دارد. جنرال آلن قوماندانی عمومی نیروهای را نیز بر عهده دارد.

دگروال آلین در اوایل ماه اگست گفت که پولیس ملی افغانستان “طی یک سلسله عملیات بسیار پیچیده،” 160 تن کمک های بشردوستانه را برای مردم نورستان انتقال داده است و در این عملیات تنها از کمک های محدود نیروهای ائتلاف بهره مند بوده است.

آلین گفت: “انتقال کمک های بشردوستانه که فقط  توسط نیروهای امنیتی افغانستان انجام شد، سبب جلب اعتماد و اطمینان واقعی مردم، نه تنها به نیروهای امنیتی افغانستان، بلکه به این حقیقت گردید که دولت افغانستان پیش از ماه رمضان وارد عمل شده و این کمک ها را به دست آنها رسانده است.”

مقام ولایت کنر، تحت رهبری  فضل الله وحیدی، توانست در ماه اگست به سرعت در برابر سیلاب های شدید این  ولایت  واکنش نشان دهد. این سیلاب ها سبب ویرانی  پلی شد که فقط مسیر ارتباط باشندگان دره های واتاپور و  پنج رود ، با اسدآباد،  مرکز این ولایت بود.

آلین گفت دستگاه اداری تحت  رهبری وحیدی ” فقط طی چند ساعت برای هماهنگ ساختن پاسخ اضطراری  عکس العمل نشان داد که طی آن نه تنها کمک های ضروری برای مردمی که در این دره ها زندگی می کردند، منتقل شد، بلکه امکان کمک رسانی بین المللی و ارائه کمک از طرف نیروهای ائتلاف نیز برای بازسازی پل ظرف چند روز فراهم گردید.”

او افزود  عکس العمل ها و اقدامات مسئولان  ولایت کنر، “برای مردم دره های واتاپور و پنج رود نشانه ای آشکار در زمینه توانمندی های دولت   برای برآورده ساختن نیازهایش بود.”

آلین همچنین افزود که پولیس افغانستان به تازگی دو  سلسله عملیات مستقل  بخاطر جلوگیری از  قاچاق  امونیم نیتریت از پاکستان به داخل افغانستان را انجام داد. پولیس افغانستان بر اساس اطلاعات کسب شده توسط نیروهای خود توانست بیش از 7.750 کیلوگرم  امونیم نیتریت را که از آن در ساختن بم ها استفاده می شود را توقیف کند.

او گفت شورشیان در حال انجام “اقداماتی بیرحمانه، ناامیدانه، و غیرقابل توجیه” علیه مردم افغانستان هستند، و این اقدامات آنها طی 90 روز گذشته سبب مرگ 85 تا 90 غیرنظامی شده است.

آلین افزود: “حملات انتحاری که اکثرا سبب کشته و مجروح شدن مردم بیگناه می شود، و  فیر های مستقیم و غیرمستقیم  آنها  سبب ایجاد رعب و وحشت در مناطق مسکونی می شود،  در نتیجۀ این وضع، همکاری های بین مردم افغانستان، مقامات ولایتی و نیروهای امنیتی که به مردم خدمت می کنند، افزایش یافته است.”

او گفت در منطقه تحت  قوماندانی وی نشانه هایی دال ّبر این که هم شورشیان طالبان و هم جنگجویان حقانی از مبارزات مسلحانه خود خسته و درمانده شده اند، دیده می شود. او همچنین افزود که   والیان ولایت  های مختلف به او گفته اند که “پیشنهادهای غیرمعمول بسیار زیادی” از جانب رهبران طالبان مبنی بر تمایل آنها به مشارکت در  پروسهٔ آشتی دولت افغانستان و کوشش های مربوط به یکپارجه ساختن کشور را دریافت کرده اند.

او گفت: “بدیهی است که [ والیان] از ما می خواهند تا به اعمال فشار بر شورشیان ادامه دهیم، تا آنها بتوانند در زمینه پیشبرد این گفت و شنودها موفق باشند.”

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • شجاعي ځورولي به له طالبانو مرسته وغواړي
    • طی ۲۴ ساعت گذشته؛ ۳۶ شورشی طالب درچندین عملیات مشترک کشته شدند
    • برگزاری گردهمایی مهم موافقین و مخالفین کرزی
    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ حریق شدن ۳۵ تانکر تیل در ولایت فراه
    • د منګلو او مقبلو ځوانان: دمنګلو او مقبلو ترمنځ شوي پرېکړه حکومت بايد ژرترژره تطبيق کړي.
    • نواز شریف به کابل دعوت شد
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • ویب سایت روزنامهٔ نیویارک هک شد
    • پاکستان: طالبان تمایلی به مذاکره با دولت کابل ندارد