Posts | Comments | E-mail /

مدوديف و پوتين عيد سعيد فطر را به مسلمانان روسيه تبريك گفتند

Posted by on Aug 30th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

مسكو – ‘دميتري مدوديف’ رييس جمهور و ‘ولاديمير پوتين’  صدر اعظم روسيه امروز سه شنبه در پيام هاي جداگانه اي، فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به مسلمانان روسيه تبريك گفتند.

به گزارش  گران افغانستان، مدوديف ضمن تبريك اين عيد به مسلمانان و با بيان اينكه عيد فطر از روز های بسيار مهم براي هر مسلمان است، نوشت: پايان ماه مبارك رمضان، زمان تزكيه نفس و سازندگي و انجام كارهاي نيك است و اين ارزش ها نماد انسان دوستي و صلح دوستي است كه به تفاهم متقابل ميان انسان ها و سازش بين اقوام در جامعه روسيه كمك مي كند.

در روسيه امروز عيد سعيد فطر مي باشد و در هزاران مسجد اين كشور  عنعنات  ويژه عيد فطر آغاز و نماز  عيد سعيد  ادا مي شود.

نماز عيد فطر در مسجد جامع مسكو به امامت ‘راويل عين الدين’ امام جمعه مسكو  ادا شد و وي پيام رييس جمهور و  صدر اعظم روسيه را در ميان نمازگزاران قرائت كرد.

رييس جمهور روسيه در ادامه پيام خود نوشت: امت اسلامي روسيه سهم قابل توجهي در تقويت دوستي و آرامش ميان اقوام و همكاري ميان پيروان مذاهب در كشور دارد و با اقدامات روشنگرانه خود به تربيت جوانان بر  اساس شكيبايي نسبت به اقوام ديگر مي پردازد.

مدوديف افزود: امت اسلامي روسيه با احياي ارزش هاي سنتي خود به حفظ تنوع فرهنگي كشور كمك مي كند.

رييس جمهور روسيه در پايان پيام خود براي مسلمانان اين كشور آرزوي سلامتي و خوشبختي و حفظ آرامش و بركات مادي و معنوي كرده است.

در پيام ‘ولاديمير پوتين’  صدر اعظم  روسيه هم با تبريك عيد سعيد فطر به مسلمانان اين كشور، گفته شده است: عيد فطر پايان ماه مبارك رمضان ماه تجديد قواي روحاني و تكامل است كه ماه شادي و عبادت براي پيروان اسلام در سراسر جهان مي باشد.

پوتين خاطرنشان كرد: مسلمانان روسيه با تكيه بر سنت هاي  سابقهٔ فرهنگي و مذهبي اين  حادثهٔ مهم را در جمع و نيز در ميان دوستان و نزديكان با شكوه برگزار مي كنند.

وي با بيان اينكه سازمان هاي اسلامي روسيه بطور فعالانه در عرصه هاي مختلف مشاركت و به تقويت همكاري ها با ساختارهاي حكومتي و اجتماعي مي پردازند ، افزود: گفتگوهاي ميان مذاهب در روسيه توسعه مي يابد و به ابتكارات نيكوكارانه و روشنگرانه توجه خاص مي شود.

صدر اعظم روسيه در پيام خود همچنين نوشت: موضع اصولي روحانيت مسلمان روسيه كه با قاطعيت با انواع تلاش هاي افراط گرايانه براي تحريف ارزش هاي اسلامي و پاشيدن تخم خصومت و كينه در ميان اقوام مقابله مي كند، قابل احترام است.

وي افزود: امروز شاهد آن هستيم كه جامعه اسلامي روسيه با چه شدتي فعاليت مي كند و مساجد ساخته و مدارس و  پوهنتون ها تاسيس مي شود ، در نظام  تعلیمی اسلامی اصلاحات صورت مي گيرد و سيستم سفرهاي  اسلامی (حج) به اماكن مقدسه تكامل مي يابد و اينها با حمايت جامعه روبه رو است و به حفظ سازش و آرامش ميان اقوام مختلف روسيه كمك مي كند.

در روسيه بيش از 20 ميليون مسلمان زندگي مي كنند كه اكثرا در مناطق قفقاز، مركزي و ولگا اين كشور ساكن هستند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • شجاعي ځورولي به له طالبانو مرسته وغواړي
    • طی ۲۴ ساعت گذشته؛ ۳۶ شورشی طالب درچندین عملیات مشترک کشته شدند
    • برگزاری گردهمایی مهم موافقین و مخالفین کرزی
    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ حریق شدن ۳۵ تانکر تیل در ولایت فراه
    • د منګلو او مقبلو ځوانان: دمنګلو او مقبلو ترمنځ شوي پرېکړه حکومت بايد ژرترژره تطبيق کړي.
    • نواز شریف به کابل دعوت شد
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • ویب سایت روزنامهٔ نیویارک هک شد
    • پاکستان: طالبان تمایلی به مذاکره با دولت کابل ندارد