Posts | Comments | E-mail /

جبههٔ وحدت ملی تحت رهبری اعضای تنظیم های جهادی و اعضای سابق طالبان اعلام موجودیت کرد

Posted by on Aug 28th, 2011 and filed under افغانستان چا ړنګ کړ؟. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

كابل- گزارش ها حاکی از آن است که ‘جبهه وحدت ملي’ افغانستان با مشاركت علما،  ملا ها ، اعضای سابق گروه طالبان ،  قوماندانان جهادي و آنهایی که در ویرانی کابل دخیل بودند،  روز يكشنبه طي مراسمي در مخالفت با ايجاد پايگاههاي دائمي نظامي امريكا در اين كشور اعلام موجوديت كرد.

منابع اگاه می گویند که این گروه توسط سفارت ایران تمویل می شود.

گزارش می افزاید که مراسم مربوط به اعلام موجوديت اين جبهه ملي با حضور شماري از علماي ديني ،  ملا ها،  قوماندانان جهادي و ديگر چهره هاي شناخته شده  روز يكشنبه در هوتل’انصاف’ كابل برگزار شد.

‘ وحيد مژده’  یکی از اعضای سابق گروه طالبان كه به عنوان سخنگوي اين جبهه معرفي شد در سخناني ضمن قرائت بيانيه اين نهاد گفت: بيش از 10 سال نيروهاي  غربي در افغانستان حكمراني دارند و در اين مدت زمين و فضاي كشور در اختيار آنان قرار داشته و هرطوري كه خواسته اند  حکمروایی کرده اند.اما آقای وحید مژده در مورد مداخلات پاکستان ، ایران و  تروریست های عرب و چیچینی چیزی نگفت.  آقای وحید مژده در مورد اعدام کودکان خورد سال، شهید کردن قرآن مجید، حملات انتحاری در داخل مساجد، گذاشتن واسکت های انتحاری در قبرستان ها، به آتش کشیدن مکاتب و مدارس توسط طالبان چیزی نگفت.

مژده گفت: تصميم در مورد سرنوشت مردم افغانستان توسط شوراي امنيت سازمان ملل و با مشاركت آنهایی كه نگاه واقع بينانه اي نداشتند در نشست ‘بن’ اتخاذ شد..

وي افزود: 10 سال است كه مردم افغانستان كشته مي‏شوند و مورد اهانت و بي حرمتي قرار مي گيرند اما در عوض جز ثروتمند شدن يك عده فرصت طلب، ساير مردم فقيرتر مي شوند.

مژده گفت: طي 10 سال گذشته همه انتظارهاي مردم افغانستان به ياس تبديل شده به طوري كه حتي خارجی های مستقر در كشور نيز خود اعتراف كرده اند كه با گذشت يك دهه،  مصارف گزاف و عملكرد  نیروهای آنان نتوانسته اند وضعيت افغانستان را به سوي بهبودي سوق دهند.

وي اضافه كرد: درحالي كه خارجی ها فرياد خروج تا سال 2014 ميلادي از افغانستان را سرمي دهند، عده اي ناآگاه به بهانه منافع ملي افغانستان و جنگ هاي داخلي يا مداخله همسايگان بر موضوع حضور خارجي ها تا سال 2024 مهر تائيد مي زنند.

مژده همچنين با اشاره به موضوع ايجاد پايگاههاي دائمي نظامي امريكا در افغانستان گفت: ائمه مساجد كابل، علما و دانشمندان و ساير اقشار اين كشور بتاریخ ۲۶ ماه گذشته طي يك اجتماع بزرگ 800 نفري در فتوايي

به استناد قرآن كريم و بيانات پيامبر گرامي اسلام اعلام كردند كه موجوديت نيروهاي خارجي در كشور با هر نام و نشاني حرام و ناجايز است. اما آقای وحید مژده در مورد موجودیت تروریست های پاکستانی و ایرانی چیزی نگفت که آنها بر اساس کدام پیمان در کشور ما حضور دارند و آنها بر اساس کدام قانون و کدام مذهب عنعنات و کلتور  ما را تحت سم ستوران خود لگد مال می کنند.

وي افزود: جبهه وحدت ملي با تاسي از فتواي علما مخالفت قاطع خود با ايجاد پايگاههاي دائمي امريكا را اعلام مي كند. مگر آقای وحید مژده در مورد خاموشی علما و ملا ها در مورد لگد مال شدن قوانین اسلامی توسط طالبان تروریست چیزی نگفت

سخنگوي جبهه وحدت ملي افغانستان گفت: اجازه دادن به حضور  دراز مدت نيروهاي خارجي در شرايط فعلي مغاير با استقلال و آزادي كشور است  مانند ادامه هميشگي جنگ، برانگيختگي حساسيت كشورهاي منطقه، بروز خطرات مختلف و حتي خطر تجزيه در كشور را همراه دارد.

مژده با تشريح موضع ديگر جبهه وحدت ملي درباره خارجی ها اظهارداشت: حضور نيروهاي خارجي در كشور غرور اين ملت را از بين مي برد و ديگر حضورشان قابل تحمل نيست؛ نظاميان خارجي به طور غيرانساني و برخلاف موازين حقوق بشري با هموطنان افغان رفتارمي كنند.

وي با بيان اينكه ‘ادامه حضور خارجي ها آتش جنگ در افغانستان را شعله ورتر مي كند’، ادامه داد: خروج نيروهاي بيگانه موجب مي شود ضمن جلوگيري از جنگ هاي هميشگي، آشتي ملي در كشور نيز راحت تر تحقق يابد.

مژده گفت: در شرايط كنوني و با حضور نيروهاي خارجي، تلاش ها براي تحقق آشتي ملي در افغانستان به نتيجه نمي رسد زيرا اقدام هاي فريبكارانه مانع آن است.

وي همچنين تاكيد كرد كه جبهه وحدت ملي افغانستان توسط يك شورا اداره مي شود و علاقه مند به استفاده از توان و ظرفيت همه اقشار مردم اين كشور است.

به گزارش گران افغانستان، ملا ضعیف سفیر سابق طالبان در پاکستان،  مولوي ‘حبيب الله حسام، حجت الاسلام ‘هادي هادي’ رئيس بنياد فرهنگي پيامبر اعظم(ص) و ‘احمد شاه احمدزي’از چهره هاي جهادي افغان به عنوان برخي اعضاي اصلي تشكيل دهنده جبهه وحدت ملي در اين مراسم حضور داشتند.

قابل یاد آوریست که ایران و پاکستان از ایجاد پایگاه های نظامی امریکا در افغانستان هراس داشته به همین ملحوظ همواره تلاش نموده اند که با استفاده از مهره های خود مخالفت خود را با ایجاد این پایگاه ها ابراز کنند.

فرستادن/حفظ کردن

19 Responses for “جبههٔ وحدت ملی تحت رهبری اعضای تنظیم های جهادی و اعضای سابق طالبان اعلام موجودیت کرد”

  1. Vote -1 Vote +1حميدعطا says:

    اقای پير محمدخان بابر باسلام بشما و همه بازدیدکنندگان

    فکر میکنم که شما همانگونه که از نام تان بر می اید پير شده ائید! باکی ندارد من هم پیری بیش نیستم گرچه به ایندوره زندگی خود بنا بگفته رفقای انقلابی؟ : باگذر انقلابی از مرحله جوانی به پیری رسیده ام ، وشرایط روزگار راه کوتاه تر به نهایت زندگی را برایم هموار کرد.
    خوب سر اصل موضوع بیایم و ان اینکه مگر خوب به معنی حرفت توجه کرده یی که چه میگویی : ” برای افغانها سگ امریکا باید بر تمام … ستان و تمام … ایران معتبر و قابل اعتماد باشد ” من تعجب میکنم که چگونه شما و یاهم دیگران چنین افراطی میندیشید ، 1- اینکه چرا ما همه میخواهیم بدون اندک ترین سند و یاتجربة عملی ثابت میخواهیم سنخنگوی همه ملت یا اکثریت ملت باشیم. 2- اینکه روی کدام اصل و منطقی انسان امریکایی را بگذار که حتی سگ انرا بر این یا ان انسان ترجیح داد؟ انهم در افغانستانی که سگ یکی ازسمبولهای زشتی و پلیدی شمرده میشود. ازهمین جهت است که هنگام دشنام دادن و دل یخ کردنها به طرف مقابل خطاب سگ را میکنند. 3- اینکه شما بازهم یک اشتباه شائع و بزرگ را هم مرتکب شده ایید، جاييکه شما همه پاکستانی و ایرانی را در يک پله قرار داده ائید. بنظرمن این یکی از خطاهای ما مردم است که وقتی از یکی ناخوش بودیم همه رانفرین و لعنت میکنیم .بدون شک در انجاها انسان های خیلی شریف و نیکویی هم اند در پهلوی زشتهای ان ( از هر دیدی که به انها بنگریم) پس چگونه میتوانیم ما بگوییم که ما حرف حق و درست میزنیم ؟ درحاليکه درهمان لحظه حرف و کلام ما خارج از محدودۀ قابل قبول میباشد. خوب شاید شما و اکثریت گویندگان …” چنین جملات بعد از زیر سؤال شدن توضیح میدهند که ما ( این را … ) یا ( آنرا…) هدف قرار داده بودیم !. ، چرا در صحبت کمی دقیق تر نمیباشیم. چنین نوع صحبت کردن خواسته یا ناخواسته زشترین نوع تبعيض نژادی را تمثیل میکند.
    به همین شکل همه امریکایی ها خوب هم نیستند ، چنانچه همه شان زشت هم نیستند ( البته درنظر انانیکه قدرتمندان حاکم در امریکا را بد میبینند.) لذا هنگام حکم کردن کمی در انتخاب کلمات و طرزبیان ان باید به مفهوم ان هم فکر کنیم. 4 – شاید شما بزبان منکر چیزی باشید در حاليکه از نگاه عملی ” شاید ! ” نزدیکترین فرد به ان چیز یا مفهوم باشید. مثلا افراطیت ، شاید من درست حدس بزنم که شما باجدیت این صفت را از خود دور میکنید!. یابخاطر اینکه افراط گرایی را یک صف زشت تلقی میکنید در هر نوع و صورت ان . که اگر چنین باشد بنظر من شما خوب تشخیص کرده ائید. ویاهم انرا بخاطری رد میکنید که همانند عده یی که زیاد هم اند افراطیت را منحصر در دائره دین و مذهب میدانید، که بنظر من این یک خطای بزرگی است و قتی از انسان های چیزفهمی صادر میشود. افراطیت درهر چیز ان نادرست است و هر انچه را بیشتر ازحد معقول ان انجام دهند یا قبول کنند … افراط گرایی است . و پیامبر گرامی انرا مردود شمرده اند . 5 – فکر میکنم یکی از خطاهای بزرگ گروههای انسانی درتاریخ ، چه در بخش سیاسی یا اجتماعی ان همینوع فکرکردن ها بود که ملت هارا نابود کرد، و آباده هایی را به ویرانه ها مبدل ساخت. تاریخ گواه وقائعی است که گروه و ملت یا دولتی بخاطر تهدیدی که از جهتی که باهم در بعضی موارد توأمیت داشتند.متوجه قسمتی از دست اوردها یا مناطق زیر نفوذ یا مصالح شان شده بود برای دفع ان ، بدشمن ان مورد تهدید ، مراجعه کردند که بداز نابودی ان مرجع ومورد تهدید آنی ، همان کسی که تهدید قبلی را نابود کرد شمشیرش را متوجه این ها نمود طوریکه اگر مورد تهدید اولی قسمتی از مصالح اینها را از خود میساخت ، این همکار ویار جدید تمام هست و نیست شان را از بیخ وریشه برکند. مثال های ان زیاد است و نزدیک ترین مثال ان بما از ناحیه جغرافیا سرزمین پهناور هند است که راجه های هر ایالت که مستقل ازهمدیگر بودند برای نابودی راجه ایالت دیگر از کمپانی هند شرقی کمک گرفت. و قتی انرقیب را کمپانی هند شرقی بلعید و این راجه شادمانیها برای نابودی وی کرد، بعد از مدتی کمی نوبت خودش رسید که در تبانی با راجه دیگری این ایالت را ببلعد تا اینکه بعد از مدتی از هند و راجه های متعد ان جز نامی و چند اجیر ایستاده بخدمت انگلیس چیزی خارج از حلقه کنترول انگلیس باقی نماند.
    فکر میکنم انچه را کرزی در افتتاح لویه جرگه شرط گونه برای امضای پیمان مذکور یاد کردچیزی است که هم استقلال مارا نگاه میکند و هم از کمک های دیگران که خواهان کمک بما اند استفاده میشود. و اینکه طرف مقابل هم از ورای این پيمان اهدافی را نشانه گرفته ، بدون شک و این هم حق شان است . هرکس برای خود زحمت میکشد، که ماهم نباید مصالح خود را بخاطر این و ان از دست دهیم.
    از اینکه شاید در گفتار ( نوشته) افراط کرده باشم مراببخشید چون میخواستم موضوع را درست تر حلاجی کنم. شمابسلامت باشید

  2. +7 Vote -1 Vote +1اتل says:

    سلام ضعیف در مهمانی که از طرف سفارت انګستان در کابل سازماندهی شده بود اشتراک نموده بود و اینک با جاسوس بدنام وحیده مژده یک جا علیه منافع کشور قیام نموده است

  3. -8 Vote -1 Vote +1پیر محمد بابر says:

    فکر میکنم که محمود احمدی نژاد دیگر حرفی در دفاع از رژیم طاغوتی ایران ندارد و حالا فقط به دادن رای منفی به تمام آنانی که از افغانستان و منافع آن بر ضد سیاست های شیطانی ایران دفاع میکنند ، دل خود را خوش میکند

  4. -10 Vote -1 Vote +1پیر محمد بابر says:

    شاغلی محترم امان الله عمر

    از حسن نظر تان یک عالم تشکر . ما افغانها اگر هم در بعضی مسایل اختلاف نظر داشته باشیم اما وقتی منافع مادر وطن و منافع اکثریت به اتفاق مردم ما در میان باشد باید تمام اختلاف نظر ها را کنار بگذاریم و تمام توجه را به منافع کشور و مردم آن معطوف داریم

    من میخواهم به آنهایی که هنوز هم آخوند های شیطان ایران و پنجابی های کثیف را نشناخته اند یکبار دیگر تکرار کنم که به گذشتۀ نه چندان دور نظر کنند و ببینند که این دو همسایه به نام مسلمان ولی شیطان تر از خود شیطان لعین چه گلهای برای ما به آب داده و هنوز هم با تمام قوت میخواهند از هر فرصت برای ویرانی و بدبختی کشور و مردم ما استفاده کنند.

    آیا این عاقلانه و انسانی است که به سخن آنانی گوش داد که امروز بند های برق را در داخل افغانستان مورد حمله قرار میدهند تا مردم ما حتی از نعمت برق و روشنایی هم بهره مند نگردند ، آنانی که کارگران راه ها و شهراه ها را به شهادت میرسانند ، آنانی که قریه های کشور را مورد حملات راکتی قرار میدهند ، آنانی که در خنک و سرمای زمستان صادرات نفت را به افغانستان ممنوع کردند ، آآنانی که به وحشی ترین نیرو ها و مافیا پول میدهند که مردم بیگناه و نهایت فقیر دهات و قرای افغان را اختطاف و سر ببرند تا رعب ، ترس و وحشت را در میان مردم ما دامن بزنند ……… این لست طولانی است و در عقب تمام این اعمال ضد انسانی و ضد اسلامی دو کشور به نام اسلامی و هم کلتور و هم زبان و غیره و غیره یعنی چتلستان و ایران قرار دارند

  5. -13 Vote -1 Vote +1امان الله عمر says:

    محترم پیر بابر
    موضع ګیری سالم و ملی تان قابل قدر است

  6. -15 Vote -1 Vote +1امان الله عمر says:

    د ملی یووالۍ جبهې د جوړیدو اعلان د پردو په چوپړ کې
    امان الله عمر
    هغه کومی غوښتنې چې د ایران او پاکستان له لورې په دی وروستو کې په افغانستان کې د امریکی متحده ایالتونو د پوځی اډو جوړیدو په هکله، ددی هیواونو د مشرانو او استخباراتی کړیو له لوری بیان شوې وې ، دادې اوس د یوې ډلې لخوا چې ځانونه ته افغانان وایی مګر په حقیقت کی د افغانانو دښمنان دی، د ایران او پاکستان د غوښتنې په مطابق خپل غږ د یوې ډلې په اعلان سره په ډاګه کړی ، چی ددې جبهې اصلی شتون او اعلان د امریکا د نظامی اډو سره مخالفت دی، د جبهې ۱۲ کسیزی شورا چی د یوې بدنامه څیره یی ویاند دی یانی وحید مژده ، چی د هغه په هکله ویل کیږی چی ډبل اجنیټ دی یانی هم د د پاکستان او هم د ایران په چوپړ کې قرار لری. نوموړی د شورویانو پر وړاندې د ازادی بخښوونکی جګړی پر مهال په پاکستان کی قرار درلود، او د ای اس ای په چوپړ کی د هغه افغانانو چی د پاکستان د سیاستونو سره مخالف ول د وحیده مژده لخوا ای اس ای ته ورپیژندل کیدل.
    دادی اوس چی د پاکستان او ایران سیاست د امریکی پر وړاندې سره نژدی شوی او دا هیوادونه په شریکه د افغانانو په ضد واحد هدف پلی کوی، او د همدی اهداف د پلی کولو په خاطر دادې د دواړو هیواونو د استخباراتی هلو ځلو په نتیجه کی نوموړی جبهه رامنځته شوه ، چی د ایران او پاکستان د استخباراتو لخوا دیکته کیږی، دوی په خپله لومړی ناسته کی داسی ادعا کوی چی لس کاله کیږی چی افغانان وژل کیږی ،او کرنه او مالداری او باغونه د بهرنیو ځواکونو له امله ګواکی ویجاړ او سوځول کیږی، اوس پوښتنه دادی چی لس کاله نه بلکی دا دیرش کاله کیږی چی د افغانستان د وجود څخه وینه څڅیږی او په دی موده کی روسانو، ایرانیانو او پاکستانیانو هر یو په خپل وار ددې هیواد په ړنګیدو کی خپله برخه لری او د افغانانو په وژولو دوی صرفه نه دی کړی ، ځکه دا جګړه اوس نه دی پیل شوی چی دوی یی یادونه کوی ، بله دا چی که ددی ښاغلو څخه پوښتنه وشی ،چی ښوونځی څوک سوځوی؟ په ننګرهار کی یو مجاهد ولسوال ویلی وو، چی د پاکستان د استخباراتو له لوری د مکتبونو سوځول سازماندهی کیږی، او د هر مکتب په سر پنځه لکه کلدری ورکول کیږی.
    اوس که د دوی څخه پوښتنه وشی چی دا پاکستان او ایران دی چی مکتبونه سوځوی که بل څوک؟ قومی مشران او خپلواک قوماندانان وژل کیږی ایا دا د امریکا کار دی ؟ که د ایران او پاکستان؟ د سواد او تعلیم پر ضد دا طالبان او د ګلبیدین ډله دی چی قیام یی کړی که بل څوک ؟او دا ډلی د ایران او پاکستان په چوپړ کی افغانستان یی کنډر کنډر کړل او لیګا دی دا وطن وارنوی، مګر د نوموړی جبهی په لومړنی اعلان کی ددی جنایتو څخه هیڅ ډول یادونه نه دی شوی، په هر صورت د جبهې موقتی شورا په ډیره سپین سترګی په لومړنی ناسته کی یادونه کړی چی لسو کلونو له تیریدو سره افغانستان وضعیت او حالت خراب شوی او د پرمختګ څخه وروسته پاتی شوی. په ریښتا د خندا وړ دی هغه کوم پرمختګونه چی د تعلیم او سواد په هکله شوی دوی یی ځکه نه وینی چی د تعلیم سره جوړ نه دی، همداسی په نورو برخو کی هغوی پرمختګونه نشی لیدلی اوس پوښتنه دادی چی طالبانو د پنځه کلونو په دوران کی هغه څه چی د خلق ، پرچم او اسلامی تنیظمونو څخه په امن پاتی ول ، د طالبانو له لوری ړنګ کړی شو، دا ناپیژندل شوی کسان چیری ول؟ نو دوی د هغه توری دوری یادونه نه کوی ، ځکه بادار یی نه غواړی ! د دیرشو کلونو په موده کی افغان اولس په تورتم کی ډوب وو مګر دوی خبر نه دی، دا چی دوی د دینی علماووی فتوا څخه یادونه کوی اوس سوال دادی چی یو شمیر دینی علما د دوی په شان د شورویانو یرغل ته قانونی صبغه ورکړی وه ، او دادی بیا داسی ورته فتوا د پاکستان او ایران له لوری او د هغوی پر مصارفو صادریږی ، چی اسلامی صبغه نه لری ، دا ځکه د افغانستان په هر ګوټ کی د انتحاری حملو په نتیجه کی بی ګناه افغانان وژل کیږی او دا لړی دوام لری مګر نوموړی علما دا ځوانمرګی حملی نه ګوروی ، ولی دوی ددی حملو پر وړاندی فتوا نه صادروی؟ نو د دوی اوسنی فتوا د ملی ګټی سره سمون نه لری او فتوا یی اسلامی نه دی ځکه د هیواد په ګټه نه دی .
    دوی د پاکستان او ایران له لوری استعمال شوی دی او په دی کی شته داسی کسان چی ښه خلک دی او د پردی تر شا په معاملو خبر نه دی. بله دا چی دوی د مصالحی څخه خبری کوی اوس پوښتنه دادی چی دا مصالحی د یوسف رضا ګیلانی او یا د خامنه ای سره باید وشی که د بل چا سره؟ په هر صورت نوموړی جبهه د خپل کار په لومړیتوب کی د بهرنیو ځواکونو وتل په هیواد کی د ملی پخلاینی کوښښ او د بهرنیو پوځی اډو د جوړیدو د مخینوی د پاره هدف ټاکلی دی . دا هغه غوښتنی دی چی د پاکستان او ایران له لوری تکراریږی او دادی اوس د هغوی افغانی نوکرانو له لوری تکراریږی. لنډه دا چی داسی اشخاص او افراد چی په ټولنه کی مطرح کسان نه دی او د افغانستان خلک دوی نه پیژنی نو دوی د خلکو د ارمانونو څخه استازیتوب نشی کولی، او ټول په دی پوهیږی چی دوی د ایران او پاکستان په چوپړ کی قرار لری . په اخر کی ایران او پاکستان باید په دی پوه شی چی افغانان خپلواک خلک دی او د دوی غلامی نشی منلی ،همداسی افغانان په خپل کار ښه پوهیږی چی د چا سره دوستی وکړی او د چا سره نه، دا اوس افغانان د امریکی شتون ته د یوی ستری اړتیا په سترګه ګوروی او لیری نه دی چی د ټولو افغانان په خوښه د بن د جلسی نه مخکی د امریکی د متحده ایالتونو او افغانستان تر منځ استراتیژیکه تړون به لاسلیک شی
    په درنښت

  7. -17 Vote -1 Vote +1زعفران says:

    آقاي محمود مبلغ سياستهاي مغرضانۀ رژيم شيطانئ ايران است و ايران هيچوقت افغانستان آباد و پيشرفته را در پهلوي خود نه خواسته و نه خواهان است ، محمود در تمام نظريات خود سياست و اقتصاد افغانستان را ناديده گرفته و فقط مذهب را در همه مسائل دخيل ساخته است كه اينگونه اعمال جاهلانه همانا سياست اخوندان كثيف ايراني و جيره خوران و لاشخوران پاكستاني بوده است

  8. -18 Vote -1 Vote +1پیر محمد بابر says:

    محمود احمدی نژاد میگوید افغان است ولی حنجره او ساخت چتلستان و آخوند های کثیف است که مانند آنها از خداوند تعالی و قران شریف بر ضد منافع افغان و افغانستان میخواهد استفاده کند

    کرزی صاحب هیچوقت قوای ائتلاف را متجاوز خطاب نکرده بلکه گفته است که بعضی اعمال شان از جمله بمباری های بیهوده که اکثرا افراد ملکی قربانی میشوند باید با تفاهم قوای افغان صورت بگیرد.

    و مسله مهم اینکه هیچ افغانی نمیگوید موجودیت قوای امریکا و ناتو در افغانستان عالیترین امکان برای افغانستان و افغانها است ولی یک مسله واضح است که با در نظرداشت وضع وخیم کشور ما که به تقصیر همسایه های نا مسلمان و گروه های سیاه که وحید مژده هم عضو آنها بوده در سی سال گذشته افغانستان به ویران مبدل شده– اردو ، پولیس ، استخبارات همه داشته و نداشته ما تباه گردید ، و با در نظرداشت دشمنی علنی آخوند های کثیف و لعین ایران و پنجابی های کثیف و بویناک چتلستان ، موجودیت قوای ناتو و امریکا میلیون ها بار از این نامسلمان ها برای ما و وطن ما بهتر است

  9. +19 Vote -1 Vote +1محمود says:

    من منحیث یک افغان نه غلامی آی ایس آی را قبول دارم نه از ایران را و نه هم از امریکا را من افغان هستم من استقلال خود را ازهرمتجاوز میخواهم. من دشمن سرسخت جواسیس ایران و پاکستان هستم اما بیایید بیاندیشیم که در طول ده سال اخیر امریکا و متحدینش با دانستن اینکه لانه های تروریزم در خارج از مرز های افغانستان اند چرا برضد حامیان تروریزم اقدامی نکردند؟
    چرا باوجود شواهد هنگفتی که برضد ایرانی های کثیف و پنجابی های مردار به دسترس امریکا قرارگرفت بازهم امریکا و متحدینش برضد ایران و پاکستان اقدامی نکردند؟
    و لعنت خداوند برکسانی باد که بخاطر نفع شخصی خود با دشمنان این وطن معامله گری مینمایند و یا از آنها طرفداری مینمایند اگر این معامله گر من باشم ویاهم کسی دیگری . چنین اشخاص به نظر ملت خاینین ملی هستند.
    من منحیث یک مسلمان و هموطن شما پیام خداوند را به شما میرسانم که کفار ملت واحد است در مقابل مسلمانان. و آنها تاوقتی ازما راضی نخواهند شد الی وقتیکه ما دین آنها را نپذیریم. تا وقتیکه ما از صدق دل ازخداوند لایزال طا لب استعانت نه نشویم نه امریکا برای ما کاری کرده میتواند و نه هم کسی دیګری و اگر به همین منوال بازهم ما از امریکا طلب کمک نماییم ذلیلتر خواهیم شد زیرا غلامی درشان مسلمان و بالخصوص درشان افغان نه میزیبد . تاریخ در حدود سی سال اخیر شاهد است که ما ازغلامی بجز ذلت و خواری دیگر حاصلی نداشتیم و آینده نیز چنین خواهد بود. نه روس برای ما کاری کرده توانست نه امریکا نه ایران وپاکستان.
    امروز که رییس جمهورما نیز اعتراف میکند که قوت های خارجی نیروهای متجاوز هستند پس ما کیستیم که از این امر انکار ورزیم؟
    خوب. اګر کسی میخواهد این حرفهای مرا تکذ یب کند من به ایشان عرض میدارم که این حرفهای من نیست بلکه قول خداوند است اګر شما میخواهید قول خداوند را رد کنید پس دیگر جای بحث نیست ولی اگر فرمان خداوند را قبول مینمایید پس اینهمه جروبحث برای چه؟

  10. -6 Vote -1 Vote +1Foshanj Sabzwari says:

    Correction
    I was meant to write the ppl of Afghanistan support the strategic partnership agreement with the U.S. as the DOD OF AMERICA is MILLION TIMES BETTER than DIRTY Pakistan and Iran.

  11. -6 Vote -1 Vote +1Foshanj Sabzwari says:

    Lanat ba Wahid Mozhda Mazdoor wa Manfoor wa Baadaaraaan e Pakistani ush.

    The poeple of Afghanistan support Strategic partnership agreement with the U.S.

    The dog of Pakistan and Iran is Million times better than Pakistan and Iran.

  12. -3 Vote -1 Vote +1Eng Nazir Alokozai says:

    ka amrikyan ghwari chi dagha jabha ham khpal da zaan kri no deara asaana laar yea daa da chi da nooro dalo pa shaan di doy ta ham yaw sa dallar warkri aw dagha da islam naaray ba yea pakhpala araami shy. dagha khalag da tal pa shaan islami ahkaam aw qawaneen da dollaro pa mowabil ki plowri. da dey milat pa bazaar ki da islaam, kaltoor aw watan lapara khpal narkhona shta, da har chaa sara chi dolar zyaat ve ham hagha pa dey bazaar ki zyaata kharidaari kawalai shy.
    shahid par zeno worono zma khabara bada walagi magar haqiqat ham daa de chi zmong masharano har kala zmong da kaltoor, mazhab aw watan sawdaave kri de.

  13. -13 Vote -1 Vote +1پیر محمد بابر says:

    خوب شد که وحید مژده ( پنجابی زاده) چهره کثیف خود را کاملا ً روشن کرد که به خاطر پول کثیف آخوند های لعین دست به هر کاری میزند

    هیچ افغان نباید فراموش کند این به اصطلاح جبهه چیزی دیگری به جز لودیسپیکر پنجابی های بویناک و آخوند های لعین نیست. آنها فقط میخواهند که افغانها بر پایه خود تیشه بزنند و همینکه جامعه بین المللی افغانستان را ترک کرد لشکر سیاه دیگری را تحت رهبری یک جنایتکار و خاین ملی چون امیر الشیاطین دوباره برای سقوط افغانستان آماده کنند تا دیگر افغانستان در زندگی از غلامی پنجابی و آخوند کثیف و لعین خلاص نشود

    برای افغانها سگ امریکا باید بر تمام چتلستان و تمام خاک سست ایران معتبر و قابل اعتماد باشد

    خوب است که این خاینان کثیف چون وحید پنجابی زاده ، عبدالخبیث حرام ، احمق کمزاد ( بهزاد) وغیره دهن های کثیف شانرا باز کنند تا مردم افغانستان دوست و دشمن را بیشتر تفکیک کنند

    وسلام

  14. +21 Vote -1 Vote +1Mohmud says:

    درصورتکه امریکایی ها در ضرف این ده سال که بر زمین وفضای افغانستان با بیش از چهل کشور شرکای جرمی اش تسلط نامشروع خودرا دارند ، وسایه مخالف دولت با طیارات مجهز به راکت های دارای سلاح های حتی سبک
    اتومی زده اند ومیزنند، چرا نتوانسته که جلو مداخلات رزیلانه ایران وپاکستان را بګیرد؟
    این امریکا وشرکای جرمی اش نبود که در اجتماع بن اول با استفاده از سر دسته های جانیان و وطن فروشان به اصطلاع افغان ها را ګرد انبوع وعهده اهای سرخ وسبز استعماری شان جمع نمودند وزمینه رزیلانه ای تجاوز
    افغانستان عزیز را بشکل جعلی فراهم کردند؟
    واین امریکایی ها ی متجاوز وشرکای جرمی اش نبود که در تجموع بن اول در پهلوی شرکای جرمی اش
    ایران وپاکستان را در تعین سرنوشت افغانستان سهم بارزی داد؟ وحتی در حاشیه قرار دادن ظاهرشاه به
    استشاره ایران و پاکستان انجام نشد؟
    امروز که در موجودیت امریکا وشرکای جرمی اش ده ها کلیومتر خاک افغانستان را ایرانی از طرف غرب کشور ما به تصرف در آورده اند، و پاکستانی ها در در شرق کشور به دسایس علیه کشور ما متوصل اند،
    و از جانبی امریکایی ها وشرکای جرمی اش بر آب و خاک و فضای کشور ما مسلط اند، پس وطیفه کیست
    که جلو این همه تجاوزات و مداخلات را بګیرد؟
    ده سال است که امریکای اول قدرت و شرکای جی هشت با اقتصاد غول پیکرش نخواست که اردو وڅارندوی
    افغان را سر پا ایستاد کند ، کجا که یک بیسواد است و مربوط همان تنطیم های دزد و جنایت کار باشد حق اشتراک
    در صفوف اردو و څارندوی را دارند و الی حق ندارند!
    در بحث های بعضا ګفته میشود که امریکایی ها مثل ګذشته افغانستان را فراموش نخواهد کرد؟! واه واه واه !
    افغانها مګر احمق اند که ندانند ! شما هیچ ګاهی افغانستان را فراموش نکرده اید! افغانها خوب میدانند که این شما بودید به استشاره و مشاوره مشترک ایران و پاکستان مجاهدین را بهم انداختید وزمینه نابود کردن اردو و څارندوی
    افغانستان را براهم نمودید! شما هیچ ګاهی مارا فراموش نکرده اید! ولی خوب میدانیم هر فرامشی شما ممل از کوهی
    دسایس و توطیه هاست وبود!
    امروز که یک جبهه بنام وحدت ملی ایجاد ګردیده ، از ماهیت افراد اشتراک کننده های آن شناختی ندارم، ولی حرف های که در سایت ګران افغانستان از آن مطالعه کردم ، همه حرف های منطقی است و یقینن طرف تایید افغانهاست!
    هر حرف که انعکاس دهنده منافع ملی ما باشد طرف تایید ماست ! ولی افغانها زیاد تر متوجع عمل است که بلفعل
    از ګفتار به کردار می انجامد!
    این درست که امروز افغانها از لحاظ اقتصادی ضعیف شده اند، ولی از لحاظ عقل حاضر است جهان را تدریس کنند!
    ما قبل از امریکایی ها هم اردو و څارندوی داشتیم، از شما هیچ سلاح ومربیون هم نداشتیم ! و شوروی ها هم با همدستی با شما ما را تنها ګذاشتند، ولی بیاد بیاورید جنګ منظم شما را در جلالآباد !
    آن زمان افغانها میتوانستند بدون شما ها وبدون شوروی ها اردو و څارندوی خودرا سر پا ایستاده کنند ودرس های هم به شما و مربیون نظامی شما بدهند!
    حرف های که خیلی مختصر از آنچه که لازم بود برایتان نوشتم ، ولی آرزوی قلبی ام ایمانا و وجدانانا فقط تامین روابط صمیمانه و دوستانه فی مابین تمام انسانهای جامعه ملل است !
    این دولت هاست که مرز بندی های غیر انسانی را ایجاد میکنند! وسلام

  15. -9 Vote -1 Vote +1Tarakhel says:

    DE TESH PANAMA JABHAE WADAT E MILLIE ,
    DOY TOL DALLAMARAN DEY,PADY TERSHAWEY 10 KAL KEY DOLLAR ,POND,KALDAR HO REAL KHA KHOND WOKAR,DOY TOL DE PAYSE MAENNAN DEY DE WATAN,ISALM PARWAYE NALARI, OSS AFGHAN MAZLOOM QAAM DEDY DE ISALM PA NOOM ARAKAT NAMANI.

  16. -18 Vote -1 Vote +1احمد says:

    نوکران بی مزد ایران و پاکستان می خواهند خود را مطرح نمایند من شخصا می دانم که کدام اشخاص در ګران افغانستان سیاست ها نا درست در پیش ګرفته اند که می خواهند ګران افغانستان را بدنام کنند
    شما ببنید که من ګفته ام که مردم افغانستان خواهان دوستی با ایالات متحده امریکا بوده اند و لیکن خود محمود اګر امروز پول برایش تادیه شود خیر و خیریت است خو همچو نخواهد شد همان ګفته قبلی ام که کاروان می ګذرد و نوکران بی مزد عو عو می کنند بګذار عو عو کنند برای ما ارزش توت سیاه را هم ندارد
    و پیمان استراتیژیک بین افغانستان و امریکا نیز قبل از جلسه بن دوم به امضا دو طرف خواهد رسید
    و مردم افغانستان از ان پيشتبانی خواهند کرد

  17. +16 Vote -1 Vote +1اتل says:

    من به این عقیده هستم که همسایګان ما پس منظر خوب در مقابل کشور عزیز ما ندارند

  18. +16 Vote -1 Vote +1محمود says:

    آقای احمد معروف ویا به نام اصلی تان امان الله عمر!

    این درست است که همسایه گان ما خیانت های بزرگی به این ملت نموده اند اما یک حرف قابل ذکر اینست که درپشت اینهمه نیز دست امریکا است زیرا هردو مملکت همسایه بدون کمک امریکا نمیتوانند حتی یک حرفی هم بزنند
    شما باکدام حق میگویید که خواست مردم افغانستان است که با امریکا دوستی نمایند؟ مردم افغانستان الحمدلله مسلمان اند و عقیده مسلمان اینست که کافرهیچوقت دوست مسلمان شده نمیتواند
    من نمیدانم که شما پیروکدام مذهب هستید ولی ازحرف های تان بوی اسلامیت نمیاید
    به نظر من حالت افغانستان وقتی درست خواهد شد که مردم مثل شما ازخدای خود کمک بخواهند نه ازامریکا

  19. -21 Vote -1 Vote +1احمد says:

    در افغانستان حلقات استخباراتی قدس ایران و پاکستان در حال فعالیت جدی اند و اینها برعکس منافع ملی از مداخلات پاکستان و ایران چیزی نمی ګویند و لیکن مردم افغانستان نوکران پاکستانی و ایرانی را خوب معرفت دارند و اینها در اینده نزدیک در افغانستان جای نخواهند داشت
    مردم افغانستان خواهان دوستی با ایالات متحده امریکا بوده اند و ارزو دارند تا معاهده استراتیژیک بین افغانستان و امریکا هر چی زودتر دستخظ شود و نوکران ایرانی و پاکستان باید بدانند که روزی این ملت دربدر و قهرمان به اینها محاسبه خواهند کرد یک متل است کی می ګویند
    کاروان می ګذرد و سکها عو عو می کنند
    هر چند در این خبر جواب این نوکران داده شده است و مردم ما به اینها ارزش نمی دهند

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • عمر داوودزى راتلونکو ولسمشريزو ټاکنو ته کانديد دى
    • مصر
    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد
    • طالبان نیز خشونت های اخیر مصر را تقبیح کردند
    • حامد کرزی با وارث شهدای حادثه اخیر انفجار ماین در ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، اظهار همدردی کرد
    • حامد کرزی حملات تروریستی در ولایات هرات« فراه، و هلمند را شدیدا محکوم کرد